'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Een tot street triple verbouwde Triumph Daytona T595
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210907_183201.jpg
    Screenshot_20210907_183201.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 12
Ja klopt, die rode was nog "under construction" toen een auto het nodig vond eroverheen te rijden...
Ik had er toen geen zin meer aan en heb de motor verkocht aan een liefhebber die hem weer wou gaan repareren.
 
Ok de Vulcan aan de buurman verkocht want die was er helemaal weg van en ik vond het een beetje over de top.
Toch maar een iets "bravere" motor gekocht.
Een Yamaha XVS 1100 Dragstar.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211005_204219.jpg
    Screenshot_20211005_204219.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20211005_204245.jpg
    Screenshot_20211005_204245.jpg
    189,9 KB · Weergaven: 13
Ik denk dat jij weinig gereden hebt… Was vaak erg druk met motorrijders dit jaar.
Ik ben inderdaad erg druk, en daarom rij ik ook weinig.
Maar zakelijk gezien merkte ik ook dit jaar een behoorlijke terugval in motor kilometers bij klanten.
Veel rijden woon/werk.
 
Voor velen was het een vlucht uit de corona misère. Voor een deel zal motorrijden woon-werk zijn en die zijn wellicht thuis gaan werken. Onderaan de streep verwacht ik wel een forse stijging in gereden kilometers. Dit kreeg ik ook wel bevestigd bij een aantal motorzaken die aangaven drukker en langer druk waren de afgelopen 1.5 jaar.
 
Kan niet echt zeggen dat ik dit jaar of vorig jaar meer of minder kilometers heb gemaakt. Vorig jaar alleen naar Luxemburg op vakantie geweest, maar toen werden er gewoon wat meer kilometers gemaakt in Nederland. :)

2017: 7000km (motorongeluk gehad :9)
2018: 12.000km
2019: 12.000km
2020: 14.000km
2021: wss ook zo'n 14.000km

Door Corona merkte ik eigenlijk vooral dat een motor kopen voor een leuk prijsje lastiger was, en tja (motor)vakantie iets lastiger.
 
Vorige jaren zat ik al gauw op 20-30k per jaar (inclusief woon/werk) afgelopen jaar door het krijgen van een werk auto de motor niet meer zoveel gebruikt en later door wat medische klachten weinig gereden dus gok dat ik Max 5000 km heb gemaakt dit jaar
 
Ik heb begin dit jaar wel aardig wat gereden, geen woon-werk (daarvoor is de motor meestal geen optie ivm spullen meenemen) en amper toerritjes. Ik heb 'm eigenlijk vooral gebruikt als alternatief voor de auto. In juni ging de Fazer kapot en die heeft al met al tot een week of 2 terug in een garagebox aan de andere kant van m'n woonplaats gestaan. Inmiddels staat hij op de heftafel, komend voorjaar moet-ie natuurlijk weer klaar zijn :)

Daarnaast heb ik nog een Diversion 600 staan, daar ben ik ook nog wel een aantal keren mee op pad geweest, maar ook dat zijn geen heel serieuze kilometers. Ik denk dat ik in totaal rond de 4.000km zit dit jaar.
 
Als het niet lukt met de Fazer heb ik ook nog wel een mooie Fazer te koop staan O-)

Komt wel goed. Ik heb o.a de balhoofdlagers en voorvorkkeerringen al vervangen, ook zit er al een nieuwe bochtenset op. Stiekem is er helemaal niet meer zoveel werk te doen, maar het ontbreekt even aan tijd om verder te gaan. Maar gezien de motor momenteel (sinds juli ongeveer) geschorst is en ik toch niet van plan was om die voor het eind van de vorst/pekel periode te beëindigen, maakt dat laatste niet zoveel uit. Gewoon op m'n gemak afronden, en na de winter weer :]
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Terug
Bovenaan Onderaan