Terug van Rijles

13 nov 2003
25
0
Middelburg
Pff, ik ben net terug van les. Valt nog niet mee zeg, motorrijden. :Z
Maar is wel hartstikke leuk. :] Wat ik vooral moeilijk vind, maar dat leer ik van eigens wel, is het terugschakelen bij verkeerslichten.
 
nou zo moeilijk is het toch niet je hoeft alleen controle over je linker ledematen te hebben en een beetje te knijpen (hand) en stampen (voet) *D toch?
 
nou zo moeilijk is het toch niet je hoeft alleen controle over je linker ledematen te hebben en een beetje te knijpen (hand) en stampen (voet) *D toch?
:^ vind ik iets raar om moeilijkheden bij te hebben :?
Maar zal inderdaad gewoon vanzelf beteren , kwestie van ervaring en gewoonte ..
 
Dat gevoel kennen wé 8-)

Vandaag ook nog wezen lessen, en was op een gegeven moment de instructeur kwijt *D Eindelijk es een stukkie zonder die stalker ;) Volgens hem is het bochten werk van mij zeer goed, en lig ik ook zeer stabiel op de weg, al weet ik niet wat ik me daarbij voor moet stellen o.i.d, gooi dat ding de bocht in, en de rest gaat van zelf eigenlijk :]

Rijles :? School was nog nooit zo leuk O-)
 
Ik zelf ben net geslaagd maar heb ook wel de nodige problemen (of eigenlijk meer twijfels over mezelf) gehad. Gelukkig had ik van dat schakelen geen last. Dat ging eigenlijk vanzelf maar goed. Kweet eigenlijk ook niet hoe ik je daar een tip over zou kunnen geven. Gewoon trappen volgens mij!
 
Pff, ik ben net terug van les. Valt nog niet mee zeg, motorrijden. :Z
Maar is wel hartstikke leuk. :] Wat ik vooral moeilijk vind, maar dat leer ik van eigens wel, is het terugschakelen bij verkeerslichten.

ik had alleen mega last van een lamme linker klauw na de eerste lessen (en na de eerste keer met rbw - gelijk 250km getourd - gaat dan pijn doen.. Maar dat terug schakelen. koppeling inhouden gewoon een trap op die pook en langzaam(!) de koppeling op laten komen zodat je weet of je niet in een _te_ lage versnelling zit voor de snelheid die je hebt, anders krijg je rare dingen ;D

Op vrijdag 14 november 2003 23:55 schreef Mega13 het volgende:
Ik zelf ben net geslaagd maar heb ook wel de nodige problemen (of eigenlijk meer twijfels over mezelf) gehad.

Twijfel die had ik ook inderdaad. De eerste keer dan ik van mijn vertrouwde cb500-tje op een cbr600fs ging zitten had ik niet echt het idee dat ik het zou kunnen. Het zat anders, gas reageert zeg maar wat heftiger maar al met al viel het wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 15 november 2003 11:44 schreef shades het volgende:
ik had alleen mega last van een lamme linker klauw na de eerste lessen (en na de eerste keer met rbw - gelijk 250km getourd - gaat dan pijn doen.. Maar dat terug schakelen. koppeling inhouden gewoon een trap op die pook en langzaam(!) de koppeling op laten komen zodat je weet of je niet in een _te_ lage versnelling zit voor de snelheid die je hebt, anders krijg je rare dingen ;D

Kennis van mij heeft idd doorgetrapt naar zijn 1 waardoor zijn achterwiel blokkeerde en ging dus goed fout, fijn fiets aan diggelen :(
 
Kennis van mij heeft idd doorgetrapt naar zijn 1 waardoor zijn achterwiel blokkeerde en ging dus goed fout, fijn fiets aan diggelen :(
Oeps... dat is flippen zeg... gelukkig op les al dit soort dingen geleerd en bijna meegemaakt. Tijdens die eerste tourrit stond ik voor een keuze. Fietser plat rijden of flink remmen op een machine die ik niet ken.Remmen dus en een achterwiel in de slip doordat ik iets te enthousiast om de achterrem trapte |( maar gelukkig alert genoeg om deze ook gelijk weer los te laten :o
 
Ik voel me nog zeer onzeker op de motor. (Blij dat het lessen zijn)

Af en toe denk ik: Zou ik nu wel verder gaan. Maar de instructeur vond het goed gaan. :?
 
ik ben nu bijna 16 ik wil op een schakelbrommer gaan rijden
maar ik kan ni schakelen ik weet ni waneer ik moet terug schakelen
kan iemand dat uitleggen
 
Pff, ik ben net terug van les. Valt nog niet mee zeg, motorrijden. :Z
Maar is wel hartstikke leuk. :] Wat ik vooral moeilijk vind, maar dat leer ik van eigens wel, is het terugschakelen bij verkeerslichten.

Dat probleem van je heb ik ook zelfde. Ik heb het nog niet helemaal door. Een oefening baart kunst.
Ik moet altijd ff kijken of er geen of wel groene lampje gaat branden, pfoe...

En ook omdat ik nooit op 'n brommer heb gereden |(
 
[Duivelse modus aan ] Is dit geen onderwerp voor het " ik heb rijlessen topic " ???? [Duivelse modus uit ]

[me]tom tailor dacht dat wannabee motorrijders hun eigen topic hadden.
[/me]








})
:+
 
Quote:Door The Beerhunter op 20-01-2006 21:01

f*uck...The Beerhunter moet geen ouwe koeien uit z'n sloot halen.

TT gaat nu terug naar het topic: hoe lees ik een topic.... :W
 
voor dat schakelen heb ik een heel simpele tip... goede motorlaarzen. niet met kisten of andere grote lompe schoenen rijden. (draag zelf altijd veiligheidsschoenen of kisten en leek mij nou geen goed idee om daarmee te gaan lessen. dus maar meteen paar motorlaarzen gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan