Te koop en verkocht via deze site ??

Verkocht via deze site

  • Ja

    Stemmen: 63 75,9%
  • Nee

    Stemmen: 16 19,3%
  • Anders............

    Stemmen: 4 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    83
Ik heb mijn motor via marktplaats gekocht, later bleek hij van een MF te zijn geweest (sticker op kentekenplaat).
 
Het voordeel van kopen en verkopen via MF is dat je in 80% van de gevallen weet dat je met een betrouwbaar iemand van doen hebt. Zeker als diegene regelmatig op MF te vinden is en al langer geregistreerd staat.

Dus... motor kopen? :+
 
Het voordeel van kopen en verkopen via MF is dat je in 80% van de gevallen weet dat je met een betrouwbaar iemand van doen hebt. Zeker als diegene regelmatig op MF te vinden is en al langer geregistreerd staat.

Dus... motor kopen? :+

Hier dus een duidelijk geval van die andere 20%. _O- :+
 
maand geleden mijn ouwe lijk verkocht via MF, mankeerde van alles aan, maar had dat ook uitdrukkelijk vermeld :)
 
zaterdag motor ophalen die'k gekocht heb via....

jawel het machtige mooie grootse uber, Motor-forum.nl


de 1ste, hopelijk zullen er vele volgen.....bij de dealer :Y


:]
 
Ik heb mijn motor van een medeforummer gekocht :Y :Y

ben er erg blij mee *D :]


en ook andere dingen zoals Minichamps modelletjes, en accesoires voor de motor van mijn vriend :Y
 
Ik heb bij iemand die vertelde gevallen te zijn en te stoppen met rijden wat spullen gekocht. :]

Hij kocht echter gewoon een cabrio en daarom geen motor meer, hij was wel gevallen maar toch.(betrouwbaar??)

Mooie tanktas, hoes voor CBR en een werkplaatsbandboek, en 4 verschillende reinigers vetten en smeerseltjes, vol en netjes.

Alles samen voor € 70,- is goed gegaan hoor, ik ga nu zelf mijn via achterstepjes te koop aanbieden.

Ik had van een type nieuwer gekocht via Marktplaats :N

Gegroet :W
 
De motor staat nog hier te koop, helaas is het nog niet tot een deal gekomen.

Enne de duur dat iemand lid is zegt niet zo heul veul hoor, ikzelf bijv. ben niet zo lang lid maar ruim voordat ik lid ben geworden was ik hier al te vinden om maar zoveel mogelijk over motoren te lezen.
 
Ik heb dingen verkocht en gekocht via MF, en totnutoe tot alle tevredenheid van beide kanten.
Ik spreek denk ik voor de meesten als ik zeg dat ik hier geen rotzooi wil aanbieden, maar zeker ook geen rotzooi wil kopen :Y
Dus koop ik liever van iemand die al een tijdje op het MF zit, dan van iemand die zich aanmeld om meteen iets te verkopen :Y
Beetje meer zekerheid, hoewel neit iedereen hetzelfde is natuurlijk -O-:^
ei em with de stupid
voor mij geldt hetzelfde, kheb 2 motoren gekocht via mf en dat bevalt mij prima, ik heb toch het vertrouwen erin dat ze je hier bijna tot niet in het ootje nemen en anders worden ze door vele van "ons" wel helemaal afgezeikt :Y of opgezocht :X ;)
ik heb hier ook spullen van mijn tdm verkocht *O*
baai de weej, ik koop geen motor als degene net op het forum ofzo is enof niet of nauwelijks post :N
 
Laatst bewerkt:
Kom op mannen er moet toch meer verkocht zijn de laatse tijd ?
deel je ervaring(en) daar kunnen we allemaal van leren
 
ervaringen delen...

Ik heb al aardig wat gehandeld via internet. Mijn belangrijkste ervaring is kennis. Het maakt niet uit wat je koopt. Als je goede technische kennis hebt over het te kopen artikel, tesamen met n beetje mensen kennis en boerenverstand. Dan kun je leuk handelen.

Eigenlijk niks anders als handelen vroeger al was... Alleen heb je nu de computer erbij nodig.

Het zou dom zijn om te denken dat elke MF'er dezelfde goed bedoelingen heeft als jouw. Dus benader je iemand op dezelfde manier als je dat zou doen via marktplaats.

Voordeel van MF is eigenlijk bij de koper, omdat iedereen commentaar kan geven is het een zelf corrigerend medium.. :P

Als je als verkoper er het maximale uit wil slepen kun je beter adverteren op marktplaats. Wil je iets snel kwijt, of gun je het alleen aan een liefhebber. Dan is MF de juiste plek (denk ik) Maar dingen met een normale prijs lijken me goed ver/koopbaar hier. :)

Misschien moet ik er maar bijzetten hoe ik denk dat je het beste je brommer verkoopt;

- Duidelijke topictitel, of een hele opvallende ;) , nette advertentie, duidelijke omschrijving. Foto's zijn verplicht. evenals omschrijven van 'alle' gebreken. (trust me, doen)
- vraagprijs, teab of vasteprijs werkt niet goed. vooral teab doet het erg slecht, mensen weten niet hoe gek je ergens mee bent. Dus durven ze niet goed te bieden. En diegene die wel bieden doen dat meestal veel te laag (princiepe niet geschoten) Vasteprijs werkt alleen als je zeker weet dat het een goede is.

okey advertentie is gezet, nu mailt er iemand over de motor die je zojuist tekoop hebt gezet. hij is geinteresseerd en wil graag komen kijknen...

-Mail terug, geef aan dat je op je 06 te bereiken bent voor een afspraak en beantwoord eventuele vragen.

Niet doorzeuren over de email over dit en dat, bellen is veel duidelijker!

De potentiele koper belt.... en wil graag langskomen om de motr te bezichtigen.

- spreek een tijd af waarbij er nog daglicht te zien is. Herhaal belangrijke dingen eventueel. noem geen adress. alleen woonplaats (eventueel straatnaam). Als je overeen kunt komen zeg je gewoon dat diegende bij een half uurtje voor bestemming even moet bellen voor het exacte adress.

Pot. koper komt bij je aan....

- Netjes voorstellen, handje schudden, tenen kussen... enz :P
Zorg dat de motor buiten staat op een goed verlichte plek. en houd alle eventueel aanverwante artikelen binnen handbereik (papieren extra onderdelen enz). Zo voorkom je dat je een koper alleenlaat met de motor wanneer je iets gaat halen.
Als het mogenlijk is zorg je voor een 2e persoon. (geld voor bijde zijdes) met zn 2en zie/sta je altijd sterker als alleen.
Bij proefrit borg van iets vragen, passpoort, id-kaart oid.

pot.koper vind het wel wat, zo'n Goldwing is een echt bochtjesbeest... :P

En nou komt het de prijs; wanneer je een vraagprijs gevraagd hebt, en alle gebreken vermeld hebt, kan de koper niks aan de motor op te merken hebben...
De prijs is nogsteeds een vraagprijs, maar je hoeft ineens een stuk minder van de prijs af te doen omdat de koper gezien heeft dat hij hier een plekje heeft of daar of....

De vraagprijs is dus minder bewerkbaar, daar zorg je zelf voor. Met die wetenschap kan je minder vragen voor je motor dan dat je dat anders zou moeten doen om dezelfde prijs over te houden.
Ander groot pluspunt is dat de koper het idee heeft dat er niks op de motor aan te merken valt, de verkoper goudeerlijk is, en het beste met je voor heeft.

Vaak zijn mensen in die 'state of happiness' ( :P ) wat minder bedreven in 'handjeklap' :D

Tref je iemand die niet betrouwbaar over komt? Heb je twijfels bij iemands eerlijkheid? lekker laten varen die handel. Probeer alleen mensen niet teveel te beoordelen aan hun uiterlijk, ga eerder af op doen en laten, manier van praten enz.

Succes met de koop/verkoop!
 
Zijn de items welke via deze site verkocht worden in de lagere prijsklasse
of juist de hogere prijsklasse ?
 
Ondanks de leuke reacties zie ik toch steeds dezelfde motorfietsen een kick(je) krijgen

wel reacties echter geen koop geintresseerde
prijsstellingen zijn volgens mij wel reeel (uitzonderingen daar gelaten)

Is het slapjes in de motor wereld of koopt met liever(voor meer €.) bij de dealer ?

Wat is jullie ervaring hiermee ?
 
alle twee m'n motoren via MF gekocht. Beide geen problemen en mensen die van hun hobby houden

Trouwens 1 van die twee ook weer via MF verkocht, moet je wel een beetje geduld voor hebben en zelf initiafief nemen, maar t gaat best
 
ja gekocht via motorforum.. gekocht van jvm hmm moet nog een mooi 2 delig sport(ief)pak voor op mijn about-to-be-mine blauwe sv650.. :] tips?
 
Ook gekocht via MF; Een schijfremslotje.

Snel betaald, net zo snel in huis. Prima/klein ding, positieve ervaring dus.
 
Al veel spullen verkocht via MF, en ook al enkele spullen hier gekocht.

Enkel onderdelen, nog geen moto's

Niets dan positieve ervaringen *D
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan