Tips over motorregenjack

Pauwtje

MF veteraan
26 jul 2003
2.593
0
Deventer
Tja, over 3 dagen gaan Moebius_Sandman en ik aan de tocht naar de Dolomieten beginnen. In het topic leer of textiel hebben de meeste van jullie ons advies gegeven om in het leer te gaan(allen :} voor de vele reacties!). Nu moeten we alleen nog een regenjack zien te bemachtigen. Vandaar nog even die topic.

Waar kunnen we het beste een motorregenjack kopen?(We komen uit de omgeving van Eindhoven en rijden via Limburg donderdag op weg naar Italië)

Welk merk jack bevalt jullie wel/niet?

Alle andere tips/opmerkingen m.b.t. motorregenjacks zijn natuurlijk welkom :)

Alvast :}
 
/////In de kledingzaak effe kopkoffie(warm/heet) over de jas kletsen,check daarna de binnenzijde van de jas grondig op verdachte natte plekken *D ,works for me dude 8-) \\\\
 
Ik zou zeker niet alleen een regenjack kopen.
Heb zelf een regenoverall die erg makkelijk is aan te trekken over mijn leren pakkie. En als je hem opvouwt, is het maar een klein pakketje dat je zo kan meenemen.
 
Heb zelf jarenlang een regenoverall gehad over m'n leren pak. Heb nu een 2 delig regenpak gekocht. Bevalt veel beter, veel meer bewegingsvrijheid en toch 100% droog (Alpinestars El Nino, wel duur trouwens). Wat trouwens net zo belangrijk is; Waterdichte handschoenen. Koop ALLEEN Gore-Tex, laat je niks wijs maken over alternatieven, die zijn er niet! Heb je geen waterdichte laarzen, koop dan waterdichte sokken van Sealskin werkt perfect en is goedkoper dan een setje extra Gore Tex Laarzen.

Vele plezier in de Dolomieten.
 
Je kunt toch gewoon bij Hein Gericke of Motorhuis Eindhoven of Groen ofzo (of zelfs Safe) een leuk pakkie uitzoeken?
Afhankelijk van comfort kun je,... etc.
 
Gericke :}

'k heb daar zelf een simpele broek gekocht en een losse jas. Let erop dat je de jas onder je kruis door vast kunt maken, anders kruipt hij omhoog en neem geen broek die met klittenband vaszit bij je laarsen. Die blijven loswaaien. Neem drukkers of ritsen.

Ik heb zelf gekozen voor een broek en losse jas omdat ik nu altijd beide onder mijn buddy heb zitten, je weet maar nooit. Een overall past meestal niet onder je buddy.

En kijk ook of je kraag van je jas zo hoog is dat je hem tussen je kin en je helm in kunt proppen. Is erg lekker als het erg hard regent!
 
Heb me eind vorig jaar een regenoverall gekocht.

Kloteding!

Ik heb het nog nooit deftig aangekregen. Ik ben nat van het geworstel en gewriemel.

Ik heb het gekocht zonder het te passen boven mijn motopak.

Dus: ...sowieso passen met je motokledij aan!

Leuke reis in ieder geval. Hopelijk heb je je regenpak niet nodig.
 
Ik ben ook een voorstander van een losse jas en broek. Voornamelijk omdat het veel makkelijker aan te trekken is en je op een camping de losse jas goed kunt gebruiken. Op vakantie moet namelijk alles wat je bij je hebt mulifunctineel zijn i.v.m. ruimte en gewichts besparing.
De plaatsen die kritiek zijn bij regenkleding, zijn: het kruis, de ellebogen en de kraag. Let daar dus goed op of de naden daar goed geseald zijn.

Verder i.d.d GORETEX zomerhandschoenen en laarzen en als je gaat camperen, nog een setje reserve handschoenen mee.
 
Kijk ook even bij de fietsenmaker naar een regenpak van AGU of zo. Meestal goedkoper dan een motormerk en zeker waterdicht. Fietsers zijn waarschijnlijk gevoeliger voor vocht dan motorrijders. Een lekke fietsbroek heb ik nog niet gehad maar een lekkende motorbroek... daar heb ik er al een paar van liggen.
Kijk wel even of er geen ventilatiesleuven zijn toegepast en of de zakken winddicht zijn. Anders gaat dat klapperen.
Tip (waar je dealer niet blij mee is): Maak een proefrit :]
 
Op maandag 08 september 2003 21:24 schreef Boxer het volgende:
Kijk ook even bij de fietsenmaker.........
Zijn die wel bestand tegen hogere snelheden? De naden lijken mij minder sterk als van een broek die gemaakt is voor op de motor.
 
Ik heb een Divi regen overall. Degelijk afgewerkt. Vouwt in elkaar tot een pakketje dat je als heuptasje om kunt doen. Zit goed en neemt weinig ruimte in.
 
Zijn die wel bestand tegen hogere snelheden? De naden lijken mij minder sterk als van een broek die gemaakt is voor op de motor.

Ik heb meer motor-kleding weggegooid omdat ze lek waren dan fietskleding op de motor. Kapotte naden heb ik niet meegemaakt. Maar inderdaad moet je wel even goed kijken hoe zo'n jack of broek in elkaar zit. Wat op de fiets handig is kan op de motor tegenvallen zoals ventilatiesleuven en klapperende flapjes op de zakken. Maar dat kun je zien als je het koopt.
 
motorregenjack????? Zodra het motoren gaat regenen is een jack overbodig... ;)
 
Ik heb nog een regenoverall liggen. Is nog nieuw, misschien 1 of 2 keer aangehad, maar hij is net iets te klein voor mij. Heb hem gekocht van iemand die op het circuit rijdt voor een prijsje, hij wordt gesponsord. Zwart/rood geloof ik, van Lazer. Mag weg voor 30 euro. Ik ben 1.90m en 95 kilo's en voor mij is ie net te klein, kan er wel mee rijden maar de broekspijpen kruipen net iets teveel omhoog bij mij, komen net niet over m'n laarzen. Als er iemand interesse heeft moet ie maar mailen, heb er echter geen plaatje van. Denk dat de nieuwprijs zeker het dubbele is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan