[TIP] Kuip werk repareren

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Ik ben nu dus bezig om een stuk kuipwerk te restaureren (omdat een nieuwe ruim 600 euro kost)

Bij de Formido verkopen ze polyester achtige matjes, albestine, verharder en plamuur.

Dit werkt dus uitstekend.

Heb je dus wat kuipschade ala een gat erin etc. etc. dan kun je dat hiermee dus super makkelijk maken. Nadeel is wel dat je moet spuiten daarna maar ach.. dat is wel te overzien.

Standaard pakketje excl. plamuur kostje iets meer als 12 euro.

Ik zal vanavond wat foto's maken ervan.

Wat mij overkwam.. gooi er genoeg verharder in.. ik deed te weinig en dat schoot niet echt op..teveel is ook niet goed maar wel leuk.. knetter, knetter rook rook O-) (ach beetje kwajongen blijft men toch he :P )

Wat ook makkelijk is.. maak van ijzerdraadjes een beetje de vorm.. dat wil zeggen..als je een hoek om moet of iets dergelijks..dan is dat makkelijk om alles op zijn plek te houden.. of gewoon geduldig zijn :P

De uitstekels kun je met de schaar weg knippen, het uitgeharde materiaal bewerken... neem een ijzer zaagje..jaja dat word echt hard!
 
Laatst bewerkt:
Ik uh, wil niet eigenwijs overkomen maaruh, dit gaat niet werken :P
Tenminste niet als je op die manier een orginele kuip probeert te repareren! :?
Deze bestaan over het algemeen uit ABS of een andere (wit/grijsachtige) kunststof (naam ff kwijt |( )waar géén polyesther op hecht }) Het LIJKT wel te hechten/plakken maar krimpt na uitharding weer los! Helemaal als je de hars zo "snel" maakt dattie begint te roken!! Polyesther is op zich leuk spul, maar ongeschikt om de meeste thermohardende kunststoffen te repareren. Mocht je een poly imitatiekuip hebben kun je dit wél doen natuurlijk, mits je niet teveel (max 2 %!!) harder gebruikt!

Oooh, op mijn GS500 met kuip heb ik het ook zo gedaan en het zit er al 3 jaar op.....kweenie waarom dat dan wel blijft zitten. Was een behoorlijk gat in de kuip..... Maar misschien was dit inderdaad wel een thermohardende kunststof. In ieder geval, het kan dus wel...... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan