Tikkende Ktm 640 SM en even voorstellen

ElmarDePelmar

Rookie
19 apr 2016
5
0
hallo mede motorfanaten,

mijn naam is elmar en ik heb mij zojuist aangemeld op deze website
meelezen deed ik al geruime tijd met plezier maar nu zit ik ook met een dingetje...
ik ben service monteur in de cv ketel wereld en woon in het pitoreske heemskerk

zoals de titel al verklapt tikt mijn KTM 640 er lustig op los
het ding loopt goed en voldoende vermogen, maar het geluid drukt mijn pret in het rijden behoorlijk

ondertussen heb ik de kop "gereviseerd" met nieuwe lagers in de tuimelaars en inspectie/nameten van de speling op de assen en dergelijke
de speling is binnen de marge
uiteraard verse olie en oliefilter
kleppen heb ik net opnieuw gesteld, deze staan in en uitlaat op 0.15mm
distributieketting spanner lijkt ook naar behoren te werken
de cilinderbus had enkel wat wrijfsporen onder de uitlaat openingen, zeg maar
het geluid lijkt uit het midden van de cilinder te komen

nu ben ik ten einde raad...
het mooie weer is weer in aantocht maar verder dan een blokje om ga ik meestal niet omdat ik bang ben dat ik ergens op een heel mooi slingerweggetje strand en te voet huiswaarts mag keren

heeft iemand suggesties of ideën waar de tik vandaan kan komen?

graag hoor ik van jullie
 
Ook de zuiger met een micrometer opgemeten en ook de krukas en bigend gecontroleerd ???
 
Laatst bewerkt:
Ook de zuiger met een micrometer opgemeten en ook de krukas en bigend gecontroleerd ???

hoi, dank je voor de reactie

de zuiger heb ik niet opgemeten omdat ik de cilinder er niet vanaf heb gehad
wel heb ik de krukas, achter de carterdeksels, op gevoel gecontroleerd door de krukas naar boven en beneden te bewegen
geen speling in te voelen...

ook heb ik de motor gestart zonder trillingsdemper om die uit te sluiten, maar geen resultaat

zou het een kantelende zuiger zijn? als ik mij niet vergis moet dat een klokkend geluid geven