• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

tips gevraagd

fromheaven

Rookie
Lid geworden
19 jun 2009
Waarderingsscore
0
hoi
ik ben Nick, 18 jaar. heb mijn motorrijbewijs sinds augustus 2009.
ben al lang op zoek naar een motor maar heb er nog steeds geen :(

daarom vraag ik julie om tips/hints.
ik zoek een enduro motor
moet een 4 tact zijn
mag niet meer dan 25 kw zijn
bouwjaar rond 2000 liefst nieuwer natuurlijk maar mijn budget is beperkt.
ik ben al lange tijd aan het zoeken, maar heb nog de juiste motor gevonden.
nu het mooi weer aan het worden is en ik (bijna) elke dag in de file heb gestaan werd de drang naar een motor wel heeel erg groot.
ik vind een ktm 525 exc wel wat, maar weet niet het vermogen enz. precies.
als iemand tips heeft wat voor motor iets zou zijn voor mij?
en tips voor als ik ga kijken naar een motor?
mijn voorkeur gaan uit naar ktm en honda ( een honda crf450 hm bijv. )

Hej,

9 van de 10 ktm's staan hier in nederland voor 20-24 kw op het kenteken. Dit ivm invoer eisen/typegoedkeuring. Dit is dus geen probleem.

Als je er 1 hebt met vol vermogen op het kenteken kan je dit NIET laten aanpassen omdat hiervoor geen typegoedkeuringen beschikbaar zijn.

Zie dat je het woord file gebruikt, ik neem aan dat je snelwegfile bedoeld. Ik weet niet hoe ver je moet rijden maar over het algemeen gaan enduro's en snelwegen niet samen.

succes.

nee ik bedoel geen snelwegfiles.
een soort 'spits voor en in een stad'
maar ik kom uit zeeland en ben van plan met de motor naar mijn werk, stad, strand te rijden
wat allemaal zon 20 a 30 km is.
groeten,

Wat is je budget? En die KTM's staan toch op 6kw? Zou toch niet met iets rond willen rijden en een ongeluk veroorzaken waarbij de verzekering moeilijk gaat lopen doen en je alles zelf mag betalen.

Iets als TTR600, XR650 oid niks voor je? Anders een allroad type als SLR650, XT660R/X?

mijn budget is tot 3000 euro ongeveer. maar liefst wat eronder want als de motor is gekocht zullen er nog wel kosten bij komen en ik ben nog student dus..
ik heb het forum eens rondgesurfd en heb al mooi spul gezien bijv. suzuki drz.
heb ook gelezen dat een ktm lc4 wel verstandig is voor op de weg, omdat die wat onderhoudsarmer zijn.?
wat kosten supermotardbanden eigenlijk? stel dat ik een enduro zou kopen met crossbanden.
en wat komt er dan nog bij? andere tandwielen? ofzo ?

Gewoon ff bij een motorgarage gaan informeren en proefrijden, je kunt dan nog altijd particulier ofzo kopen, vertel je wensen aan de verkoper en die komt er wel uit samen met jou wat een juiste motor voor je is.
Toen ik net mijn rijbewijs had wilde ik meteen racer, maar wist niet welke. Ik heb toen gereden op verschillende motoren en zo ben ik tot mijn conclusie gekomen dat een CBR 600 helemaal mijn motor was.

Terug
Bovenaan Onderaan