sv650 wil nie starten na ongeval

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Heb tijdje geleden ongeval gehad, heb hem vandien niet meer gestart omdat uitlaat gans verbogen was.
Ben gisteren achter nieuwe uitlaat geweest en wou hem direct eens starten voor het geluid te horen. Tot mijn grote verbazing wil hij nie starten, startmotor draait maar motor wil nie aanslaan.
Nu is mijn vraag; kan dit door de schuiver zijn die ik gemaakt heb dat hij niet meer wil starten.

Hopelijk weet iemand raad
greetz ins4ne ;)
 
Lang stilgestaan, kans op vervuiling en veroudering van je brandstof. Tap je vlotterbakjes eens af.
Als hij plat heeft gelegen ook kans op olie boven je zuigers. Daardoor kans op vette bougies, dus die eventueel vervangen mochten ze niet meer vonken.
In het ergste geval heb je nu een kromme drijfstang als er echt olie boven de zuiger is blijven staan.
 
dit is zo'n 3 weken geleden gebeurt, hij heeft toch voor een half uur plat gelegen. Kan dat nou echt dat de drijfstang krom trekt bij deze situaties?
Maar de olie zakt toch als de motor weer recht staat of helpt dit niet? :X
 
by the way ik heb mijn carbs nog niet afgetapt, zou mij verwonderen dat op een kleine maand de brandstof al van mindere kwaliteit zou zijn. Ik versta er niets van en heb alles nochtans goe nagekeken
 
Lang stilgestaan, kans op vervuiling en veroudering van je brandstof. Tap je vlotterbakjes eens af.
Als hij plat heeft gelegen ook kans op olie boven je zuigers. Daardoor kans op vette bougies, dus die eventueel vervangen mochten ze niet meer vonken.
In het ergste geval heb je nu een kromme drijfstang als er echt olie boven de zuiger is blijven staan.

Wat jij bedoelt is een waterslot. Dit kan voorkomen, maar zo'n startmotortje trekt echt je drijfstang niet krom. Bij een verbranding (arbeidsslag) komt toch echt heel wat meer kracht op de drijfstangen te staan. Bovendien zou de startmotor niet ronddraaien.
 
Check uitvoeren:

1 haal je tank los (2 bouten vooraan en natuurlijk de 2 zijkapjes incl zadel verwijderen)
2 trek met een punt tangetje je benzineslangetje van de kraan zelf af (je moet wel wat kracht gebruiken, maar doe dit met beleid, benzine slang en NIET vaccuum slang)
3 start je motor, komt er benzine uit het kraantje (vacuum kraan) ? ja/nee
4 trek je bovenste bougiedop eraf en draai je bougie eruit (bougie kan je tepakken krijgen met je vingers of met een punttangetje)
5 bougie in dop en tegen 'ijzer' op de motor houden en kort starten (vonk ja/nee, kijk uit dat er geen benzine uit de bovenste cylinder komt spuiten)

6 wel vonk, tsja dan zal je je carbs moeten gaan nakijken of de gasschuiven niet 'vast' zitten of je vlotterbakken niet verstopt zitten

suc6
 
Wat jij bedoelt is een waterslot. Dit kan voorkomen, maar zo'n startmotortje trekt echt je drijfstang niet krom. Bij een verbranding (arbeidsslag) komt toch echt heel wat meer kracht op de drijfstangen te staan. Bovendien zou de startmotor niet ronddraaien.

Ook ergens de klok horen luiden?

Waterslag bedoel jij dan waarschijnlijk weer.............dat kan als bijvoorbeeld de koppakking kapot is of de kop gescheurd, of als er water in het blok is gekomen door een onvrijwillige duik in een sloot. :+
Als er water, (of olie) boven een zuiger is blijven staan dan kan de eerste keer naar boven gaan al genoeg zijn om een drijfstang krom te duwen. (vloeistof is niet comprimeerbaar namelijk).
Heb je weleens een moderne drijfstang in je hand gehad? (dan weet je dat die niet meer zo heel veel voorstellen).
In dit geval zal het wel meevallen, omdat hij daarna al weer 3 weken stilgestaan heeft, maar het was maar één mogelijkheid die ik opperde.
Ik gok nog steeds op wat verouderde benzine (ja dat kan best na een paar weken al), inderdaad een wat zwakke accu kan ook meespelen.
 
Laatst bewerkt:
Ook ergens de klok horen luiden?

Waterslag bedoel jij dan waarschijnlijk weer.............dat kan als bijvoorbeeld de koppakking kapot is of de kop gescheurd, of als er water in het blok is gekomen door een onvrijwillige duik in een sloot. :+
Als er water, (of olie) boven een zuiger is blijven staan dan kan de eerste keer naar boven gaan al genoeg zijn om een drijfstang krom te duwen. (vloeistof is niet comprimeerbaar namelijk).
Heb je weleens een moderne drijfstang in je hand gehad? (dan weet je dat die niet meer zo heel veel voorstellen).
In dit geval zal het wel meevallen, omdat hij daarna al weer 3 weken stilgestaan heeft, maar het was maar één mogelijkheid die ik opperde.
Ik gok nog steeds op wat verouderde benzine (ja dat kan best na een paar weken al), inderdaad een wat zwakke accu kan ook meespelen.

Waterslag en waterslot zijn hetzelfde. Ik weet precies hoe het principe werkt van niet-samendrukbare stoffen, en heb ook genoeg drijfstangen in mijn handen gehad. Die drijfstangen zijn ervoor gemaakt om krachten over te brengen precies in die richting. Dus volgens jou levert zo'n paar-honderd-watt-startmotortje dus meer kracht dan een verbrandingsslag? Bovendien heb ik er een hard hoofd in dat er zoveel olie in de cilinder lekt, klepseals en zuigerveren houden dat heel aardig buiten.
Die kromme drijfstangen kunnen wel voorkomen, maar dan bijvoorbeeld als je een auto probeert aan te slepen met waterslag/slot whatever.
 
Heb tijdje geleden ongeval gehad, heb hem vandien niet meer gestart omdat uitlaat gans verbogen was.
Ben gisteren achter nieuwe uitlaat geweest en wou hem direct eens starten voor het geluid te horen. Tot mijn grote verbazing wil hij nie starten, startmotor draait maar motor wil nie aanslaan.
Nu is mijn vraag; kan dit door de schuiver zijn die ik gemaakt heb dat hij niet meer wil starten.

Hopelijk weet iemand raad
greetz ins4ne ;)
Deed de mijne ook niet direct na het ongeluk, al heeft ie maar 1 minuutje op de grond gelegen. Gewoon doorstarten heeft uiteindelijk geholpen :X :X .
 
Kans dat de bougie(s) is/zijn verzopen/vetgeslagen, denk ik, bij platliggend afslaan. Controleer in ieder geval de kleur.

Hoe hard was de tik trouwens, kan er iets van tank-ventilatie beklemd zijn geraakt of modder hebben opgelopen?

Wat voor accu heeft-ie, een "klassieke" met dopjes? Die kan slecht tegen op-z'n-kant gaan, verliest dan minstens vloeistof en probeer je dan zo door te "oefenen" dan gaat-ie snel(ler) dood.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang heb je geprobeerd te starten? Zijn de carbs niet simpelweg leeg gelopen toen ie op zijn kant lag, waardoor het even duurt voor ie weer benzine krijgt? Als de benzinekraan vacuumbediend is, loopt er alleen benzine als de motor draait. Dan kan het dus ff duren voordat ie weer start als de carbs leeg zijn (zelfde idee wanneer je je tank leeg gereden hebt).
 
SV heeft geen benzinekraan, maar brandstofpomp. Denk als je bovenstaande checks uitvoert een heel stuk verder bent of meer weet.
Benzine wordt echt niet in 1 maand oud. Dat kost meerdere maanden tot een jaar.
 
SV heeft geen benzinekraan, maar brandstofpomp. Denk als je bovenstaande checks uitvoert een heel stuk verder bent of meer weet.
Benzine wordt echt niet in 1 maand oud. Dat kost meerdere maanden tot een jaar.


Van het vorige type '99 / '02 weet ik 200% zeker dat ze een vacuum benzinekraan hebben (zelf nog 1 nieuwe gekocht omdat de oude benzine doorliet, ook na een reparatiesetje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan