Terug van Rijles

voor dat schakelen heb ik een heel simpele tip... goede motorlaarzen. niet met kisten of andere grote lompe schoenen rijden. (draag zelf altijd veiligheidsschoenen of kisten en leek mij nou geen goed idee om daarmee te gaan lessen. dus maar meteen paar motorlaarzen gekocht.

Rij al 14 jaar op kisten.......
Zou niet anders willen....
 
Laatst bewerkt:
wat voor schakelbrommer kan ik het beste koopen om op te beginen

Gilera DNA, net een echte motor, maar dan toch een scooterblokkie :P :+

Wat voor 'n brommer? Tja, als je wilt schakelen heb je meestal alleen maar keuze uit wannabee crossers (tegenwoordig ook wannabee supermotards) en wannabee supersports. Schakelscooters worden naar mijn weten niet meer gemaakt (maar dat is dan ook nog iets uit de tijd van voor de hedendaagse pleepotracers).

Rij al 14 jaar op kisten.......
Zou niet anders willen....

:^

Ik rij dan ruim 2 jaar op kisten, maar eerlijk gezegd vind ik kisten fijner rijden dan motorlaarzen. Het is alleen dat het niet staat onder een leer pak. Maar onder textiel heb ik nagenoeg altijd m'n kisten aan :Y 8-)
 
Ik moet ook nog beginnen. Wacht nog ff een jaartje... Als ik dan ga beginnen ben ik nog geen 21 maar als ik afrij wel. Tenmiste zo staat het in de planning! Dan heb ik ff goed wat geld bij elkaar. Ik ga voordat ik ga beginnen eerst een paar keer op het industrieterrein bij ons in het dorp oefenen samen met mun neef. (heeft moto) *O*
Hopelijk steek ik daar wat van op. Had met de auto totaal geen problemen met de auto onder controle krijgen. Maar ik aarzelde wel teveel. Dat is nu helemaal weg. Hopen dat ik niet heb bij de motor... scheelt me paar keer afrijden -O-
 
wat voor schakelbrommer kan ik het beste koopen om op te beginen

ook toekostige motorrijders moeten we n btje kunnen helpen.. O-)

ik zou zelf met n oud brommertje beginnen, kost niet zoveel.. kan je ook een beetje aan leren sleutelen.. kan je nog eens mee vallen zonder een kapitaal kwijt te zijn.. (mijn enige valpartijtje koste me 10 E voor n nieuw stuurtje)Veel onderdelen kan je 2e hands krijgen, is nog ns leuk als je 's met n andere carb of cilinder aan de gang wil..

k heb zelf vroeger een zundappje (ks50)en n puch gehad (m50 racing, kreidler look-a-like) ook om te leren schakelen en om niet zoveel geld te verbrassen..

wat merken / types
Derbi (SM en racer lookalike's - veel plastic) yamaha tzr? Honda nsr?

wat oudere types:
Zundapp (redelijk betaalbaar - KS50), kreidler, Puch
Honda (MB, MBX) evt. ook SS50, maar das 4-takt en een stuk duurder (collecters)
Suzuki TSX

via Inet kan je veel vinden over de reputatie van deze machines, wat de zwakke punten zijn ed. gewoon ff goed rondzoeken..

succes, en snel door voor die motor! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan