Te koop: Yamaha XJ650 Turbo Sleutelproject

Thoran

MF veteraan
2 mrt 2008
5.893
13
Enschede
Bij deze bied ik mijn sleutelproject aan. Ik ben er achter dat ik zelf te weinig verstand van sleutelen in het algemeen, en van deze motor in het bijzonder heb om deze motor weer goed op de weg te krijgen. Daarnaast wil ik eigenlijk op zoek naar een motor die ik interessanter vind en waar ik wat meer vertrouwen in heb.

Het motorblok loopt, en start met wat aanmoediging. Voorvorken zijn roestig, weet niet zeker of het oppervlakteroest is of meer structureel.
Olie en oliefilter zijn vervangen en er zit een nieuwe accu op.

Misschien ook handig om te vermelden dat door de vorige eigenaar de turbo verwijderd is, en dat het blok is aangepast om ook zonder turbo goed te lopen. Dit is gedaan door andere carburateurs te monteren, en dmv het verhogen van de compressie in het blok.

Plaatjes:
DSC00497.jpg


DSC00499.jpg


DSC00502.jpg


t.e.a.b.
 
Laatst bewerkt:
Schopje.

Valt natuurlijk ook te gebruiken als donor voor een werkende XJ650 Turbo.
 
De fiets rijdt verder wel goed of moet er technisch gezien nog veel aan gebeuren ?

Hoe bedoel je dat precies?
Toen ik hem kocht had ie +- 10 jaar stil gestaan, waarvan een aantal jaar buiten. Ik heb er dus nooit op gereden. Hij is wel rijdend weggezet.
 
Bedoel of je op ken stappen en wegrijden.
Maar als die 10 jaar stilgestaan heeft zullen de carbs wel schoongemaakt moeten worden denk ik.

Ben namelijk opzoek naar een fietsje waar ik zelf vrijwel niks aan hoef te doen om lopend te krijgen :P
 
Bedoel of je op ken stappen en wegrijden.
Maar als die 10 jaar stilgestaan heeft zullen de carbs wel schoongemaakt moeten worden denk ik.

Ben namelijk opzoek naar een fietsje waar ik zelf vrijwel niks aan hoef te doen om lopend te krijgen :P

Hier zul je zelf eerst nog wel een tijdje aan moeten sleutelen voordat ie weer de weg op kan.
 
ikheb m ff doorgelinkt naar het Zeelandforum... daar zit er misschien wel 1 (of meer) :)

succes met de verkoop!
 
Hoor ik daar 3 taarten? :+

Misschien wel handig om er bij te vertellen: De motor staat op het moment buiten, omdat er niet meer genoeg ruimte was in de stalling. Hij staat nu denk ik ongeveer drie weken buiten. Staat wel onder een semi-afdakje, maar heel erg weer en wind proof is staat ie niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan