Tank

Driebel

Rookie
26 mei 2022
6
0
Hoi, ik heb een bmw r1100 gs uit 1994. De plastic tank wil ik vervangen door een stalen tank van een r1150 gs. Probleem is dat deze aan de voorkant niet goed aansluit met de zijkapjes van de snavel (zie foto). Zijn hier speciale rubbers voor om eea sluitend te krijgen of zijn er andere oplossingen mogelijk?
Hoor graag.
Driebel
 

Bijlagen

  • 1387824B-64CF-483A-9AE2-20D2A5C12AD7.jpeg
    1387824B-64CF-483A-9AE2-20D2A5C12AD7.jpeg
    140,1 KB · Weergaven: 87
Neen, er zijn geen speciale stukjes om de tank van de ene willekeurige motor op de andere willekeurige motor te laten aansluiten.

Misschien kan je wel de hele snavel van het andere model proberen, maar ook daar geen garantie op plug and play.
 
Hah toch! Wel dat is dan een vd weinige keren dat dat past.

Mijn excuses voor de foutieve info.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties👍.
Ben toch bang dat er wat van de kapjes afgezaagd zal moeten worden
 
Controleer misschien nog even of bv de tank wel helemaal juist gemonteerd zit.
 
Maar.... Paul geeft aan dat daar passende rubbers voor zijn, en dat de tanks identiek zijn, waarom ga je dan zagen?
 
En dat de plastic tank niet gelijk is aan de stalen tank van de 1100 / 1150 GS
 
Bij een stalen tank zitten er altijd rubbers tussen de tank en het plasticwerk, ik zou dat eerst proberen voor je gaat zagen aan iets wat misschien slechter te krijgen is.
 
Ja, maar tussen de plastic tank van de 1100 en de plastic kapjes zitten ook rubbers. Als je naar de foto kijkt, zie je dat een deel van de stalen tank onder de plastic kapjes valt.
 
Dank allen. Moet ik dan (naast andere rubbers) ook andere tanksteunen gebruiken, zodat de tank ten opzichte van het plastic materiaal in een andere (betere) positie komt te staan?
 
Heb je niet gewoon ook de nieuwere bek en misschien daardoor nog andere 1150 dingen nodig, samen met de rubbers?
Ik ben niet zeker dat de 1100 stalen tank en de 1150 tank gelijk zijn.
fairing-side-section.png


wheel-cover-upper.png
 
Laatst bewerkt:
Alsjeblieft, stalen tank past op de volgende modellen;

Screenshot 2022-05-29 at 10.23.51.png


Tanksteunen (3x) zijn ook gelijk.
Rubbers voor stalen tank 1100GS;

46 63 2 324 873​
SUPPORT F LEFT SHEET-STEEL FUEL TANK (from 10/95)​
0.12​
1​
$17.18
ADD TO CART
Part Thumbnail
Part Thumbnail

Part Thumbnail
Part Thumbnail





De rechter heeft p/n ---874

Moet passen.
Zo niet, zit het spul voor de tank niet goed, dat frame waar dat spul aan hangt wil nog wel eens krom zijn.
 
Zoals eerder gezegd
Kijk ook eens na of de tank wel helemaal goed / diep genoeg gemonteerd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan