Inkratten, wat is handig?

martijn76

Die hard MF'er
13 nov 2016
5.442
6.826
Voorne Putten
De eerste keer is alles spannend, in dit geval valt dat wel mee, ik wil gewoon niks vergeten.
Naast de sleutel, kleding, helm, bandenwarmers, regenbanden stoel, wat gereedschap en paddockstands; wat moet mee en past er nog bij?
Ik zocht een lijstje (van @Roy "R"acing ), maar niet gevonden 😊.
Jerrycans mogen er niet op.
Is een racetas super handig, of gewoon in een Ikea tas net zo?

*Fietspomp en meter.
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer is alles spannend, in dit geval valt dat wel mee, ik wil gewoon niks vergeten.
Naast de sleutel, kleding, helm, bandenwarmers, regenbanden stoel, wat gereedschap en paddockstands; wat moet mee en past er nog bij?
Ik zocht een lijstje (van @Roy "R"acing ), maar niet gevonden 😊.
Jerrycans mogen er niet op.
Is een racetas super handig, of gewoon in een Ikea tas net zo?
Jerrycans mogen er wel op, maar leeg. (Tenminste, toen ik ging)
Ik heb maar 1x Spanje gedaan, maar ik ga even snel kijken.

Sowieso boodschappentassen ipv kratten. Flexibeler en duw je overal tussen.
 
Hoppa, lijstje for the win! Had er nog een mooi bestandje van.
Kan natuurlijk voor jou wat anders zijn, maar dit had ik grotendeels allemaal bij me en past ook prima op het krat.



Buitenlandcircuitweekend checklist:
  • Bij voorkeur in tassen
  • Eventueel open demper en luchtfilter monteren (en tandwiel aanpassen)
  • Tas met spanbandjes en dekens mee
  • Polis met repatriëring regelen
Op persoon / handbagage:
  1. Afmeting:
  • Vueling: max 10kg, (55x40x20cm) / extra tas (40x20x30cm)
  1. Portemonnee (400 euro reserve/(inschrijfgeld))
  2. GSM
  3. Paspoort
  4. Kleding: Per dag 1x sokken/boxer en wat extra, shirts, trui, lange/korte broek, schoenen, jas, onderkleding 1x per circuitdag, zwembroek
  5. Toiletspullen: lenzen + reserve/oogdruppels, kleine flesjes (max 100ml), vloeistoffen in hersluitbaar doorzichtig zakje van max 1L, paracetamol
  6. Koeltas
  7. Papieren, polis zorgverzekering repatriëring, geprint mee
  8. Telefoonlader
  9. Laptop met lader en USB kabel laptimer
  10. Nekkraag (elke vlucht)
In krat:
  1. Motor
  2. Jerrycans 2x 20L plat naast voorwiel
  3. Paddockstands om de wielen
  4. Raceoveral over motor
  5. Losse banden met krijt markeren en over kuipruit en kontje (met velg naast de motor)
  6. Tafeltje
  7. 2 kleine stoelen
  8. Helm (in tas en doos) + donker/helder vizier
  9. Diverse spanbanden, elastieken, dekens mee
  10. Mes los mee sealen
In tassen:
  1. 2x handschoenen, col, laarzen, oordoppen, 2x microvezeldoek voor helm, regenpak en sliders, strap om pak hoog te houden, 2x zwarte handdoek
  2. Tuff jug voorkeur, anders schenkkan
  3. Ventilator(tje) helm
  4. Pak droger / metalen hanger
  5. Reserve valdelen, tandwielen en accu
  6. Stroomhaspeltje, extra blok, campingstekker
  7. Bandenwarmers (verstelbare?)
  8. Klok (denk aan batterijen)
  9. Transponder
  10. Klembord, layout baan
  11. Diverse: Doeken, luchtpomp, werklamp, 2 accu's en lader, motorolie, remvloeistof, kettingspray, locktight, remreiniger, vloeibare pakking, kneedmetaal, trechter, WD40, remmenreiniger
  12. Gereedschap: Momentsleutels 2x, inbus bitjes, inbus verloop, adapter bok, diepe dop 32, bandenspanningsmeter, stanleymes, 8 t/m 14 steek-ring, 3/8 ratel + doppen + verlengstuk, ½ ratel, dop 27, inbus sleutels, schroevendraaiers, tangen, kunststof hamer, ijzerzaagje, ductape, tierips, optimate, aftapslangetje
  13. Verrekijker pa?
  14. Camera met 4x volle accu en backpack, verdeelblok lader, 2x gopro acculader, 6x usb kabel
  15. Mes/broodmes, bordjes, jam oid, koelelementen, vuilniszakken, bordjes, bestek, bekers
 
Verrekijker hoef ik niet, de helm in doos is handig, ik zocht al naar een helmtas oid.
En geen idee of ik genoeg in zo'n klein koffertje kan krijgen voor 5 dagen, of toch bagage mee moet nemen.
Ach, ik heb 20jr niet gevlogen, ga maar all-in ook 😊
Inmiddels 3 dagen geboekt 👌
 
Verrekijker hoef ik niet, de helm in doos is handig, ik zocht al naar een helmtas oid.
En geen idee of ik genoeg in zo'n klein koffertje kan krijgen voor 5 dagen, of toch bagage mee moet nemen.
Ach, ik heb 20jr niet gevlogen, ga maar all-in ook 😊
Inmiddels 3 dagen geboekt 👌
Je bent toch geen wijf? 😉
Maar kleding ook gewoon op krat.
 
En neem wat oude handdoeken oid, zodat je dat tussen spullen kunt stoppen die tegen je motor aanstaan op het krat. Mijn regenwielen (en ja, ik heb ze gebruikt in Spanje) schuurden tegen de achterbrug, even wat er tussen doen.
 
Het zijn dubbele kratten, geen idee of je dan meer of minder ruimte hebt, met 2 motoren dan hè.

IMG-20230829-WA0003.jpg
 
n
Het zijn dubbele kratten, geen idee of je dan meer of minder ruimte hebt, met 2 motoren dan hè.

Bekijk bijlage 1919758
Dubbele kratten dan heb je meer ruimte dan met een enkele krat. Neem van de supermarkt tassen daar kan erg veel in en je kunt ze overal tussen stoppen.Je kan ze ook over je motor heen hangen middels elastiek banden. Je motorpak die hang je ook over de motor heen.

Je motor vertrekt vanuit Belgie zo te zien ?
 
Mooi. Ja, dat is goed te doen vanaf hier, klein uurtje.

Nope, valt onder kleding. Bovendien pak ik dat zelf niet in en nog nooit mis gegrepen.
Bij mij gaan handschoenen/laarzen in 1 tas ,overall of pak met daarin de rugprotector en helm met licht/donkerr vizier in helmtas.
Vandaar dat ik in losse delen denk...
 
Alles is geboekt, nu niks anders dan wachten. Wat begon met een relatief goedkoop circuit weekend, is toch wat duurder geworden.
Bij elke organisatie claimen ze autoverhuur al voor 3 tientjes, maar wat een gezeik lees je over die verhuurders, dan maar wat meer euro's kwijt.
Maar goed, nu kan het nog en straks weer een baan van mijn lijstje afvinken:t
 
Alles is geboekt, nu niks anders dan wachten. Wat begon met een relatief goedkoop circuit weekend, is toch wat duurder geworden.
Bij elke organisatie claimen ze autoverhuur al voor 3 tientjes, maar wat een gezeik lees je over die verhuurders, dan maar wat meer euro's kwijt.
Maar goed, nu kan het nog en straks weer een baan van mijn lijstje afvinken:t
Autohuur is ook maar 3 tientjes. Auto alleen kort voor vertrek boeken.
Vlucht vroeg, auto laat.
 
Ik wil alles van te voren rond hebben, ben niet zo avontuurlijk. Die van €30 staan er nu ook, maar met een borg van 3k en een hoop slechte ervaringen.
Mijn vriendin was druk met jouw lijstje, oogdruppels vallen wss ook af omdat ik geen lenzen heb en die 100ml's in een liter zakje regel werd vol ongeloof ontvangen.
 
Ik wil alles van te voren rond hebben, ben niet zo avontuurlijk. Die van €30 staan er nu ook, maar met een borg van 3k en een hoop slechte ervaringen.
Mijn vriendin was druk met jouw lijstje, oogdruppels vallen wss ook af omdat ik geen lenzen heb en die 100ml's in een liter zakje regel werd vol ongeloof ontvangen.
Mja, ik ben dan niet zo bang. En borg heb je altijd wel alleen staat dat op je creditcard. Gewoon ook niet bij onbekende kleine maatschappijen boeken. Geen problemen gehad hier iig en dan heb ik de auto nog gedeeld ook dus kostte echt geen drol. Is wat anders als je in het hoogseizoen gaat, maar daar buiten heb je keuze zat.

Wat mag ik meenemen in mijn handbagage in het vliegtuig?.
 
Ik wil alles van te voren rond hebben, ben niet zo avontuurlijk. Die van €30 staan er nu ook, maar met een borg van 3k en een hoop slechte ervaringen.
Mijn vriendin was druk met jouw lijstje, oogdruppels vallen wss ook af omdat ik geen lenzen heb en die 100ml's in een liter zakje regel werd vol ongeloof ontvangen.
Maak veel detail foto's met het ophalen.
Het beste is ook alles noteren (kras wielkast etc) en dat bij de balie nog bespreken.
Ze probeerden mij ook een oor aan te naaien bij het inleveren, maar gingen uiteindelijk accoord toen ik zei dat die schade er al zat.
Zo leek het.
Achteraf kwam er nog een claim wat ik via de Nederlandse vestiging kon laten vallen met vrij weinig moeite.
Het leek alsof ze het gewoon probeerden.
Bekende verhuurder. 8)7
 
Dat lees je erg veel ja, naai streken.
Ik heb ook gekozen voor een verhuurder via een NL vestiging, welke zelf duidelijk aangeven dat je geen extra verzekering hoeft af te sluiten en 350 eigen risico ipv veel. Achterdochtig zijn is soms lastig, soms erg prettig, ga het zien.
Eerst nog even naar Spa, dan eens kijken hoeveel zooi ik mee wil sturen op de krat. Ik ben wat erfelijk belast, als mijn moeder een weekend weggaat moet zo'n beetje het hele huis mee, misschien maar 2 kratten huren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan