Tankslapper en bandenspanning ?

Lone Rider

Die hard MF'er
9 sep 2002
458
38
Noord-Holland
Vandaag mijn banden spanning gecontroleerd en voor 2.5 en achter 2.9 gezet en wezen rijden.
Kom ik bij een kruising aan, licht rood en springt op groen dus gas erop rijdt in tweede versnelling begint mijn "stuur" na de kruidsing van links naar rechts te slaan gedurende 2 a 3 seconden.
Heb het gas erop gehouden en voorkant werd vanzelf weer rustig 8-)
Nu vraag ik me af is dit het gevolg van de banden spanning want heb op dat stuk weg nooit hobbels ontdekt.
De bandenspanning was 2.4 voor 2.75 achter, achterband is aan vervanging toe en voorband is prima.
 
volgens mij kan t af en toe toch wel es gebeuren , veel vermogen en weinig gewicht....

tijd voor een stuurdempertje ?
 
Als je zo een tankslapper hebt , wat kun je het best doen? Gas dicht dat er weer gewicht op de voorwiel komt? Of gas los om de wiel in de lucht te krijgen?
 
Als je zo een tankslapper hebt , wat kun je het best doen? Gas dicht dat er weer gewicht op de voorwiel komt? Of gas los om de wiel in de lucht te krijgen?

Bidden... O-)

Persoonlijk ga ik voor gas los,op de motor af laten remmen en heel stevig het stuur proberen vast te houden...
Als ie eenmaal gaat is corrigeren vrij lastig zonder stuurdemper,zodra je redelijk uit de slapper komt terugschakelen en beetje gas geven.
Daarna zet je hem aan de kant en voel je even aan je pols of je hart nog functioneert... :+
 
kan wel aan de bandenspanning liggen is mij ooit vertelt....
iets minder spanning en je hebt er misschien geen last meer van, of voorvering wat soepeler stellen helpt volgens mij ook...

maar zou niet te veel op mijn advies vertrouwen en eff ergens navragen.
succes....
 
Als je zo een tankslapper hebt , wat kun je het best doen? Gas dicht dat er weer gewicht op de voorwiel komt? Of gas los om de wiel in de lucht te krijgen?
Wat je in iedergeval nooit moet doen,
is je voeten van de stepjes halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan