TDM900 vs VFR800 VTEC

blj

MF'er
1 mei 2003
86
0
Ik ben van plan om met een motor te gaan pendelen tussen Utrecht en Rotterdam.
Nu zoek ik daar natuurlijk een goede motor voor en mijn oog is gevallen op de Yamaha TDM900 of Honda VFR800 VTEC.

Hebben mensen ervaring met deze motoren en er dagelijks mee te rijden?

Ik ben trouwens wel vrij lang, 190cm.
 
Zit wel een behoorlijk verschil tussen deze twee types...

TDM is toch meer een hoogpoter terwijl de VFR sportieve toerder is.

Ook het prijsverschil is aanzienlijk.
 
Zit wel een behoorlijk verschil tussen deze twee types...

TDM is toch meer een hoogpoter terwijl de VFR sportieve toerder is.

Ook het prijsverschil is aanzienlijk.
:^
Óf een tweecilinder met veel koppel en (relatief) klein toerenbereik (TDM) of een sportieve toerder met ook veel koppel onderin, maar wel kunnen doorhalen tot 11500 tpm en een VTEC die er nog ergens inknalt. Ook de zit is inderdaad errug verschillend
 
Nou rijd ik zelf reeds enige tijd een TDM en ken de VFR goed,
kies voor langere trajecten de VFR, maar als je ook graag kort toert is een TDM veel handelbaarder, en goedkoper in onderhoud. Daarnaast is het ook een comfortabeler motor met een ontspannen zit. Mijn collega rijd een VFR en deze rijdt me niet los, dus vanwege de prestaties zou ik 'm ook niet laten staan. het motor karakter van de VFR (V4) is wel veel rustiger, gelijkmatiger, dan bij de wat piekerige TDM. Bij de 900 is dit dankzij de injectie goed opgelost. Ga dus niet voor de TDM850. En verder, ga naar een grote motorzaak, vertel je verhaal en maak eens een wisselende rit stad/snelweg/bochtjes en je weet het meteen.

Succes met vlammen!
 
Bedank voor de reacties,

Ik ben sowieso van plan om beide motoren te huren voor meerdere dagen en dan kijken welke goed bevalt.
Op dit moment gaat mijn voorkeur toch licht uit naar de TDM vanwege het koppel en toch ook de zithouding en prijs, maar ik vind de VFR er zo geweldig uitzien.
 
Blj ik heb beide motoren ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik vind ze beide helemaal te gek qua design en volgens mij zijn het ook toppers voor wat betreft rijprestaties.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Succes bij de keuze
 
Blj ik heb beide motoren ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik vind ze beide helemaal te gek qua design en volgens mij zijn het ook toppers voor wat betreft rijprestaties.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Succes bij de keuze
 
Blj ik heb beide motoren ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik vind ze beide helemaal te gek qua design en volgens mij zijn het ook toppers voor wat betreft rijprestaties.
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Succes bij de keuze
 
gezien je lengte doe je er mischien wijzer aan om voor de TDM 900 te gaan
dan zit je in ieder geval goed en hij zal je qua prestaties niet teleur stellen
want met die injectie reageerd hij super goed verder succes met je keuze
 
Toch hoef je op de TDM (bij 850 vanaf 1800 toeren GAAN, piekerig niet echt gemerkt) veel minder te schakelen dan op de VFR (bij 750 vanaf 3300 toeren GAAN). Die maximaal 9 of 11 duizend toeren maakt volgens mij niet zo heel veel uit, als je steeds rond de 10 wilt zitten had dit topic eerder 'R6 vs CBR600RR' geheten... Raar eigenlijk dat twee zo verschillende fietsen (zowel qua uiterlijk als motorisatie) elkaar toch beconcurreren, want deze twee staan bij mij ook hoog en vlak bij elkaar op de lijst van "lekker".

Groeten,

De Buikschuiver
 
Het is even een tijdje geleden (ben intussen ook op vakantie geweest) maar ik heb sinds kort een VFR 800 FI uit 2001. Geen VTEC dus (nog) want er moet toch ook nog altijd iets te dromen blijven.
De keuze voor de VFR is eigenlijk gebaseerd op het uiterlijk. Niet dat ik de TDM lelijk vind, integendeel, maar de VFR is toch net iets mooier.
 
Heb trouwens wel op beide motoren gereden en rijden beide fantastisch. Hoewel de zit van de VFR iets sportiever is vond ik het 100% meevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan