tips gevraagd: Nieuw stuur fatboy 2001

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Op mijn fatboy zit nog een standaard stuur, zoals in bijgevoegd plaatje. Erg fraai vind ik dit stuur niet, alhoewel het wel comfortabel aanvoelt.

Een wat rechter, iets breder stuur lijkt me wel mooi. Is dat nog wel een beetje comfortabel, of moet je dan echt naar voren gaan leunen tijdens het rijden?

Graag voorbeelden met ervaringen!
1.jpg


Voorbeeld: Fat flyer van Highway Hawk
55-600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat je veel comfort kosten, tgv 'looks'.

Nou vind ik zelf de beachbars lelijk, zeker op een fatboy.

Houd maar eens zo'n stuur boven je huidige, en voel wat het met je zitpositie doet. Dan weet je zelf ook wat meer, en kun je beter een keuze maken.
 
Op mijn fatboy zit nog een standaard stuur, zoals in bijgevoegd plaatje. Erg fraai vind ik dit stuur niet, alhoewel het wel comfortabel aanvoelt.

Een wat rechter, iets breder stuur lijkt me wel mooi. Is dat nog wel een beetje comfortabel, of moet je dan echt naar voren gaan leunen tijdens het rijden?

Graag voorbeelden met ervaringen!
[afbeelding]

Voorbeeld: Fat flyer van Highway Hawk
[afbeelding]

Is toch een ouwe lulle motor.Hoort een ouwe lul zithouding bij vind ik zelf.
 
Die flyer in je beginpost heb ik op mijn heritage zitten, je zit heel iets voorover, maar ik kan er makkelijk 200+ km per dag op sturen. Langste rit was tot nu toe 370 op 1 dag, en dat was prima te doen.

Klein puntje, ik ben 1.90 m lang, als je kleiner bent hang je ook meer voorover.
 
Je moet er ook niet op gaan zitten.

/flauwe modus uit.
 
Laatst bewerkt:
Als je lang bent kan zo'n recht en breed stuur en het daarbij horende voorover leunen juist een voordeel zijn.
Zo geef ik zelf de voorkeur aan een brede dragbar of wide-flyer omdat dat juist prettiger is met mijn 1,9m+. Minder belastend voor onderrug. Maar goed, dat kan persoonlijk zijn....
 
Hangt volgens mij ook wel enigszins er vanaf waar deze motor voor gebruikt wordt, korte of lange afstanden.
 
Je kan het onder die hoek niet helemaal zuiver zien maar het zal mij niet verbazen als het gewoon de HH 'Wide Flyer' is (die je volgens mij zelf als eens noemde).
 
OP die Vrod is een flyerbar, of flybar, of wide flybar etc etc.
Een beachbar heeft vaker iets rondere curves.
Een bull horn nog meer.

Natuurlijk is dat geen vaste definitie, maar zo staan ze vaak vermeld in de catalogussen. Succes.
 
Bel anders eens ff met OIT, volgens mij staat'ie op de foto voor hun toko. 't Zou me nix verbazen dat zij hem ge/verbouwd hebben.

Enne..... je hebt die foto van het Harleyforum afgeplukt, kom je daar niet verder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan