TDM 850 4TX 1998

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
8.210
606
froubuurt
Na deze motor iets meer dan 2 jaar deze motor in mijn bezit gehad te hebben vind ik het weer tijd worden voor wat anders.

Yamaha TDM 850 4TX met ongeveer 40.100 km op de teller.
De motor heeft zijkoffers (krauser) met de beugels uiteraard en xenon verlichting voor het dimlicht. Aan de achterkant heb ik kleine knippers gemonteerd, de orginele zijn aanwezig en worden erbij geleverd. Op dit moment zit er een stebel nautilus op de motor, deze demonteer ik in principe. Wil je deze toeter erbij, voor 45 euro, de aankoopprijs, laat ik hem zitten.

De motor staat iets ten noorden van Leeuwarden of van maandag tot vrijdag eventueel na afspraak in wezep.

De motor hoeft niet weg, ik rij er nog altijd met plezier op.
Vraagprijs: 3250 euro. Ben je het daar niet mee eens doe een goed bod.

De algemene staat van de motor is goed. hier en daar zitten kleine putjes in de lak maar verder ziet het er allemaal erg goed uit.
olie verbruikt de motor niet en met benzine gaat de motor ook erg zuinig om. bij een wisselende rijstijl haal ik meestal 1:18, 1:21 is ook haalbaar. onder de 1:17 ben ik nog niet uitgekomen. met 1 tank kan 360 km gereden worden voordat de benzinekraan op reserve moet
starten is nooit een probleem, gewoon de choke ff aan, 1 seconde de startknop aan en hij loopt.

De tandwielen zoals vermeld in orde, ook de remmen hebben voorlopig nog geen aandacht nodig en remmen gewoon goed.
uitlaat + dempers zijn ok, een klein beetje roestvorming op de bochten stelt niks voor. de roest bij de collector is roestig (bekend ding van tdm) maar nog stevig en dus ook geen probleem.

Al met al een leuke motor waarmee probleemloos gereden kan worden. de koffers zorgen ervoor dat je veel meenemen kan, er past een helm in (schubert systeem helm) dus die zijn niet zomaar vol. Xenon zorgt ervoor dat het zicht beter is dan standaard en dat je zeker opvalt. de stickers op de koffers helpen hier ook zeker bij.

als er nog meer (detail) foto's nodig zijn is dat geen probleem, kan wel even duren want ik heb niet altijd even veel tijd.

Verder nog even wat (RDW) gegevens:
Voertuigsoort Motorfiets
Merk Yamaha
Handelsbenaming TDM850
Brandstof Benzine

Datum eerste toelating: 15-09-1998(11,4 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 11-01-2008(2,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 15-09-1998(11,4 jaar)
Status kenteken: Geldig

www.bikez.com
full
 
Laatst bewerkt:
voorband is minder dan 5000 km geleden vervangen en is dus nog uitstekend.
full
 
Laatst bewerkt:
achterband

en de achterband, begint een beetje af te vlakken maar is absoluut niet te merken met het rijden.
full
 
Laatst bewerkt:
Onderhouds/reparatie-geschiedenis, huidige staat e.d. erbij zetten is wel zo handig voor een potentiele koper :)
 
Laatst bewerkt:
ketting en tandwielen zijn in orde en altijd goed gesmeerd, kan nog veel mee gereden worden.
full
 
Laatst bewerkt:
wat nog wel het vermelden waard is, de motor was tijdens de "fotoshoot" niet echt schoon. ik had er denk ik ongeveer 800km mee gereden zonder enige vorm van poetsen.
 
ach, het gaat toch om het rijden? :P

heb een aantal keer gereden toen de weg wel droog maar ook smerig was. wel natuurlijk even na de tijd de boel afgespoten en in het vet gezet.

maar hij staat nu weer schoon gepoetst in het vet, ik gebruik een spuitbusje was om de motor te conserveren in de winter, na elke rit een verse laag. als het weer een beetje meer boven nul komt krijgt hij weer een poets beurt zoals het hoort!
 
ligt het tekort aan intresse aan de tijd van het jaar/temperatuur
of
is het de prijs die ik ervoor vraag. het is maar een vraagprijs namelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan