SV650s 2002 startknop en normaal licht werken onregelmatig (meestal niet)

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Mijn SV start soms pas nadat ik 10-15 x de startknop in heb gedrukt.
Ook het normale licht werk niet, soms gaat hij even aan maar niet vaak.
Wat zijn de logische plekken om te controleren? Ik wilde eerst beginnen bij de startknop maar bedenk me dat, dat weer weinig met het licht te maken heeft. Misschien zit het probleem eerder ergens bij de koplamp?

Kan ik contactjes schoonmaken met WD40 of moet ik daar toch contactspray voor kopen?
 
Klinkt als een slecht elektrisch contact. Check eens of de aansluitingen op de accupolen goed vast zitten, daarna de zekeringen en kan ook geen kwaad om de schakelaars op het stuur van binnen eens te controleren.
Kan ook een slecht massacontact zijn, gezien er meerdere storingen zijn
PS. zou niet WD40 gebruiken als contactspray
 
Klinkt als een slecht elektrisch contact. Check eens of de aansluitingen op de accupolen goed vast zitten, daarna de zekeringen en kan ook geen kwaad om de schakelaars op het stuur van binnen eens te controleren.
Kan ook een slecht massacontact zijn, gezien er meerdere storingen zijn
PS. zou niet WD40 gebruiken als contactspray
Oké, ik ga dan maar even contactspray halen.

Accupolen en zekering van het normale licht zijn goed
 
Ik heb eerst de makkelijke dingen bekeken voor ik vanalles los ben gaan halen.

De aansluitpunten bij de sensor van de koppelingshendel waren een beetje zwart/roetachtig. Die heb ik schoongemaakt en nu start hij elke keer direct.

De lamp doet het niet maar het kan zijn dat het toeval is dat die tegelijkertijd stuk is gegaan. Al lijkt de gloeidraad heel..
 
De lamp doet het niet maar het kan zijn dat het toeval is dat die tegelijkertijd stuk is gegaan. Al lijkt de gloeidraad heel..
Heb je spanning op de lamp gecontroleerd?
Is er wel spanning maar lamp brand niet: lamp stuk.
Is er geen spanning dan lampschakelaar doormeten/ zekering controleren. Net zolang in het circuit teruggaan tot je weer spanning hebt.
Meet ook de massa aansluiting na.
 
Heb je spanning op de lamp gecontroleerd?
Is er wel spanning maar lamp brand niet: lamp stuk.
Is er geen spanning dan lampschakelaar doormeten/ zekering controleren. Net zolang in het circuit teruggaan tot je weer spanning hebt.
Meet ook de massa aansluiting na.
Ik meet 12,6 V tussen de 2 draden van het lampje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan