De tik die ik bedoel kun je dan ook duidelijk voelen op de steuntjes,dwz je voelt het ook in je voeten.
weet dat het bij de oude 650 types te maken hat met de nokkenaskettingspanner(3 keer woord waarde,2 keer letterwaardZelf heb ik, als de motor eenmaal warm is, en bij een stoplicht sta ook het gevoel alsof er af en toe een "tik" zit in het motorblok. Meestal is dit zeg maar onder de 2500 toeren: net voordat ie terugzakt op het stationair toerental.
Voorbeeld: Als je stationair draait, je even een "zwengel" aan je gas geeft tot tegen de 4-5000 toeren aan en dan terug laat lopen.
Is dit de tik die je bedoelt?
(Het is dat wel geen 1000, maar toch)
Ik zit zo ongeveer op dezelfde km-stand, maar dan met een 2003 model. Ik heb geen last van zware tikken die je voelt in voetsteunen oid. Wel een wat lichtere tik/rammel bij stationair draaien. Ik weet niet wat het is, maar laatst op de SV-meeting hadden we 3 x een SV1000s en die klonken allemaal zo. Daar maak ik me dus geen zorgen om.
Khoop dat het niks ernstigs is voor je, maar bij die km-stand heb je toch nog wel garantie?
Het bekende tikken van een TL/SV blok wordt geproduceerd door de tandwiel overbrenging van de knokkenas aandrijving, zoals al eerder door mij hier vermeld...
Ik kan perfect lezen maar volgens mij snap jij er geen hout van.Volgens mij snap jij het niet helemaal en kun jij niet goed lezen.
Iedereen weet dat de nokkenas overbrenging een beetje tikt maar Kuuske heeft het over een heel andere tik in z'n blok waar jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt en waarschijnlijk ook niet aan wil.
Deze tik voel je zelfs in z'n voetsteuntjes en komt echt niet van z'n nokkenas overbrenging af en is zeker niet normaal voor een SV/TL blok !!!!!!!!!!!!!!
Helaas wordt er op andere Forums wel over dit vaker voorkomend probleem geluld dus het doet zich zeker wel vaker voor en is zekers geen incident.
Helaas denken sommige mensen daar anders over
Wat de boer nie kent da vreet i nie zullen we maar zeggen
Even updaten maar,
dealer weet het (nog) niet en bij Nimag is niets bekend van SV1000's met dit probleem. Het advies van Nimag was gewoon doorrijden tot 6000km beurt en als het erger wordt de dealer en/of Nimag direct inschakelen. Dus morgen de SV weer uit de schuur en maar hopen dat het allemaal heel blijft. Volgens Nimag kon het alleen maar iets zijn wat met het inlopen te maken heeft..
Een ieder bedankt voor het meedenken..
PS TLRboy ik neem van de week wel even contact op.