Te koop en verkocht via deze site ??

Verkocht via deze site

  • Ja

    Stemmen: 63 75,9%
  • Nee

    Stemmen: 16 19,3%
  • Anders............

    Stemmen: 4 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    83
ervaringen delen...

Ik heb al aardig wat gehandeld via internet. Mijn belangrijkste ervaring is kennis. Het maakt niet uit wat je koopt. Als je goede technische kennis hebt over het te kopen artikel, tesamen met n beetje mensen kennis en boerenverstand. Dan kun je leuk handelen.

Eigenlijk niks anders als handelen vroeger al was... Alleen heb je nu de computer erbij nodig.

Het zou dom zijn om te denken dat elke MF'er dezelfde goed bedoelingen heeft als jouw. Dus benader je iemand op dezelfde manier als je dat zou doen via marktplaats.

Voordeel van MF is eigenlijk bij de koper, omdat iedereen commentaar kan geven is het een zelf corrigerend medium.. :P

Als je als verkoper er het maximale uit wil slepen kun je beter adverteren op marktplaats. Wil je iets snel kwijt, of gun je het alleen aan een liefhebber. Dan is MF de juiste plek (denk ik) Maar dingen met een normale prijs lijken me goed ver/koopbaar hier. :)

Misschien moet ik er maar bijzetten hoe ik denk dat je het beste je brommer verkoopt;

- Duidelijke topictitel, of een hele opvallende ;) , nette advertentie, duidelijke omschrijving. Foto's zijn verplicht. evenals omschrijven van 'alle' gebreken. (trust me, doen)
- vraagprijs, teab of vasteprijs werkt niet goed. vooral teab doet het erg slecht, mensen weten niet hoe gek je ergens mee bent. Dus durven ze niet goed te bieden. En diegene die wel bieden doen dat meestal veel te laag (princiepe niet geschoten) Vasteprijs werkt alleen als je zeker weet dat het een goede is.

okey advertentie is gezet, nu mailt er iemand over de motor die je zojuist tekoop hebt gezet. hij is geinteresseerd en wil graag komen kijknen...

-Mail terug, geef aan dat je op je 06 te bereiken bent voor een afspraak en beantwoord eventuele vragen.

Niet doorzeuren over de email over dit en dat, bellen is veel duidelijker!

De potentiele koper belt.... en wil graag langskomen om de motr te bezichtigen.

- spreek een tijd af waarbij er nog daglicht te zien is. Herhaal belangrijke dingen eventueel. noem geen adress. alleen woonplaats (eventueel straatnaam). Als je overeen kunt komen zeg je gewoon dat diegende bij een half uurtje voor bestemming even moet bellen voor het exacte adress.

Pot. koper komt bij je aan....

- Netjes voorstellen, handje schudden, tenen kussen... enz :P
Zorg dat de motor buiten staat op een goed verlichte plek. en houd alle eventueel aanverwante artikelen binnen handbereik (papieren extra onderdelen enz). Zo voorkom je dat je een koper alleenlaat met de motor wanneer je iets gaat halen.
Als het mogenlijk is zorg je voor een 2e persoon. (geld voor bijde zijdes) met zn 2en zie/sta je altijd sterker als alleen.
Bij proefrit borg van iets vragen, passpoort, id-kaart oid.

pot.koper vind het wel wat, zo'n Goldwing is een echt bochtjesbeest... :P

En nou komt het de prijs; wanneer je een vraagprijs gevraagd hebt, en alle gebreken vermeld hebt, kan de koper niks aan de motor op te merken hebben...
De prijs is nogsteeds een vraagprijs, maar je hoeft ineens een stuk minder van de prijs af te doen omdat de koper gezien heeft dat hij hier een plekje heeft of daar of....

De vraagprijs is dus minder bewerkbaar, daar zorg je zelf voor. Met die wetenschap kan je minder vragen voor je motor dan dat je dat anders zou moeten doen om dezelfde prijs over te houden.
Ander groot pluspunt is dat de koper het idee heeft dat er niks op de motor aan te merken valt, de verkoper goudeerlijk is, en het beste met je voor heeft.

Vaak zijn mensen in die 'state of happiness' ( :P ) wat minder bedreven in 'handjeklap' :D

Tref je iemand die niet betrouwbaar over komt? Heb je twijfels bij iemands eerlijkheid? lekker laten varen die handel. Probeer alleen mensen niet teveel te beoordelen aan hun uiterlijk, ga eerder af op doen en laten, manier van praten enz.

Succes met de koop/verkoop!



Wat een verhaal, naar mij idee werkt het veel beter om een hele korte, simpele advertentie neer te zetten met een aantal scherpe overzichtsfoto's.

Mensen die serieuze interesse hebben, nemen toch wel contact op voor meer informatie!

En een praatje maken als de koper er is? Koffie aanbieden? Zou ik niet doen.. meteen meenemen naar de motor/brommer of wat dan ook! Daar komt de koper toch voor?

Bovendien vind ik ook niet dat je altijd ID of Paspoort blabla hoeft te vragen, alleen als de koper in z'n eentje is. Als je om een ID vraagt, dan geef je toch wel aan dat je die koper niet helemaal vertrouwd.. dat is nou niet echt handig als je iets wilt verkopen.....

Maargoed, misschien heb ik het mis.. het werkt bij mij echter wel steeds :)
 
Kleinere zaken als onderdelen, kleding, etc. worden veel verhandeld via MF, volgens mij. Heb hier zelf ook al wel eea verkocht en gekocht. Complete motoren gaan, generally, wat minder, again volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik denk dat motoren met een lagere prijs, pak hem beet tot 2500 euro, best goed te verkopen zijn op MF.
Denk alleen dat het weinig uithaald om een ZX10R met 3000km hier te koop zetten.
Ik zou ook wat huiverig zijn om 12000 euro particulier uit te geven...

Ik had ook ooit nog eens een schijfremslot gekocht via MF, voor dat soort dingen is het hier ideaal :) .
 
Wat een verhaal, naar mij idee werkt het veel beter om een hele korte, simpele advertentie neer te zetten met een aantal scherpe overzichtsfoto's.

Mensen die serieuze interesse hebben, nemen toch wel contact op voor meer informatie!

:^
Alleen word een advertentie hier dan direct vergald door mensen die zoiezo geen interesse hebben...

En een praatje maken als de koper er is? Koffie aanbieden? Zou ik niet doen.. meteen meenemen naar de motor/brommer of wat dan ook! Daar komt de koper toch voor?

Bakkie koffie, desnoods bij de motor.
Doet het goed om het ijs te breken, daarbij is het ook wel vriendelijk om iemand een bakkie aan te bieden als ie net een uur in de auto heeft gezeten.

Bovendien vind ik ook niet dat je altijd ID of Paspoort blabla hoeft te vragen, alleen als de koper in z'n eentje is. Als je om een ID vraagt, dan geef je toch wel aan dat je die koper niet helemaal vertrouwd.. dat is nou niet echt handig als je iets wilt verkopen.....

Maargoed, misschien heb ik het mis.. het werkt bij mij echter wel steeds :)

:^ again...

Nog nooit problemen mee gehad.. en ik ga gewoon af op mijn eigen mensenkennis/intuitie..

EDIT: motoren hier verkopen begin ik niet aan, althans niet door een advertentie aan te maken.. je krijgt over het algemeen alleen een hoop gezeik....of het is te duur, anders te goedkoop..

Mensen die echt wat zoeken vinden het ook wel op bijvoorbeel marktplaats of speurders.

Onderdelen etc. gaat prima via MF.
 
Laatst bewerkt:
Heren/dames,

De poll is niet gelijk aan de reactie's die ik hier lees
full

(zie div.mooie fietsen al wkn worden aangeboden, voor normale prijzen)en (nog )niets eens uitonderhandeld)

ik denk dat er aannemelijk minder verkocht wordt (in de hogere prijsklasse)dan we zelf denken.

Kopen we liever bij de dealer(garantie)??
of is het een kwestie van vertrouwen

Ik wacht op goede reactie's

groet

AvH
 
EDIT: motoren hier verkopen begin ik niet aan, althans niet door een advertentie aan te maken.. je krijgt over het algemeen alleen een hoop gezeik....of het is te duur, anders te goedkoop..
Niet? :P

Ik heb iig nog steeds goeie schik van de motor die ik van jou gekocht heb. ;)
 
Vorige maand nog een setje prachtige handschoenen verkocht, prima communicatie en snel afgehandeld.

Wat motoren betreft denk ik dat het een voordeel is dat mede MF-ers vaak de motor kennen en jou meer\extra informatie over kunnen geven dan een "objectieve" verkoper kwijt wil. :) (de rijstijl en problemen zijn immers al vaak bekend)
 
ben zeer te spreken over het ver- en aankopen op MF :Y :Y :Y
zelf 2 dempers verkocht en net een demper gekocht. het voordeel is dat mensen hier over het algemeen weten waar ze over praten en dat de neuzen de zelfde richting opstaan qwa :] :] :] .
even een bedankje richting de crew van MF :} :} :} goed werk mannen!!!
 
probeer al een tijd mn RSV mille te verkopen...
tot nu toe alleen nog maar veel info verkocht....
ik wacht nog steeds op die ene liefhebber!! :?
 
Heren,

Ik denk dat ik er voor mezelf wel uit ben

Zie steeds meer jonger motoren te koop worden aangeboden(soms al maanden) zonder echt kopers publiek,de meeste hebben gewoon een lege knip, (geven ze ook ronduit toe)

Dit forum is niet de locatie om een jonge(lees hogere prijsklasse) te verkopen
je kan 'm hier uiteraard wel onder de aandacht brengen.

Denk dat motor rond de 3.ooo euri's hier wel goed verkopen

wat is volgens jullie een goede site voor verkoop
 
2dehands werkt erg goed, vooraal voor "niet motor-forum spul". Zeg maar BMW en andere toerfietsen. Daar zijn ze hier kennelijk niet zo wild op. 2 fietsen geprobeerd te verkopen via deze site (K100RS 4v en een SV650S) maar erg weinig reactie en nogal wat gemekker.

Ik heb het idee dat hier veel jongere gasten/meiden rondhangen en die houden nu eenmaal meer van de sprotievere varianten.
 
Best wel de nodige onderdeeltjes verkocht hier, maar dan ook wel meestal aan vriendenprijsjes. Heb hier ook mijn Hayabusa te koop gezet. Via een ander (regionaal) forum is deze alsnog verkocht op aanwijzing van mensen die mijn advertentie op MF hadden zien staan en op beide forums aktief zijn.
Het loont toch wel om op zoveel mogelijk plaatsen te adverteren *O*

enne oh ja... Marktplaats is dus écht waardeloos...
 
Ik heb afgelopen zaterdag mijn FZR600R verkocht aan een MF-er *O*

Verder veel kleine zaken gekocht én verkocht via MF: Paddockstandjes, laarzen, dmepers, accessoires, onderdelen etc. etc.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan