Heinoldschool
Rookie
- 4 jan 2019
- 28
- 1
Aan het feit dat ik de bougies moest schoonmaken. ik weet wanneer een motor verzopen is.
Conclusie koud start hij niet, remmenreiniger of aanduwen is enige wat koud helpt
Nog niet gedaan, heb ik niet de middelen voor om dit te doen. Of is hier ook een simpele methode voor?Is er al compressie gemeten?
Nog niet gedaan, heb ik niet de middelen voor om dit te doen. Of is hier ook een simpele methode voor?
Ik ga kijken of ik deze ergens kan meten. Maar gezien hij bij een lauw warm blok ook start (als het blok gewoon lekker warm voelt. ik me hand erop kan leggen) normaall start lijkt mij hier niet het probleem te liggen toch?Mijn broer heeft een compressiemeter.
@Heinoldschool ,is het accu-probleem al opgelost ?
Misschien kan het startprobleem daar (deels) ook door komen ?
Als hij wel start op remmenreiniger, niet op de choke en verzuipt, dan begin ik te twijfelen aan de benzine.Aan het feit dat ik de bougies moest schoonmaken. ik weet wanneer een motor verzopen is.
Conclusie koud start hij niet, remmenreiniger of aanduwen is enige wat koud helpt
Kun je,voordat je hem in koude toestand probeert te starten,eens meten hoeveel spanning de accu heeft ?Nee, na het schoonmaken van de contacten is het iets beter maar nog steeds laad hij vrij slecht.
Wat voor probleem zou het volgens jou kunnen zijn?
Tijdens het starten vermoed ik zelf ook iets met de benzine. Helaas nog steeds geen tijd gehad om echt een dag goed er mee bezig te gaan.Als hij wel start op remmenreiniger, niet op de choke en verzuipt, dan begin ik te twijfelen aan de benzine.
Dit denk ik ook. Momenteel hang hij aan een druppellader. De accuspanning nu is ongeveer 11.5 Volt. (zonder belasting) als ik hem start loopt deze iets op maar stationair komt deze lang niet nabij de 13Volt. hiervoor moet ik veel toeren makenKun je,voordat je hem in koude toestand probeert te starten,eens meten hoeveel spanning de accu heeft ?
En meet ook even de accuspanning als je hem gestart hebt (dan moet deze oplopen naar iets boven 13 Volt).
Ik heb het vermoeden dat het met je dynamo te maken heeft.
Dit denk ik ook. Momenteel hang hij aan een druppellader. De accuspanning nu is ongeveer 11.5 Volt. (zonder belasting) als ik hem start loopt deze iets op maar stationair komt deze lang niet nabij de 13Volt. hiervoor moet ik veel toeren maken