Te koop 2x aprilia rs 250 racers + reserveblok + heel veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik alleen de zuigers vervang draai ik hem gewoon een paar keer op temperatuur en laat hem dan weer helemaal afkoelen daarna rij ik altijd een proefrondje (gewoon door de polder) van 30 km beetje rustig aan! Ik gooi wel 1 op 100 mengsmering in de tank, meer dan 1 op 100 moet je niet doen want dan kan het mengsel te arm worden. daarna controleer ik nog een keer alles en kan ik gewoon knallen op gewone benzine! Maar als je nieuwe nicaseal in de cilinder hebt gaat dit niet op!


Waar je goed op moet letten is het ontluchten van het koelsysteem! Voel tijdens het warmdraaien of alle slangen en de radiateur even warm zijn er kan lucht in zit! het kan zijn de temperatuurmeter daardoor veel te weinig aan geeft!

succes


@Matthijs:
als je geen polder vindt of op straat kan rijden: doe zoals beschreven: thuis 3 a 4 keer warm draaien tot ca 70 graden en elke keer helemaal laten afkoelen, kost je 4 dagen.
Op het circuit 1 sessie rustig rond rijden en tot 9000 toeren belasten. 2e sessie netjes opbouwen en na 10 minuten gewoon volle 11000 toeren draaien.
Heb ik 5 jaar lang gedaan met de RS250 en nooit problemen gehad.

Wat betreft de lucht in je koelsysteem:
Als je koelsysteem nog leeg is: langzaam vullen door de "radiateurdop" achter de linker cylinder. Daarbij het ontluchtingschroefje op je waterpomp ( rechts boven je koppelingsdeksel) eruit laten.
Als daar water uit gaat komen, snel schroefje erin. Dan zit daar geen lucht meer.
Her en der in de slangen knijpen en dan verder vullen. Daarbij de ontluchtingschroef rechtsboven op de radiateur eruit laten. Zodra je merkt dat de radiateur bijna vol lijkt: de motor flink naar links laten hellen en 10 seconden zo vast houden. Daardoor loopt de lucht uit je radiatorkanalen naar rechts ( op dat moment dus naar boven.) Als je dat gedaan hebt verder bijvullen en naar links laten hellen herhalen. Dan verder vullen tot radiatoroverloopt en schroef erin.
Dan komt het BELANGRIJKSTE: verder bijvullen tot je het water NET onder de rand hebt.
DAN DRUK JE DE SLANG DIE AAN DE ACHTERZIJDE VAN DE VULOPENING OMHOOG KOMT NAAR DE VULDOP MET JE DUIM AAN DE BOVENKANT IN . Daar blijft nl altijd een luchtbel zitten. Als je 2x flink ingeduwd hebt is de lucht eruit en is je waternivo gedaald. Afvullen en dop erop.
 
Laatst bewerkt:
Te koop 2x aprilia rs 250 racers + reserveblok + heel veel onderdelen.
Wegens overstap te koop,
Aprilia rs 250, 2000, 5500 km, jolly moto uitlaten, WP stuurdemper, stalen remleidingen voor, MRA double bouble ruitje, Domino snelgas. Nieuwe supercorsas (150km oud) , Aangepaste vering. Het blok is zo goed als standaard maar wel erg snel, Zuigers en koppeling zijn 600 km oud. Deze motor is in super staat! En rijd echt super!

Aprilia rs 250, 1999, 2600 km, WP stuurdemper, stalen remleidingen, aangepaste vering, standaard blok, cilinders zijn er nog nooit af geweest. De powervalves zijn van beide motoren natuurlijk wel schoon gemaakt en afgesteld.

Reserve motorblok, 4200km blok is helemaal opnieuw op gebouwd. Krukas is gecontroleerd. Compleet met carburateurs en ontstkeking.

Verder nog zeer veel reserve onderdelen teveel om te noemen
Bijna 3 motorblokken in onderdelen , uitlaten, cupdempers, kuipdelen, radiateur, carburateurs, koppen met o-ringen, kabelboom, cdi,s, werkplaatshandboek enz..

Bij deze motoren zitten papieren maar geen kentekens. Ideaal als je wilt gaan racen of gewoon voor circuitdagen. Met deze motoren en bijbehorende onderdelen kun je nog jaren vooruit. Aprilia,s met deze kilometerstanden zijn zeldzaam aan het worden!! Gaat in principe alleen weg in een koop. Alles bij elkaar mag weg voor 6500 euro.
full

full

full

full

full

full
nog te koop ??? stuur maar jouw telefonummer naar 0653264084 groetjes Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan