MikeXTZ750
MF'er
- 21 mrt 2022
- 84
- 35
Hallo,
Ik ben in het bezit van een yamaha XTZ750 welke erg goed loopt. Ben heel tevreden over hoe makkelijk hij start en hoe goed de motor stationair loopt.
Heb een aantal maanden geleden de kleppen gesteld en de carburateur gereviseerd (nieuwe naalden en naaldbuizen, rubbers etc.) de luchtfilters zijn toen ook vervangen.
Het enige wat me nog in de maag zit is dat heel zelden (op een rit van 130km gebeurt het miss 1 of 2x met geluk) de motor backfired via de inlaat/carburateur.
Het geluid klinkt als een pneumatische paf.
Het komt heel zelden voor wanneer ik de motor refmatch en abrupt een peut gas geef.
Van een maat hoorde ik dat wanneer ik met vol gas optrek er zwarte rook uit de uitlaat komt.
Ik heb begrepen dat de XTZ750s er om bekend staan dat ze standaard wat te rijk lopen. Ook heb ik nog niet aan de luchtschroef en stationair schroef gezeten.
Nu is mijn vraag: worden deze 2 symptomen veroorzaakt door een te rijk mengsel? Komt het bij jullie ook heel zelden voor dat de motor backfired via de inlaat? Kan de afstelling van de luchtschroef deze 2 symptomen oplossen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben in het bezit van een yamaha XTZ750 welke erg goed loopt. Ben heel tevreden over hoe makkelijk hij start en hoe goed de motor stationair loopt.
Heb een aantal maanden geleden de kleppen gesteld en de carburateur gereviseerd (nieuwe naalden en naaldbuizen, rubbers etc.) de luchtfilters zijn toen ook vervangen.
Het enige wat me nog in de maag zit is dat heel zelden (op een rit van 130km gebeurt het miss 1 of 2x met geluk) de motor backfired via de inlaat/carburateur.
Het geluid klinkt als een pneumatische paf.
Het komt heel zelden voor wanneer ik de motor refmatch en abrupt een peut gas geef.
Van een maat hoorde ik dat wanneer ik met vol gas optrek er zwarte rook uit de uitlaat komt.
Ik heb begrepen dat de XTZ750s er om bekend staan dat ze standaard wat te rijk lopen. Ook heb ik nog niet aan de luchtschroef en stationair schroef gezeten.
Nu is mijn vraag: worden deze 2 symptomen veroorzaakt door een te rijk mengsel? Komt het bij jullie ook heel zelden voor dat de motor backfired via de inlaat? Kan de afstelling van de luchtschroef deze 2 symptomen oplossen?
Alvast bedankt voor de reacties.