The Riding Game (deel 18)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Ey-dzeej: fotohokjes vind je bij ons dus echt nergens waar je legaal met de motor kan komen. Maar omdat het nacht is heb ik het risico genomen. Het is dat het niet gaat, anders had ik 5 punten voor deze foto geëist :+
Al je de tweede foto bekijkt zie je dat de hoofdingang een lange en vrij steile helling heeft. In N en met alle lichten uit naar beneden laten rollen, dat ging vlot tot aan de fotoautomaten. Die twee jonge studentes keken wel maar raar aar mij hoor ...
Na de foto's langs de andere in/uitgang tot buiten geduwd alvorens te starten. Maar dan zit je nog steeds in een niet-gemotoriseerde zone. Maar toch moeten starten om boven te geraken.
full

Waar je de motor in die draai ziet staan, je bent pas uit de niet-gemotoriseerde zone als je helemaal boven aan de straat bent ...

Nieuwe opdracht:

Je motor bij een km-paaltje met 125km erop, niet meer of minder
Dus ook geen decimalen, want dan is het volgens jullie een hectometerpaaltje :+

Het is motorweer dezer dagen, dus rijd er maar wat voor :P

In NL trouwens heel wat meer mogelijkheden ook dan in B wat die paaltjes betreft ...
 
Pfff, watjes! Wat let jullie om als echte bikers dat winkelcentrum die voetgangers/winkel-tunnelbinnen te rijden, naast zo'n fotohokje te poseren voor een foto en dan met een flinke burnout weer naar buiten te stuiven de motor buiten te duwen!?

Het zijn de bikers van vroeger niet meer...

-O-
Dank je voor het idee!!! :t
Ik dacht meteen aan de tunnel onder Leuven Station 8-)
Ook dacht ik, het is nacht, want overdag is het totaal onmogelijk, maar bij Leuven binnen te rijden besefte ik plots, "oei, donderdag-op-vrijdag nacht, is het studenten nacht en best druk." Gelukkig alleen die twee (reeds licht beschonken _O- ) studentes in de tunnel. Boven was het drukker en in het centrum wellicht nog veel drukker ...

Dus bij deze:
Ik ben geen watje, maar een echte biker! :] *O*


:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je voor het idee!!! :t
Ik dacht meteen aan de tunnel onder Leuven Station 8-)
Ook dacht ik, het is nacht, want overdag is het totaal onmogelijk, maar bij Leuven binnen te rijden besefte ik plots, "oei, donderdag-op-vrijdag nacht, is het studenten nacht en best druk." Gelukkig alleen die twee (reeds licht beschonken _O- ) studentes in de tunnel. Boven was het drukker en in het centrum wellicht nog veel drukker ...

Dus bij deze:
Ik ben geen watje, maar een echte biker! :] *O*


:+

Respect man!
:}

Ik herkende de tunnel direct, was zelf echter nooit op het idee gekomen dat daar zo'n hokje stond.
Het kriebelt om mee te doen maar mijn stalen ros staat helaas met pech. Wachten op mijn pakking. Ik hoop een beetje dat ik ze morgen binnen krijg maar vrees er een beetje voor.
 
...
Respect man! :}

Ik herkende de tunnel direct, was zelf echter nooit op het idee gekomen dat daar zo'n hokje stond.
Het kriebelt om mee te doen maar mijn stalen ros staat helaas met pech. Wachten op mijn pakking. Ik hoop een beetje dat ik ze morgen binnen krijg maar vrees er een beetje voor.
Thanks! ;)

Had er al niet iemand gezegd dat je op pad kan met een fles koelvloeistof bij de hand :+

gewoon water zou ook kunnen, want het vriest niet meer. Maar dan mag je alleen niet te lang stilstaand laten draaien want het water kan best niet warmer worden dan 90°C ...

Edit: ooit eens een van de perrons op gereden. Als je voor de hoofdingang staat, het rechter doodloopspoor (spoor D?). Was puntje 29 ... heel heel lang geleden dus :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
..........

Nieuwe opdracht:

Je motor bij een km-paaltje met 125km erop, niet meer of minder
Dus ook geen decimalen, want dan is het volgens jullie een hectometerpaaltje :+

Het is motorweer dezer dagen, dus rijd er maar wat voor :P

In NL trouwens heel wat meer mogelijkheden ook dan in B wat die paaltjes betreft ...

In NL hebben alle paaltjes een decimaal omdat we geen km paaltjes hebben maar hectometerpaaltjes.....
Die tellen dus niet???? ;( ;( ;(
Of is 125,0 wel een goedkeuring waard?
 
Laatst bewerkt:
Of is 125,0 wel een goedkeuring waard?
Uiteraard is dat wél goed ;)

En het zijn WÉL km paaltjes, want ze geven het aantal km's aan en niet het aantal 100den meters. Want daarvoor zou er dan bijvoorbeeld 1250 moeten staan ipv 125.0 :Y

Het worden verkeerdelijk hectometerpaaltjes genoemd omdat ze elke 100m staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien goed:
Je motor op de foto bij een bewegwijzeringsbord met tenminste drie verwijzingen naar een recreatievoorziening

Bijvoorbeeld een museum, dierenpark, zwembad , pretpark etc.
 
Uiteraard is dat wél goed ;)

En het zijn WÉL km paaltjes, want ze geven het aantal km's aan en niet het aantal 100den meters. Want daarvoor zou er dan bijvoorbeeld 1250 moeten staan ipv 125.0 :Y

Het worden verkeerdelijk hectometerpaaltjes genoemd omdat ze elke 100m staan.

Wie zegt dat de benaming van de eenheid afgeleid moet zijn en niet de afstand waarop ze staan? Het zijn dus gewoon hectometerpalen waarop de afstand in kilometer aangegeven staat :+
Kilometerpaaltjes bestaan ook, maar die staan om de kilometer.

Een afstandspaal is een paal die langs wegen staat en waarop de afstand tot een bepaald startpunt is aangegeven. Zo staat er in Nederland een hectometerpaal of hectometerbord op elke 100 meter op provinciale en rijkswegen. De markering is tegenwoordig ook aanwezig langs de provinciale en rijksvaarwegen. In België staan er hectometerpalen op de gewestwegen (N-wegen) en autosnelwegen. Een variant is een kilometerpaal, die op elke kilometer staat.

Afstandspaal - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Wie zegt dat de benaming van de eenheid afgeleid moet zijn en niet de afstand waarop ze staan? Het zijn dus gewoon hectometerpalen waarop de afstand in kilometer aangegeven staat :+

Afstandspaal - Wikipedia
Maar het zijn km paaltjes want ze duiden aan op welke km stand van een bepaalde weg je je bevindt :P :+



Mijn foto;
Bovenaan, een museum.
De vierde (bruin), een provinciaal domein (park).
De vijfde, een sportcomplex.

Dat zijn er dus al zeker drie.

Als je het bezichtigen van een monument (de derde) ook als recreatief beschouwd, zijn het er vier. En als je het cross training circuit van Yamaha (de zesde) ook als recreatief beschouwt zijn het er zelfs vijf ;)

Je motor bij een huis met de plaatsnaam op een van de gevels of het dak verwerkt
Veelal te vinden op oude stationsgebouwtjes die tot huis omgevormd zijn. Dus geen nog in dienst zijnde station of kantoor. En niet te verwarren met een naam die aan het huis is toegekend, maar de plaatsnaam van waar het zich bevind.

Voorbeeldje ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn alle Belgen zo koppig? :+ :j haha

Dussss tijd voor de opdracht!
Mag het ook op het dak staan of moet het perse op de gevel? (zie je hier ook weleens)
 
Zijn alle Belgen zo koppig? :+ :j haha
}) :+
Dussss tijd voor de opdracht!
Mag het ook op het dak staan of moet het perse op de gevel? (zie je hier ook weleens)
Op het dak? Ik heb het hier al wel gezien met het jaartal op het dak.
Maar als je een huis vind met de dorps/gemeente/stadsnaam op het dak, ja dat mag ook. Zelf nog nooit gezien. En dat huis aan de overkant van al die bordjes, tja, die had het op de zijgevel, vandaar ;)

Opdracht beetje bijgewerkt ;)
... ik ben weer veel te goed he :X
 
Uiteraard is dat wél goed ;)

En het zijn WÉL km paaltjes, want ze geven het aantal km's aan en niet het aantal 100den meters. Want daarvoor zou er dan bijvoorbeeld 1250 moeten staan ipv 125.0 :Y

Het worden verkeerdelijk hectometerpaaltjes genoemd omdat ze elke 100m staan.

In Nederland is het een hectometerpaal omdat ze elke 100 meter staan. Daarom staat er bij ons 124,9 en dan 125,0

Nachtelijke onderhoudswerkzaamheden N9 ter hoogte van ’t Zand | Rijkswaterstaat
Afstandspaal - Wikipedia

Terwijl Belgen ook kilometerpalen kennen en bij z'n paal staat er dan 125km

Wou er toch nog iets over zeggen :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan