Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Maar even voorstellen hier. Ik ben vanaf morgen de gelukkige eigenaar van een hele mooie 2005 SV 1000 SZ. Nette fiets met maar 6700 km. Zal wel een foto plaatsen zodra ik hem heb. Mocht je nieuwsgierig zijn, hij staat nog op marktplaats...


Welkom!! Heb er ook 1 sinds een 3tal maanden, i’m hooked!! (Het zal aan mijn liggen maar ik ken em nergens vinden.. Linkje ?)
 
Welkom!! Heb er ook 1 sinds een 3tal maanden, i’m hooked!! (Het zal aan mijn liggen maar ik ken em nergens vinden.. Linkje ?)

Haha ik zie idd net dat hij eraf is.
Ik heb in 2007-2008 een hele mooie TL 1000 S gehad, niet de beste stuurfiets (hij voldeed voor mij prima, tl stond niet bekend als allemansvriend) maar een geweldig blok. Daarom op zoek gegaan naar een nette SV 1000. Nu dus gevonden. De TL is overigens in 2008 in een Skoda beland tijdens een TL 1000 meting
 


Oef, pijnlijk!! Heb ook nog aan een TL gedacht, maar ging liever iets rechter op zitten, dus is een sv 1000 met een superbike stuur geworden!! vooral morgen even een fotootje plaatsen!!
 



Bedacht me net dat ik een plaatje had geschoten . Dat sbk stuur komt er bij mij ook op, neem ik over van iemand via hier. Kan overigens op de TL ook hoor zo'n stuur. Volgens de huidige eigenaar is de SV verlaagt, dat wil ik ongedaan maken.
 
Mooi beestje, mijn eerste voorkeur ging ook uit naar een SZ uitvoering, maar het aanbod was te minimaal, en wat er wel was, was of veelste duur, of helemaal " optieloos" en voordat ik al die opties aan had geschaft was ik weer bij het zelfde kostenplaatje aangekomen.. Nu ik de grijze variant heb, ben ik er ook super tevreden mee!! iig zeer veilige kilometers gewenst, jammer dat we nu weer in het mindere seizoen komen, ondanks dat er nog flink aantal mooie dagen tussen zitten !!
 
Laatst bewerkt:
Ik was niet specifiek op zoek naar een SZ. Ben er eerlijk gezegd nog niet over uit of ik de volle kuip mooier vind dan de halftop. Ik wilde wel een nette motor met een lage km stand, dat is dus gelukt
 
Heeft iemand hier ervaring met tailrisers? Ik zou de kont graag iets hoger zien. 30-40mm. Heb even in dit topic gezocht maar kom niks tegen...
Ik weet dat de geometrie wat verandert.
 


Wat een geweldige tip zeg! Vandaag een 16 tands tandwiel laten plaatsen en het rijdt nu super
 
Het slot heeft, na het stuurslot, nog een optie dat de verlichting gaat branden.
Waarvoor is deze optie en is het mogelijk om dit uit te schakelen?

Stond vanacht met lichten aan op stuurslot... accu is vrij leeg nu
 
Het slot heeft, na het stuurslot, nog een optie dat de verlichting gaat branden.
Waarvoor is deze optie en is het mogelijk om dit uit te schakelen?

Stond vanacht met lichten aan op stuurslot... accu is vrij leeg nu

Kan, draadje los halen bij slot stekker, schakelaar er tussen of goed opletten
 
Afgelopen weekend met het mooie weer nog even lekker gereden!



In sommige bochten schraapte de standaard over de grond heen.. Iig dat stukje zodat je de standaard makkelijker naar beneden kan klappen.. Hebben jullie daar ook last van of hebben jullie deze er af gehaald? Namelijk geen zin in ongelukken!!
 
Laatst bewerkt:

Aan bovenstaande foto te zien zit hij ook erg laag. Normaal is hij om de uitlaatpijp heen omhoog gekruld, bij jou staat hij bijna recht. Voetsteun zou als eerste aan de grond moeten komen is mijn ervaring
 
De bankschroef is in dit geval je beste vriend Werner 7385 als ik je een suggestie mag geven, standaard eraf halen en in de bankschroef klemmen met wat alu hoek profiel tegen beschadiging net voorbij dat platte tussen stukje naar de standaard toe van die uitstekende beugel

Subtiel beetje bij beetje ombuigen daarna bankschroef lossen de beugel een stukje omhoog trekken net voorbij de andere kant van het platte tussenstukje en herhalen de eerste buiging is iets verder dan de tweede.
 


Klinkt als een goed en prima uit te voeren plan!! In de winter maar eens ff mee bezig !
 

Beetje late reactie maar toch.

Ik denk niet dat een te hoge spanning er voor kan zorgen dat de hele bedoeling finaal af breekt, of dat de kapjes ineens verdwenen zijn.
ik heb eerder het idee dat dit komt door de 2cil en/of een zwevend voorwiel.

ik zal je linkje eens volgen.
 
Weten jullie nog een winkel/site waar ze betaalbare dempers verkopen? Ik ben op zoek naar leuke vervangingsdempers maar vind bedragen van 600 - 1000 euro toch echt te gek worden.
 
Weten jullie nog een winkel/site waar ze betaalbare dempers verkopen? Ik ben op zoek naar leuke vervangingsdempers maar vind bedragen van 600 - 1000 euro toch echt te gek worden.

Kijk even op Ebay. Voor veel motorspullen is het handig buiten NL te kijken
 
Waarom maken ze die dingen toch zo duur... ik blijf toch maar op zoek gaan naar een 2e hands tussen de 2 en 3 honderd.
Wel met e -keur, dus mocht iemand iets weten ik hoor het graag.
 
Nadeel voor ons is dat het er gelijk 2 zijn dus 2 prima uitziende uitlaten voor 2 a 300 euro, ook nog Bolt On, is dus even flink zoeken.. het is mij wel gelukt voor 200 euro (laser) maar dan zonder e keur en db killer. Mocht ik richting Duitsland gaan schroef ik de originele eronder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.