Systeemhelm met zonnevizier >>> Airoh sv

Airoh sv 55 (met ingebouwd zonnevizier)

  • Kopen

    Stemmen: 10 90,9%
  • Niet kopen

    Stemmen: 1 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    11

motormuis88

MF'er
26 nov 2006
38
0
zwolle
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend motorrijder en ben opzoek naar een systeemhelm met een ingebouwd zonnevizier, dit lijkt me namelijk erg handig...

Nu heb ik de Airoh sv55 gevonden; een mooie helm met een redelijk prijskaartje.

Nu wil ik graag weten of zo'n zonnevizier wel echt handig is en of het een fijne helm is.

Graag uw reactie. :}
 
Ik heb zelf ook een SV55 en hij bevalt prima. Rij meestal met een Lazer (integraal helm) op omdat deze toch wat stiller is. Pasvorm was bij mij goed, maar dat zul je zelf moeten proberen. Zonneklepje werkt perfect. Zelfs beter dan die van sommige duurdere merken omdat die aan de buitenkant zit. Fijne helm voor een goed prijs.
 
je hebt ook caberg helmen met zonne vizier. heeft een maat van me ook, heb de helm ook wel eens opgehad. is wel fijn als je ineens laag staande zon hebt.
kan alleen niet veel vertellen over pasvorm ed.
 
Nadeel vind ik zelf van Airoh is dat de luchtstroom op je ogen slaat , de schroeven aan de zijkanten soms aardig vaak aangedraaid moeten worden maar verder leuke helm! (zelf overigens ook een sv55)
 
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Caberg Justissimo. Fijne helmen, alleen had ik 'm 'n maatje groter mogen kopen achteraf gezien.

a1_1_b.JPG


Oh ja, wat betreft systeem-helmen en de wet: lees dit even.
 
Ik heb de Airoh sv55 ook op gehad maar heb toch gekozen voor de Caberg Justimo. Bij de Airhoh raakte mijn kin de helm.

De Caberg Justimo bevalt uitstekend. Ik neem nooit meer een helm zonder intern zonnevizier!
 
Ik rijd zelf met een Caberg Justissimo, een collega met een Airoh SV55 en nog een collega met een Schubert waarvan ik het type even niet weet. Alle drie met een zonnevizier, en alle drie willen we niet meer zonder!
Collega met Schubert is brildragend (vandaar ook de overstap naar een systeemhelm) en zelfs daarbij geen last van het extra viziertje. Ikzelf gebruik het viziertje erg veel omdat ik slecht tegen fel licht kan, heb in de auto ook standaard een zonnebril liggen. Voordeel van zo'n viziertje t.o.v. een zonnebril is dat hij omhoog kan als je bijvoorbeeld een tunnel in rijdt. Dat scheelt een hoop hoor!

Kortom, wat voor helm je ook koopt, zo'n zonneviziertje is zn geld waard!
 
Ja zo'n zonnevizier is erg prettig.

Maar, als jij dagelijks gaat rijden is de Airoh niet echt geschikt.
Dan kun je toch beter naar bijvoorbeeld de Schuberth Concept of C2 kijken.

Ik heb dezelfde.. wel een fijne helm, gebruik alleen het zonnevizier amper. Leuk dat het er op zit, maar niet nodig dus. 8-)

Dat ligt er maar net aan.
Ik gebruik het zonnevizier juist wel heel vaak.
Is ook afhankelijk van of je bijvoorbeeld in de auto ook je zonnebril op hebt.

Voordeel van zo'n zonnevizier is dat je m makkelijk wegklapt als je een tunnel inrijdt.
Hier in Nederland komt dat niet vaak voor (en meestal stevig verlicht, dus niet nodig) maar in het buitenland toch wel handig in minder cq niet verlichte tunnels.

[me]MotoMarz moet toch eerst eens alles lezen voordat hij dingen typt die er alllllang staan....[/me]
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Caberg Justissimo. Fijne helmen, alleen had ik 'm 'n maatje groter mogen kopen achteraf gezien.

(Afbeelding)

Oh ja, wat betreft systeem-helmen en de wet: lees dit even.


Dit lijkt mij logisch, dat je hem moet sluiten tijdens het rijden.
Als ik hem omhoog heb staan, zegt mijn instructeur, dat ik hem moet laten zakken.
En bij mijn AVB examen, vergat ik hem ook weer te sluiten, toen zei de examinator het even tegen mij.
Dus ja, de systeemhelmen moeten gesloten zijn bij het rijden.
 
O ja, vergeet ik er nog wel bij te zeggen....
Ik heb hem gekocht, op aanraden van een vriend (hij en zijn vrouw hebben dezelfde) omdat ik met mijn vorige helm (Can) nogal veel herrie had van de rijwind.
Ik heb nu deze Airoh, maar heb nog steeds veel herrie van rijwind, dus dat is bij mij minimaal verminderd met deze helm.
Terwijl zij zeggen, dat ze niks horen, lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar ok.
Misschien hebben ze een minder gehoor dan ik.
Zo ie zo heb ik otoplastieken besteld.
Hoe vinden jullie het qua rijwind geluid?
 
Nu wil ik graag weten of zo'n zonnevizier wel echt handig is en of het een fijne helm is.

Graag uw reactie. :}
Zo'n ingebouwd zonnevizier is echt handig :} Niet meer klooien met je zonnebril, tunnel in, vizier omhoog etc.
Maar of het een fijne helm is weet ik niet, ik heb een Schuberth S1 ;)
 
OK , maar waarom raad je hem af?


Vanwege de degelijkheid op langere termijn.
Het materiaal, het sluitmechanisme van het kindeel,
is toch minder.

Als je af en toe rijdt en nooit echt lange tochten kun je echt
veel plezier hebben van deze helm hoor.

Maar als je dagelijks woon-werk doet (en dan natuurlijk meer dan 30km ofzo)
en daarnaast in vakanties en weekenden honderden kilometers op de teller zet,
dan zul je na een jaar ofzo merken dat ie toch minder lekker zit.
Dat ie meer lawaai maakt dan je lief is.

Dat soort dingetjes.

Of te wel, beetje afhankelijk van je rijgedrag zeg maar.
Als je zoals ik 600 tot 1000 km per week op de motor zit, dan zou ik voor
een Schuberth gaan ipv de Airoh.

Zit je maximaal 500 km per week op de fiets, kun je net zo goed
(eh nee: goedkoper) de Airoh nemen.
Want mooi is ie zeker!
 
ff de nolan toevoegan aan het rijtje 'systeemhelmen met zonnevizier'. Ik heb nog de oudere versie zonder het zonnevizier maar vind het anders een uitstekende helm. Mss wat luidruchtig maar ik kan niet vergelijken met andere systeemhelmen. Het is mijn eerste en ik rijd toch altijd met oordoppen.
 
ff de nolan toevoegan aan het rijtje 'systeemhelmen met zonnevizier'. Ik heb nog de oudere versie zonder het zonnevizier maar vind het anders een uitstekende helm. Mss wat luidruchtig maar ik kan niet vergelijken met andere systeemhelmen. Het is mijn eerste en ik rijd toch altijd met oordoppen.
Ik heb de N102, met zonnedingetje. Deze zit aan de buitenkant. Werk opzich wel, blijft ook wel zitten tijdens het rijden, maar denk toch dat een zonnevizier aan de binnenkant handiger is. Ik kan nu bijvoorbeeld niet meer de voorgevel / vizier open rijden en toch het zonnevizier gebruiken.

Wat betreft de luidruchtigheid: ik reed eerst met een Airoh PR2000 (ook systeemhelm). De Nolan is aanmerkelijk stiller. Ondanks dat nog steeds oordopjes voor mij ;)
 
Vanwege de degelijkheid op langere termijn.
Het materiaal, het sluitmechanisme van het kindeel,
is toch minder.

Als je af en toe rijdt en nooit echt lange tochten kun je echt
veel plezier hebben van deze helm hoor.

Maar als je dagelijks woon-werk doet (en dan natuurlijk meer dan 30km ofzo)
en daarnaast in vakanties en weekenden honderden kilometers op de teller zet,
dan zul je na een jaar ofzo merken dat ie toch minder lekker zit.
Dat ie meer lawaai maakt dan je lief is.

Dat soort dingetjes.

Of te wel, beetje afhankelijk van je rijgedrag zeg maar.
Als je zoals ik 600 tot 1000 km per week op de motor zit, dan zou ik voor
een Schuberth gaan ipv de Airoh.

Zit je maximaal 500 km per week op de fiets, kun je net zo goed
(eh nee: goedkoper) de Airoh nemen.
Want mooi is ie zeker!

Ik rijd zelf inmiddels bijna een jaar met de SV55 , en reed in de hoogtij dagen bijna en vaak meer dan 1000km per week. Het lawaai is inderdaad goed aanwezig bij hogere snelheden maar simpel op te lossen met gehoorbescherming die je bij snelweg ritjes eigenlijk toch wel nodig hebt.

Kwaliteit van de lak en sluitmechanismen heb ik altijd goed gevonden en nooit problemen mee gehad! Persoonlijk vind ik wel dat alle standaard vizieren van Airoh snel bekrassen. Voor het geld is het een goede helm en is geen rotzooi.
 
Ik rijd zelf inmiddels bijna een jaar met de SV55 , en reed in de hoogtij dagen bijna en vaak meer dan 1000km per week. Het lawaai is inderdaad goed aanwezig bij hogere snelheden maar simpel op te lossen met gehoorbescherming die je bij snelweg ritjes eigenlijk toch wel nodig hebt.

Kwaliteit van de lak en sluitmechanismen heb ik altijd goed gevonden en nooit problemen mee gehad! Persoonlijk vind ik wel dat alle standaard vizieren van Airoh snel bekrassen. Voor het geld is het een goede helm en is geen rotzooi.

Bij de Schuberth moet je natuurlijk ook oordoppen in.
Daar ontkom je toch niet aan.
En zoals ik al zei: het is best wel een goede helm, maar bij veelvuldig gebruik
zal ie toch sneller "versleten" zijn.

Maar ja, gezien het prijsverschil is dat eigenlijk helemaal niet erg.
Want voor de prijs van een Schuberth C2 koop je 3 Airoh SV55's...
 
Het probleem van de schroeven steeds moten vastdraaien, kan je oplossen met locktite (of het bison alternatief). Verder vindt ik het een goede helm, zeker voor zijn geld. Ik gebruik hem als winterhelm, met alleen een Fogcity ipv het bijgeleverde anti-condens viziertje. Het zonneviziertje is ook ideaal om tegen de laagstaande zon over je gewone zonnebril te gebruiken, dat scheelt weer verblinding. Herrie vind ik de helm niet maken, achter mijn scherm en met sneldheden zelden boven de 130. Ook voor inbbouw van speakers is er genoeg ruimte, en de uitneembare voering is ideaal om schoon te houden.
Kortom, een prima helm voor die prijs.
 
Ik heb de matzwarte versie en bevalt echt super!!!

Heb er nog niet superveel mee gereden aangezien ik (nog) geen eigen motor heb. Het zonnevizier is ook echt ideaal en ik vind de looks ook zeker vet voor een systeemhelm :] :] :]

Helm is ook lekker stil vindt ik (heb nooit andere helmen gehad maar wat ik zo hoor van vrienden die ook motorrijden en ECHT oordopjes nodig hebben omdat het windgeruis zo irritant is, dat is voor mij absoluut niet nodig met mijn Airoh SV)
 
Oordoppen heb je altijd nodig op de motor,
als je meer dan 80 km/u rijdt.

Oh, en de wind is voornamelijk irritant als je in de turbulentie zit.
Daar helpen ook geen oordoppen tegen.
 
Na alle reacties en opmerkingen ben ik gaan zoeken naar evt. andere helmen met een zonnevizier.
Uiteindelijk ben ik toch bij de Airoh sv55 uitgekomen.
Ik heb hem vanmorgen gekocht en natuurlijk meteen uitgeprobeerd; SUPER!

Erg prettig zo'n zonnevier (zeker vandaag met die laaghangende zon).
Van de wind heb ik zelf weinig last, ook op de snelweg.

Dus iedereen die gereageerd heeft, BEDANKT!!!

:}
 
Dank je.
Voor zover ik nu heb gemerkt gaat dat helemaal goed komen!
Ik heb trouwens de zilveren versie gekozen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan