Telefoonhouder

ik ben trouwens ook heel blij met mijn camera systeem... deze neemt voor en achter op, begint op het moment van rijden en kan (ligt aan de kaart grote en kwaliteit) 3 uur op nemen op goede kwaliteit op 64gb, en ruim 2 uur in FHD (zonder wind geluid) [US$119.20 11% OFF] 3 Inch WiFi 1080P+1080P FHD Motorcycle DVR Dual Dash Camera Front Rear View Waterproof GPS Driving Video Recorder Motorcycle Accessories & Parts from Automobiles & Motorcycles on banggood.com

en voor de muziek gebruik ik mijn telefoon hierbij maak ik gebruik van een Bluetooth afstandsbediening zodat ik muziek kan skippen ed. [US$8.38 59% OFF] Car bluetooth Steering Wheel Mobile Phone Wireless Remote Control Modification Auto Parts from Automobiles & Motorcycles on banggood.com

en als houder op ik deze US $19.75 20% OFF|Motorfiets Telefoon Houder Qi Draadloze Oplader Motorfiets Charger Mount Extended Voor Telefoons Snelle Draadloze Opladen Moto Accessoires|Motorfiets Elektronica Accessoires| - AliExpress zit goed stevig en nog geen camera stuk gehad..

verder vind ik het leuk / handig om een tracer op de motor te hebben, deze zijn tegenwoordig zonder abonnement te koop, kan ik na een rit zien hoe hard ik door welke bocht ben gegleden :)
 
Quad lock maakt echt fijne systemen ondanks het feit dat mijn iPhone Xs camera vaak trilproblemen heeft, vermoedelijk als gevolg van de motor. Maar er komt binnenkort een oplossing voor...!
 
Telefoonhouder: RAM voor mij. Kort getwijfeld om voor een Chinees te gaan maar de laatste tijd doe ik het liever in één keer goed dan dat ik iets goedkoops snel moet vervangen. RAM heeft zich bewezen en kan ook nog gebruikt worden voor een action cam. Veelzijdig in gebruik door allerlei los verkrijgbare onderdelen en ik kan één mount gebruiken op beide motoren (ik heb wel het slot erbij, maar dat sleuteltje zit gewoon bij de rest van mijn motorsleutels). Camera is ook nog heel, maar ik heb er niet echt veel geks mee gedaan.
 
Alie express telefoonhouder
Deze doet het tot nu toe uitstekend.

Tot nu toe getest tot 140km op het stuur van een mt-09. Geen enkel probleem. Ik heb overigens ook een alieexpres telefoon ... _O- O-)

Heb er wel wat meer dan 1 gekocht.... Want...Alie. maar ben niet ontevreden voor mijn rijksdaalder.
 
Laatst bewerkt:
Die trillingsproblemen met camera's liggen overigens aan de combinatie van stuurtrillingen en type telefoon. Bepaalde soorten stabiliseringssystemen kunnen langdurige trilling boven een bepaalde mate gewoon niet hebben.

Maar het soort mount en het soort motor helpt ook mee. Als je een trillerige motor met lichte -of geen- stuureinden rijdt, en je je telefoon monteert op een heel rigide mount, ja... dan gaan die trillingen van je blok rechtstreeks naar je telefoon.

Dat Quadlock systeem is prachtig, maar is absoluut rigide en heeft totaal geen dempende werking voor trillingen. Medunkt dat je een telefoon met zo'n gevoelig stabilisatiesysteem zoals de iPhones gebruiken daarop monteert, tsja... dan kun je maar beter geen rammelbak hebben. 😖
 
Zeewater is sowieso andere koek, dat bijt als een malle. En ik heb er een hekel aan, dus mij zul je daar niet vinden :)

En ja, die X-grip voelt echt heel veel steviger dan hij eruit ziet. Ik was er in eerste instantie ook niet erg van onder de indruk toen ik 'm zag, maar als je hem in je handen hebt voelt hij solide. In ieder geval ruim solide genoeg als je niet gaat motorcrossen of zo, hoewel ik denk dat hij het dan nog gewoon blijft doen. Ik heb ook wel eens een motor laten stuiteren met een telefoon in de X-grip en dan beweegt het nog geen milimeter. Zit echt als een huis. Je krijg er nota bene zo'n rubberen flap bij waarmee je de telefoon vast kunt sjorren, maar die gebruik ik niet eens.
Die zou ik ook wel aandurven. Heb met de XT600 nog wel eens stukken gereden waar ik zelf van de motor af trilde, maar mn telefoon bleef zitten.
 
dit is cool. Wist ik niet. Maar ik zou nooit geen high-end telefoon op een motor monteren. Het trilt te erg.
:^

Cool filmpje inderdaad! Ik had geen idee.

Nou rijd ik zelf graag op butter smooth viercylinder Duitse of Japanse literfietsen. Maar als ik inderdaad even denk aan het geschud en gerammel van bijv. mijn NTV650 zou ik daar misschien inderdaad met iets minder vertrouwen een dure telefoon op zetten i.v.m. de OIS :)
 
Ik rij al jaren met duurdere telefoons op het stuur. Eerst Windows phones (8 en 9 series), nu Nokia Sirocco 8. Met verschillende houders gewerkt op verschillende motoren. Van K100 tot F650, van TS185 tot K12R. Van Action fiets stuurhoesje tot draadloos opladen op een Chinese zelfsluitende houder.
Nooit enig probleem gehad.
 
:^

Cool filmpje inderdaad! Ik had geen idee.

Nou rijd ik zelf graag op butter smooth viercylinder Duitse of Japanse literfietsen. Maar als ik inderdaad even denk aan het geschud en gerammel van bijv. mijn NTV650 zou ik daar misschien inderdaad met iets minder vertrouwen een dure telefoon op zetten i.v.m. de OIS :)
Mijn Galaxy S7 is nog steeds heel na heel wat km's in een X-grip op mijn NTV stuur. Geen idee wat voor stabilisatie in de camera zit, is alweer een paar jaar oud maar toch.

En X-grip van RAM ben ik ook heel tevreden mee, super stevig, en zodra eraf is alleen een kogeltje op t stuur. X-grip in t vakje onder de buddy, altijd navigatie bij je indien ongepland nodig
 
IMG-20200612-WA0007.jpg
20200612_152735.jpg


Ik heb laatst deze aangeschaft via Ali.
Telefoon zit er heel stevig ingeklemd en wordt ook nog eens draadloos opgeladen.

Heb er nog geen ritje mee kunnen maken.

Link
 
Correct, en in dat opzicht is zeker een buitje ook niet zo erg. Maar voor het idee vind ik het wel zo prettig, ding was niet goedkoop, dus een beetje bescherming is mooi meegenomen. Op de een of andere manier komen de X-Grips altijd wat onveilig op mij over, alsof de telefoon daar nooit goed in vast blijft zitten. Maar ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, dus dat zit vermoedelijk in mijn hoofd. :Y

Als ik IP68 goed heb gaan ze trouwens uit van zoet water, dus geen zee of met chloor/andere chemicaliën behandeld water. Is nog een tijdje gesteggel over geweest met lui die ermee de zee in waren gegaan en wat probleempjes kregen door de zoutkristallen. Ach, ik bel toch nooit vanuit een zwembad. :+

Ik knoop mijn Sony (modellen zijn al jaren waterdicht) ook gewoon in de X-grip, voor het extra veiligheidsgevoel doe ik wel altijd het extra te verkrijgen elastiek er om
 
Bekijk bijlage 1512722Bekijk bijlage 1512724

Ik heb laatst deze aangeschaft via Ali.
Telefoon zit er heel stevig ingeklemd en wordt ook nog eens draadloos opgeladen.

Heb er nog geen ritje mee kunnen maken.

Link
Deze heb ik ook op m'n K12R zitten. Heel erg fijn ding.
Erg stevig.
Ook bij 260+ blijft hij stabiel en zonder beweging.
De draadloze oplader doet het erg goed, hij laadt harder dan ik mijn telefoon leeg kan trekken. Ook als ik navigeer, Flitsmeister en Spotify tegelijkertijd aan heb staan laadt hij de telefoon gewoon op.
Voor 15 euro een absolute aanrader.
 
Ik heb de N3 twee keer op en neer gereden met 160. Als een steuntje die klappen overleeft, gaat hij nooit meer stuk.
 
Die trillingsproblemen met camera's liggen overigens aan de combinatie van stuurtrillingen en type telefoon. Bepaalde soorten stabiliseringssystemen kunnen langdurige trilling boven een bepaalde mate gewoon niet hebben.

Maar het soort mount en het soort motor helpt ook mee. Als je een trillerige motor met lichte -of geen- stuureinden rijdt, en je je telefoon monteert op een heel rigide mount, ja... dan gaan die trillingen van je blok rechtstreeks naar je telefoon.

Dat Quadlock systeem is prachtig, maar is absoluut rigide en heeft totaal geen dempende werking voor trillingen. Medunkt dat je een telefoon met zo'n gevoelig stabilisatiesysteem zoals de iPhones gebruiken daarop monteert, tsja... dan kun je maar beter geen rammelbak hebben. 😖

Klopt, ik heb een sv1000 en een gevoelige iPhone XS dus dat icm quad lock is geen goede match. Maar ze zijn dus bezig met een oplossing, tot die tijd adviseer ik geen quad lock (al werkt het systeem verder echt subliem). Aangezien mijn camera nu toch al overleden is rij ik er mee door maar voor een ieder ander zeg ik: wacht nog even.
 
Als ik mijn telefoon meeneem op de fiets dan zal ik niet snel hem bevestigen op mijn stuur. Teveel weersomstandigheden die problemen kunnen opleveren en wat als je hem laat vallen of vergeet eraf te halen en hij zou gejat worden. Maargoed dat is mijn mening, als je hem wel mee wilt nemen dan zijn er vele Iphone pro 11 hoesjes en screenprotectors te koop die je makkelijk kan combineren met een speciale bevestiging op je stuur. Hou er wel rekening mee dat dit je wat geld kan kosten als je ervoor kiest om ze niet telkens in en uit de case te halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Samsung A40 rechts op het stuur zitten middels een RAM X-lock.
(Niet links op het stuur, want toen sloeg ik het ding er bijna af bij het openzetten van mijn vizier (De foon zit dus echt goed vast :+ ))
De Budget Samsung is itt tot sommige overpriced mode-foontjes niet gevoelig voor de evt. optredende trillingen.
Het feit dat er een Otterbox rubber beschermhoes omheen zit helpt ook natuurlijk.
De telefoon doet navigatie, terwijl via Deezer podcasts of radio wordt afgespeeld via de Cardo Freecom.
(en mails / apps worden voorgelezen, zodat ik op de hoogte ben als ik op kantoor kom 😎 )
 
Terug
Bovenaan Onderaan