thx!
Ik vond ze zeker wel mooi die twee dempers maar ik vond ze wat te lang dus ik had ze al een keer ingekort zodat ze niet voorbij het achterwiel staken en de cats eruit gehaald en extra pijpje in allebei de dempers erin gelast zodat ze wat donkerder klonken, maar ik merkte dat de uitlaat flow vooral door de rechter demper meer aanwezig was en ik vond ze toch best wel nog steeds te zwaar.
Toen ik bij een schoonmaak beurt( borstelbeurt)het geheel eronder vandaan haalde merkte ik dat heel het systeem toch echt zwaar was en dat de motor een stuk lichter kantelde zonder originele uitlaatbochten,het bleek ook dat de linker demper eigenlijk er gewoon opzit voor de sier toen ik die linker bocht eens bekeek onder het blok zijn de pijpen niet rond maar plat of rechthoekig met een deuk in de linkerbocht voor de standaard.......enzo stond dit idee want ik dacht die flow kan beter.
het resultaat is dus aanzienlijk meer koppel in het lage en het middengebied toerengebied en het systeem nu is bijna 8 kilo lichter door een dunnere wanddikte van rvs delen, het spulletje ademt nu ook beter uit doordat er een verloop is van 45mm naar 60mm met een verloop naar 50 mm einde demper ..... dus betere flow en toch wat tegendruk.
Maar bovenal heb ik dit gedaan omdat ik nu veel beter door m,n schuurdeur kan en m,n tuinpoort zonder iedere keer krassen te maken
en ik vind het mooier als die voorbochten bij elkaar komen