Tank heeft roest, laten zandstralen?

Podenco

MF veteraan
10 dec 2006
1.518
0
Heb mijn tank vorig jaar laten zandstralen, helaas door omstandigheden niet kunnen verder werken en heeft hij jaar opzij gelegen.

Nu heeft de tank roest langs de buitenkant, zou ik hem opnieuw laten zandstralen?

Een vriend van me heeft het even geprobeerd maar geraakte niet diep genoeg ( roest zie je nog zitten )..

Enkele vrienden hebben me al verteld dat tank te dun gaat worden en gevaarlijk kan zijn, is dit zo?
 
img1078pxi.jpg
 
Laten glasparelstralen, is minder aggressief dan zandstralen.
Glasparels zijn zeer fijne glasdeeltjes en dan moet je wel erg lang op 1 plek stralen om er doorheen te komen.... :+
En als je `m weer een jaar laat liggen, .....inolieën of alvast in de grondverf/primer zetten. :Y
 
wat je ook doet ,het ontroesten kost je altijd "materiaal", dat is al weg namelijk
vraag eens bij de straler om de tank te "wapperen",dan gaat ie er van enige afstand overheen en spaar je het staal.
de tank zoals ik hem op de foto zie heeft een beetje oppervlakte roest en ligt er zo af.
 
Heb mijn tank vorig jaar laten zandstralen, helaas door omstandigheden niet kunnen verder werken en heeft hij jaar opzij gelegen.

Nu heeft de tank roest langs de buitenkant, zou ik hem opnieuw laten zandstralen?

Een vriend van me heeft het even geprobeerd maar geraakte niet diep genoeg ( roest zie je nog zitten )..

Enkele vrienden hebben me al verteld dat tank te dun gaat worden en gevaarlijk kan zijn, is dit zo?


Er wordt al heeeeel lang niet meer gestraald met zand, dat is al lang verboden, tegenwoordig straalt men met hooghovenslak van verschillende korrel grote.

Inderdaad wordt het plaatwerk dunner, je kunt ook naar een bedrijf welke RVS beitst, deze hebben ook meestal een fosforbad en dat is nog mooier dan stralen, na het bad en trouwens ook na het stralen moet er meteen een grondlaag op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan