• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Tijdschema ZAC 11 April is verstuurd

Fast Forward

MF veteraan
Lid geworden
26 mei 2002
Waarderingsscore
289
Ik heb heb gisteren per mail binnen gehad :)
Dit is gelijk een bevestiging dat op 11 April je licentie klaar ligt s'morgens.
Deze kost dacht ik €80,- probeer gepast te betalen evenals je inschrijfgeld €125,- en eventueel je transponderhuur €15,-

Heb je Ma of Di nog niks binnen gehad dan moet je Ria ff bellen want dan is er iets mis.

Stel dat alles mis is gegaan dan wordt het allemaal 11 april voor je geregelt dus je kan zowieso rijden :) Maar dit is niet leuk voor de mensen die achter je in de rij staan.

ZOMERAVONDCOMPETITIE

TIJDSCHEMA MOTORFIETSEN                    zondag 11 april 2004

07.00 uur            inschrijven en keuren klassen (let zelf op! S3, S1 en S0 eerst)

Programma                    Circuit       op post

09.00 uur            vrije training            S1                  S3
09.15 uur            vrije training            S0                  S3
09.30 uur            vrije training             F4                  S3
09.45 uur            vrije training             F5                  S3      
10.00 uur             tijd training            S1                  S3      
10.15 uur            vrije training            S2                  S3

Wisselen van rijders op post

10.35 uur            tijd training              S0                  S2
10.50 uur            vrije training            S3                  S2
11.05 uur            tijd training            F4                  S2
11.20 uur            tijd training            F5                  S2
11.35 uur            1e manche            S0                  S2      8 ronden
11.55 uur            1e manche            S1                  S2      8 ronden

12.15 uur Pauze
Rijdersbriefing 12.30 uur in PITBOX 0
12.55 uur rijders op post

13.10 uur            tijd training            S3                  S1      
13.25 uur            tijd training            S2                  S1      
13.40 uur            1e manche            F4                  S1      8 ronden
14.00 uur            1e manche            F5                  S1      8 ronden
14.20 uur            1e manche            S3                   S1      8 ronden
14.40 uur             2e manche            S0                  S1      8 ronden

Wisselen van rijders op post

15.05 uur            1e manche            S2                  S0      8 ronden
15.25 uur            2e manche            F4                  S0      8 ronden
15.45 uur            2e manche            F5                  S0      8 ronden
16.05 uur            2e manche            S1                  S0      8 ronden
16.25 uur            2e manche            S3                  S0      8 ronden
16.45 uur            2e manche            S2                  S0      8 ronden

Manches + 1 opwarmronde

Prijsuitreiking in restaurant La Course            

Gelijk na het afvlaggen wordt u vanaf post 6 naar uw baanpost geleid. Er is geen tijd om eerst naar de pits te gaan. Graag ruim op tijd voor een start aanwezig zijn bij pitbox 1

Er stond ook in de brief dat het uitlaatgeluid van een KNMVcup demper te hard zou zijn....? Hoe zit dat nu eigenlijk want vlgs mij zijn er meerdere die dan een probleem hebben!!! Zou niet grappig zijn om dit op de dag zelf te horen en dan dus niet mee mogen doen... :? Er zijn er genoeg met "open" race uitlaten dacht ik zo...
[me]Ninjabiker heeft een originele pijp bij zich.....[/me]

Er stond ook in de brief dat het uitlaatgeluid van een KNMVcup demper te hard zou zijn....? Hoe zit dat nu eigenlijk want vlgs mij zijn er meerdere die dan een probleem hebben!!! Zou niet grappig zijn om dit op de dag zelf te horen en dan dus niet mee mogen doen... :? Er zijn er genoeg met "open" race uitlaten dacht ik zo...
[me]Ninjabiker heeft een originele pijp bij zich.....[/me]
Kheb ook een Cup demper met db killer... B|

Khoop toch dat ik daarmee gewoon kan rijden.

Ja, wat is F4 en F5...

Moeten nieuwelingen beslist in 1 bepaalde klasse inschrijven?

F4 en F5 zijn de klassen waarin vooral late inschrijvers een plek krijgen, mits er meer dan 4x 35 deelnemers (S0-S3) zijn ingeschreven.
Beste is om als echte beginner in de S0 in te schrijven, fijnste rij je in een S-klasse omdat daar de deelnemers meest aan elkaar gewaagd zijn. Vroeg erbij zijn dus!
Als je al circuitervaring hebt kun je een klasse hoger inschrijven, maar bedenk dat je beter iets onder je kunnen kunt beginnen dan daarboven; dat laatste kost nog weleens kuipwerk en egoschade.
Als je op Zolder onder de 2:00 rijdt of Assen onder de 1:45 kun je bv beter de S0 overslaan. Voor tijden in andere klassen kun je kijken bij uitlsgen op de ZAC site en jezelf eventueel vergelijken met andere jou bekende rijders.

Uitlaten blijft natuurlijk een probleem. Vanwege verscherpte geluidseisen op enkele circuits (of strengere navolging van sancties op overschrijden ervan) zoals bv Zolder zouden Cup dempers dit jaar problemen kunnen geven, vandaar die waarschuwing (KNMV-Cup rijdt om die reden al niet meer op Zolder; al gaan daarover ook andere 'geruchten').
Originele dempers blijven daarom de meest veilige optie om ongestoord te kunnen racen; daarnaast zijn die dempers met wat krasjes ook vaak goedkoop te krijgen (omdat niemand ze op straat gebruiken wil).

Waar op Zolder en Assen individuele rijders door de provinciale ambtenaar gemeten en eventueel berispt worden en daar een herkansing krijgen, moet de ZAC-organisatie op Zandvoort zelf het bereiken van de absolute geluidslimiet per dag in de gaten houden.
Deze limiet is bv 1.000 rondjes met 102dB of 5.000 rondjes met 100dB.

Organisatie zal er dus voor kiezen om de meest luidruchtige motoren op te offeren voor de stillere: dit wordt vooral belangrijk bij windstille dagen en helemaal wanneer er 's avonds na de ZAC nog gebruik gemaakt wordt van het circuit.

Ok, goede info, Mischa...Weet jij of het mogelijk is vóór zondag al aan je startnummer te komen? (heb het over de nieuwkomers).

Startnummer en licentie krijg je gewoon zondag ochtend. wat heeft het voor zin dat je deze eerder hebt :? Plakken en gaan!

21 Aug. 2003 Assen: Snelste tijdtraining: 1.30min. nummer 10: 1.32 Laatste 3 rijders: 1.37
Ik rij 1.33 dus ik pas in de S3 op Assen
Op Zolder rijden ze ongeveer tussen de 1.44 tot 1.52.
Ik rij 1.47 dus de S3 moet lukken.

Op Zandvoort start ik denk maar in de S2

Worden er ook bepaalde eisen gesteld aan de racenummers op de kuip? Moeten die stickers van een bepaald formaat of van een bepaalde kleur zijn?

Worden er ook bepaalde eisen gesteld aan de racenummers op de kuip? Moeten die stickers van een bepaald formaat of van een bepaalde kleur zijn?
Je krijgt nummers voor voorop en rechts achterop bij de inschrijving, als je voor de eerste keer komt. Het zijn zwarte cijfers op witte achtergrond. Je mag die natuurlijk ook op je kuip schilderen.
Liefst dus deze kleuren, maar andere goed leesbare varianten (bv KNMV-Cup nummers)zijn ook prima.

Kheb ook een Cup demper met db killer... B|

Khoop toch dat ik daarmee gewoon kan rijden.
Ja dat hoop ik ook... Ik heb toch al stiekum een originele demper geregeld maar ik hoop bij de keuring dat hij mag blijven zitten :?
Is een cup-demper niet altijd met db-killer? De mijne heeft dat nl. ook en de killer zit vlgs mij geborgd met een inwendige popnagel oid...

Terug
Bovenaan Onderaan