The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vraag me ook af wat de mogelijkheden zijn.
Voor de thuisprullers zou je [wat ik op het almachtige www her en der lees] 2 maten grotere stationair sproeiers moeten steken. Wellicht gasnaald omhoog, en wat finetunen aan die mengselschroeven.
Vooral dat laatste... lijkt me draaien op de gok.
Daarom ga ik naar de man die er verstand van heeft.
Volgens zijn zeggen kan ik mijn basisafstelling[het arm lopen] goed krijgen zonder een kit te monteren.
Maar als ik het gehele bereik wil aanpakken, ik een kit moet laten monteren.
Deze uitspraak zal gebaseerd zijn op ervaring.
Afspraak is bijna gemaakt.
Hoop dat het nog kan voordat we een lang weekend naar Vogelsberg gaan :]
 
Deze mag in wel in de OP. 8-)

full
 
Iemand hier bekend met een rode Firestorm;
-Met 2 kleine ovale "Laser" stickers boven op de tank.
-Gouden stuurgewichten en gouden rand van de benzinedop.
-De fiets is achter iets verhoogd en een cm door balhoofd gezakt.
-Motor zag er erg netjes uit alleen ik had het gevoel dat het een circuit fiets is geweest omdat de vuldop van koelvloeistof was geborgd met ijzerdraad.

Ik heb er 1 km op gereden maar voelde heel solide en loopt als een zonnetje!
 
Laatst bewerkt:
Hahaha... Dat gas geven komt wel goed. :P

Maar ik wil gewoon minder gebulder om mien harses!
Dus vandaar mijn vraag naar ervaringen... En welke zou het beste zijn?
Er worden genoeg types aangeboden... Die van MRA of van Rob de Hoo vind ik toch wel t mooist..
Het oog wil ook wat natuurlijk. ;)

Ik heb een MRA-ruitje, double bubble ook. Bevalt mij prima, ziet er imo stuk mooier uit in het donker. Heb het idee dat ik iets minder last heb van de wind, al moet je je daar echt geen conclusie's van trekken. Zal voor veel mensen verschillende ervaringen geven door de verschillen in lengte/zithouding/enz..

Ben wel benieuwd wat er dan afgesteld is want zonder jetkit kun je gewoon je mengsel niet beïnvloeden bij de standaard carburateurs. Enige wat je kan stellen zijn de CO-schroeven, die alleen invloed hebben van stationair tot hooguit 1/8e gas.

Geen idee wat hij er nou precies bij mij aan afgesteld heeft (niet veel/uitgebreid iig), maar je kan toch ook je sproeiers/gasnaald vervangen/stellen zonder er gelijk een Dynojet/Tovami kit in te moeten stoppen?

Ps. Niemand een idee hoe ik aan de originele VTR stickers kan komen? 😬

Ben je toevallig lid van die Firestorm-Facebook groep? Denk dat iemand je daar wel verder kan helpen. Volgens mij is er een Duitser die ook veel van die 'nummerplaatstickers' maakt en ook de standaard logo's kan leveren in allerlei kleuren. Weet zo even enkel geen naam..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een MRA-ruitje, double bubble ook. Bevalt mij prima, ziet er imo stuk mooier uit in het donker. Heb het idee dat ik iets minder last heb van de wind, al moet je je daar echt geen conclusie's van trekken. Zal voor veel mensen verschillende ervaringen geven door de verschillen in lengte/zithouding enz...Ben je toevallig lid van die Firestorm-Facebook groep? Denk dat iemand je daar wel verder kan helpen. Volgens mij is er een Duitser die ook veel van die 'nummerplaatstickers' maakt en ook de standaard logo's kan leveren in allerlei kleuren. Weet zo even enkel geen naam..


Ok... Daar heb ik misschien wel wat aan. *D
Zelf heb ik geen Facebook, maar via die van m'n vrouw p zal t maybe wel lukken. 8-)

Thanks! 👊🏼
 
Geen idee wat hij er nou precies bij mij aan afgesteld heeft (niet veel/uitgebreid iig), maar je kan toch ook je sproeiers/gasnaald vervangen/stellen zonder er gelijk een Dynojet/Tovami kit in te moeten stoppen?

Wat is het verschil tussen je sproeiers/gasnaalden vervangen en een jetkit monteren? :P

Ben je toevallig lid van die Firestorm-Facebook groep? Denk dat iemand je daar wel verder kan helpen. Volgens mij is er een Duitser die ook veel van die 'nummerplaatstickers' maakt en ook de standaard logo's kan leveren in allerlei kleuren. Weet zo even enkel geen naam..

Ralf Haas :Y
 
Wat is het verschil tussen je sproeiers/gasnaalden vervangen en een jetkit monteren? :PRalf Haas :Y

Je kan toch je gasnaald verstellen en gewoon sproeiers vervangen en paar euro kwijt zijn ipv 80+ euro kwijt zijn aan een complete kit?

Ah dat was die kerel ja :) Zelf misschien ook nog maar eens wat shoppen..
 
Laatst bewerkt:
denk idd dat een complete kit is voorzien van andere gasschuifveren, hoofdsproeiers, naalden en wellicht luchtfilter.
Zonder de kit zal het enkel sproeier wisselen zijn, gasnaald shimmen en luchtmengselschroeven draaien oid.
 
Afgelopen weekend weer lekker een kleine 1000km door de Eifel/Moesel wezen sturen.. Wat blijft de storm na 4 jaar toch nogsteeds een lekkere fiets. Vd week nieuwe achterband erop en we kunnen er weer een jaar tegenaan ;)
 
Zit te twijfelen :?

Is het mijn nokkenasketting of mijn klepjes ??

Heb een lichte ratel/geklepper bij 3000 á 3500, alleen in dit toeren gebied.

Heb handmatige spanners (ape)

Of zie ik beren op de weg, want omdat je er nu op let hoor je alle tikjes en rateltjes :)

Mvgr:
Robert
 
Moet niet zo moeilijk zijn, spanners iets strakker zetten en ff luisteren.
Of gewoon ff klepdeksels eraf en kleppen even checken, kun je altijd nog beslissen of je ze zelf steld of dat je hem wegbrengt.
 
Ik heb een klacht, wanneer gaat de zon weer schijnen?

zcMWP2j.jpg


Er zitten Bos Performance uitlaten op en die maken een ongelooflijk mooi geluid, bleken er nog db killers in te zitten ook.... Wat gebeurt er zonder db killers? Ik denk serieus dat mensen schuilkelders gaan opzoeken...

gw559dW.jpg

Ik heb de motor nog niet gehoord zonder db killers.


Ik heb ook nog een paar vragen:
Het chroom is aangetast van de pijpjes die langs de zijkuip naar beneden gaan en dan vast zitten aan een flexibel slangetje. Kan dat kwaad?

Stationair draait ie ongeveer 1400 toeren, dat is net iets te hoog heb ik gelezen, is dat aan te passen?

Ik wil even sleutels bijbestellen want ik heb er nu 1. Ik heb de HISS tutorial gevonden, nog meer mensen die dat met succes hebben geprobeerd?
 
Welkom nieuwe rijders!


Roderick,
dat zijn de oliekoeler leidingen en dat is redelijk dikwandig, dus nee dat rot niet zomaar door.
Even een keer oppoetsen doet wonderen.

Stationair is prima zo
Een v twin heeft wat meer toeren nodig om lekker stationair te lopen dan een 4 pitter.
Mocht je het echt irritant vinden, kijk dan vanaf rechts door het frame heen.
Stelschroef zit op de carburateurs daar, zie dit plaatje evt ter herkenning.
Let wel carbs liggen hierop ondersteboven :) maar dat draaiknoppie is je stationair.


Geen ervaring met HISS sleutels helaas.
 
Laatst bewerkt:
En ik ga Rob de Hoo contacten voor 2 spanners, bij de motorfiets is geen onderhoud bekend. Ondanks bj2004 maakt dat geen verschil voor de NAKS toch?
 
Ik heb een klacht, wanneer gaat de zon weer schijnen?

Hier schijnt de zon nu :)


Er zitten Bos Performance uitlaten op en die maken een ongelooflijk mooi geluid, bleken er nog db killers in te zitten ook.... Wat gebeurt er zonder db killers? Ik denk serieus dat mensen schuilkelders gaan opzoeken...

Kinderen die handen over de oren doen als je eraan komt, auto alarmen die afgaan in parkeergarage, klappende ruiten, nieuwe aardbevingen in Groningen en inderdaad oudere medemensen die denken dat de 3e wereldoorlog begint :+ Zonder gekkigheid is deze vraag kortgeleden ook gesteld

NAKS maakt niet uit voor je bouwjaar nee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan