Tankdop zzr600 wil niet open

Jacobsieger

MF'er
13 apr 2013
124
55
Joure
Hallo graag tips voor het openen van de tankdop van een zzr600 van 2002.
Volgens de manual (ja soms lees ik die wel voor de RTFM opmerkingen komen) zou er een uni sleutel ofwel een universele sleutel moeten zijn voor alle sloten op de motor.
De sleutel gaat er wel in en draait ook iets los maar de vergrendeling lijkt vast te zitten.
De motor heeft ongeveer 9800 km gelopen en komt van de eerste eigenaar. Motor is vijf tot zes jaar niet gebruikt
Tot op heden al meerdere keren t slot voorzien van wd40
Wat is de oplossing?
Mvg jaap
 

Bijlagen

  • AEF617BA-3433-45B1-A8E7-C88D058F4DDB.jpeg
    AEF617BA-3433-45B1-A8E7-C88D058F4DDB.jpeg
    387,6 KB · Weergaven: 45
  • 079B82BD-3798-4E7A-B40F-F9A5FDA89F7E.jpeg
    079B82BD-3798-4E7A-B40F-F9A5FDA89F7E.jpeg
    350,5 KB · Weergaven: 40
Check ben ik niet zeker van, dat weten kawasakirijders beter dan deze Yamahapiloot. Kawasaki is trouwens de afkorting van "Kost Anders Wat Als Steeds Alles Kapot Is"
 
Laatst bewerkt:
Hallo graag tips voor het openen van de tankdop van een zzr600 van 2002.
Volgens de manual (ja soms lees ik die wel voor de RTFM opmerkingen komen) zou er een uni sleutel ofwel een universele sleutel moeten zijn voor alle sloten op de motor.
De sleutel gaat er wel in en draait ook iets los maar de vergrendeling lijkt vast te zitten.
De motor heeft ongeveer 9800 km gelopen en komt van de eerste eigenaar. Motor is vijf tot zes jaar niet gebruikt
Tot op heden al meerdere keren t slot voorzien van wd40
Wat is de oplossing?
Mvg jaap
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Honda CB750 SevenFifty die lange tijd stil gestaan had.
Ik heb er veel IMAL door het sleutelgat ingespoten en met de contact sleutel net zolang gefriemeld tot hij open ging.
Hierbij heb ik de tankdop steeds wat ingeduwd en weer losgelaten. Ik heb geen idee of dat nut had.
Belangrijkste bij mij is was: niet opgeven en niet zoveel kracht zetten dat de contactsleutel breekt.
 
Ik denk niet dat dat gaat werken Rob. De tankdop heeft wel die 2 schroefjes, maar onder de tankdop zit zo'n 5cm ruimte en daarna loopt de tank naar achteren. De benzine zit bijna niet bovenin omdat het hele luchtfilterhuis enzo onder de tank weggepropt zit. Daar ga je geen schroevendraaier tussen krijgen.


De optie van de tankdop doorboren is denk ik nog wel een goeie. Die tankdoppen zelf zijn makkelijk aan te komen en de cilinder kun je volgens mij gewoon over zetten. Als ik het niet vergeet kan ik vanavond wel even mijn tankdop opmeten en kijken waar het antidiefstalschroefje precies zit bij een ZZR. TS heeft ook de ZZR600E, zelfde model als de mijne dus.


@TS: mooi ding trouwens. ik zie nu de foto pas.
 
Ik hoop trouwens dat je de dop, ook zonder die anti diefstalschroef er in uit de tank krijgt, ik kon er iig één niet uit krijgen omdat de grendel en slotmechanisme toch nog groter was dan het gat in de tank, waarvoor maken ze het dan, zou je zeggen??? Het viel me op, da's all
 
Terug
Bovenaan Onderaan