Zwevende remschijven, hoeveel is acceptabel?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.595
36.115
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Twijfel bij mij, Braking STX67DR schijven voor de Gixxer 750 2004 van @La Diabla

Zwevend oke, maar hoeveel is acceptabel?
(Hier geplaatst want denk dat er hier meer mensen met deze schijven rijden)

Filmpje: Al is die vermoed ik niet voor iedereen zichtbaar?
 
Laatst bewerkt:
Naar links en rechts is sowieso normaal! Het rammelt zelfs als je er tegenaan tikt.
Bij mijn weten is in de draairichting geen voelbare speling toegestaan, maar ik kan het filmpje inderdaad niet zien.
 
Naar links en rechts is sowieso normaal! Het rammelt zelfs als je er tegenaan tikt.
Bij mijn weten is in de draairichting geen voelbare speling toegestaan, maar ik kan het filmpje inderdaad niet zien.
Ik zou zeggen wil je “zwevende schijven” hebben moet je ook in de draairichting wat speling hebben. Alleen voor mijn gevoel is dit wat veel aan alle kanten.
 

Er is al eens een topic over geweest, misschien wordt je er wat wijzer van.
 
Zolang ze niet wegzweven....

Ik heb geen bijdrage anders dan dat ik het filmpje effe zichtbaar maak
 

Er is al eens een topic over geweest, misschien wordt je er wat wijzer van.
Ja beetje vaag ook weer.
Had gehoopt dat iemand aan de hand van het filmpje zou zeggen “niets aan de hand gas erop” of juist dat ze echt teveel hebben.

Maar zijdelings is geen probleem iig, nu de draairichting?
 
En nu het filmpje zichtbaar is kan je er "Hallo beste kijkers" van maken
 
het verschilt per gebruiker Rob. De 1 kan hem wel zien de ander niet???
MOV is appel formaat, dat zien alleen appelaars, samsungers hebben een probleem, of althans moeten een appelprobleem oplossen
 
Roy, die ruimte,

Probeer eens met een hamer een spijker in een balk te drukken, en geef er daarna een paar klappen op,

Zie je de metafoor?
 
MOV is appel formaat, dat zien alleen appelaars, samsungers hebben een probleem, of althans moeten een appelprobleem oplossen
Aaaaaah, dat is een goeie. Dat zal het idd best kunnen zijn. Op de PC kan je hem echter wel bekijken, want dat deed ik zojuist ook (geen Mac)

Roy, die ruimte,

Probeer eens met een hamer een spijker in een balk te drukken, en geef er daarna een paar klappen op,

Zie je de metafoor?
Nee, die mis ik even?

Als het vergelijk met deze nog geen seizoen oude brembo schijven, dan lijkt het me geen probleem te zijn.
Idd, dat ziet er vergelijkbaar uit! Top, bedankt!
 
Car Parts Lifetime GIF by FCP Euro
 
Nee, die mis ik even?
Als je met een hamertje op een spijkertje tikt dan gaat dat spijkertje door die tikjes het hout in, als die remmen veel ruimte hebben kan de combinatie van losse onderdelen ook als hamertje gaan werken wardoor je veel sneller inslagen krijgt. Ik race niet, bij mij zouden die schijven er gewoon op blijven zitten, heerlijk, dat gerinkel
 
Als je met een hamertje op een spijkertje tikt dan gaat dat spijkertje door die tikjes het hout in, als die remmen veel ruimte hebben kan de combinatie van losse onderdelen ook als hamertje gaan werken wardoor je veel sneller inslagen krijgt. Ik race niet, bij mij zouden die schijven er gewoon op blijven zitten, heerlijk, dat gerinkel

Als het full floaters zijn en die rammelen niet ,dan is het ook weer niet goed }) Mensen moeten eerst leren uitzoeken wat zij precies in handen hebben eerdat zij vragen gaan stellen. Da's vaak beter als het hier eerst op MF of facebook iets vragen.
 
Als je met een hamertje op een spijkertje tikt dan gaat dat spijkertje door die tikjes het hout in, als die remmen veel ruimte hebben kan de combinatie van losse onderdelen ook als hamertje gaan werken wardoor je veel sneller inslagen krijgt. Ik race niet, bij mij zouden die schijven er gewoon op blijven zitten, heerlijk, dat gerinkel
Ah zo bedoel je. Nee dat snap ik, vandaar ook "hoeveel speling is acceptabel" maar blijkbaar is dit prima. Dus dat kan. Nu wel een nieuw probleem maar dat gaat even in techniek. :o

Als het full floaters zijn en die rammelen niet ,dan is het ook weer niet goed }) Mensen moeten eerst leren uitzoeken wat zij precies in handen hebben eerdat zij vragen gaan stellen. Da's vaak beter als het hier eerst op MF of facebook iets vragen.
In dit geval wisten we wat we in handen hebben, alleen hoeveel mag ;)
Maar komt goed!
 
Als het full floaters zijn en die rammelen niet ,dan is het ook weer niet goed }) Mensen moeten eerst leren uitzoeken wat zij precies in handen hebben eerdat zij vragen gaan stellen. Da's vaak beter als het hier eerst op MF of facebook iets vragen.
Doet niks af aan kijn verhaal, Ful Floaters tikken ook, mijn remblokken liggen vrij in de klauwen en tikken ook, daarom mijn toevoeging: ik rij er gewoon mee, vaak ben je te bang...
 
Zo opgelost het topic kan dicht :+

Braking Typ STX67DR Zu dem Teil: Diese Bremsscheibe besondere Rennsport version. Das ist FULL FLOATING DISC! Die Scheibe besteht im Prinzip aus 3 Teilen. Dem inneren Ring zur Montage an der Felge, der äusseren Scheibe die die Reibfläche darstellt und insgesamt 9 Floatern, die den Ring und die Scheibe verbinden. Es handelt sich um eine sog. schwimmende Scheibe
 
Doet niks af aan kijn verhaal, Ful Floaters tikken ook, mijn remblokken liggen vrij in de klauwen en tikken ook, daarom mijn toevoeging: ik rij er gewoon mee, vaak ben je te bang...
Natuurlijk tikken die.
Ze mogen c.a 1 mm draaibaar zijn.
Roy zijn angst zat ook meer in de zijwaartse beweging , en das normaal bij full floaters.
 
Als er in de verbindingbusjes aan de binnenkant geen zichtbare deukjes of vervorming zichtbaar is is het veilig. Ik heb jaren terug zelfs de tussenbusjes los vervangen toen. Maar deze zien er gezond uit.
 
Als er in de verbindingbusjes aan de binnenkant geen zichtbare deukjes of vervorming zichtbaar is is het veilig. Ik heb jaren terug zelfs de tussenbusjes los vervangen toen. Maar deze zien er gezond uit.
Ik zou ook even het aluminium hart bekijken }) deze slaat namelijk in en krijg je speling. De floaters ,jij noemt deze busjes ,die zullen niet gauw slijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan