Tip nodig voor doorspoelen remleiding na leegmaken

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Ik heb al ff gekeken in het how-to, maar helaas.

Ik zit met het volgende: ik heb de remcilindertjes gereviseerd en weer gemonteerd. De remslang is nu helemaal leeg, net als de master cilinder.

Ik heb enkel een onluchtingshulp van Louis (motozoom) die goed werkt als er al olie in het systeem zit, maar dat is nu dus niet zo.

Hoe krijg ik de boel vlot weer vol zodat ik netjes kan gaan ontluchten?

Nu komen er een paar miniskule luchtbelletjes uit als ik zit te krijpen in de h\andel, dus dat gaat niet opschieten.

Iemand?
 
De tikfout zag ik toen ik net op verzenden had geklikt... Excuus aan de Neerlandici.

En een spuit heb ik niet, alleen dat vulhulpmiddel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo lang de leidingen met lucht zijn gevuld, gaat dat natuurlijk nooit lukken. De lucht kan er alleen uit als je de remnippel opent en de olie de lucht in de leidingen kan vervangen.

Potje vullen. Op druk brengen door de remhendel te pompen, hendel ingeknepen houden en de nippel opendraaien tot de olie in het potje wegzakt. Potje bijvullen, herhalen, herhalen, herhalen......
 
gewoon de ontluchting nippel goed schoon maken.
een slangetje er aan doen en dat in een schoon potje hangen.
de nippel goed open draaien en zorgen dat het remvloeistof resevoir ontluchtend omhoog staat. :?
daar mee bedoel ik dat er geen van de slangen van het systeem hoger mogen zijn dan de onderkant van het resevoir. :Y
als je er nu remvloeistof in giet loopt dat bij sommige motoren direct en zonder lucht naar de remcilinder, bij andere moet je toch nog wel een beetje pompen. 8-)

maar volgens mij kan je ook gewoon je vacuum pomp van motorzoom gebruiken. :Y
je moet in ieder geval niet te veel haast hebben en altijd zorgen dat je resevoir vol blijft :]
 
Nippeltje staat open, daar hangt de vulhulp aan. Is het misschien beter om eerst zonder dat vulpotje te werken?
Gewoon nippel open en doorpompen totdat de olie er onderuit komt?
 
dat vulhulp ding in de hoek mikken en gewoonold-skool ontluchten op de manier van JanB :W

Ik heb dat slangetje met terugloopventiel ook en gebruik nu alleen het slangetje nog maar.

Nippel vol opendraaien, en pompen tot de de eerste olie eruit komt. Daarna de nippel dichtdraaien, de remhendel inknijpen en de nippel weer lossen. Net zo lang totdat er goed druk op komt.
 
ik vind het persoonlijk vrij waardeloos dat vullen van onder.

Voor de rest heb ik dat probleem eigenlijk nooit, gewoon potje vullen en pompen maar.
Waarom :?
Dat vullen van onder af werkt in alle gevallen sneller en beter.
Ik heb het vaak ondervonden dat dit de enige manier was.
 
Ik heb mijn andere motoren keurig kunnen ontluchten een doorspoelen met die Rothwald hulp van Louis (prima ding hoor, alleen een walgelijk slechte handleiding). Maar ik heb nog niet de eer gehad om een volledig lege leiding te mogen vullen.

Ik ga het dus (morgen?) proberen met de apothekersspuit. De bevindingen volgen.
 
Pompen werkt vaak inderdaad pas als er al vloeistof in de pomp zit. Als je niet wilt duwen kan je zuigen. Grote spuit (jazeker, van de apotheker ;) ) op de ontluchtingsnippel, beetje vacuum trekken en de vloeistof stroomt door. Dan doet de pomp het wel weer.
 
Als er nog remolie in de remklauwen zit, helpt het de zuigers allemaal terug te duwen.
Dan te starten met ontluchten.

De rempot vullen met olie en met een grote injectiespuit en een slangetje via de ontluchtings nippel de olie naar onder zuigen terwijl je met het hendel pomt.
Moet zo gepiept zijn. Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan