Tjah en nu?

- als ik kijk naar de relatie die ik met mijn instructeur heb. Ik denk wel dat er een klik was. Ik had er vertrouwen in, maar achteraf gezien had hij minder vertrouwen in mij. Ik vind hem nog steeds een goede instructeur.
Probeer het toch eens. Als je er een kunt vinden zou je op zoek kunnen gaan naar een KNMV instructeur. Ze zijn niet allemaal hetzelfde, maar de ervaring die ik heb leert dat ze net iets verder gaan dan de 'standaard' instructeurs.

Daarbij ziet een nieuwe instructeur de hiaten in de opleiding van de oude instructeur. Niet dat de eerste dan slecht is, maar ze zullen allemaal wel de nadruk ergens anders liggen. Dan krijg je met een tweede instructeur dus een een volledigere opleiding.
Als ik kijk naar mijn verkeersinzicht denk ik niet dat ik het verkeersinzicht van een slak heb haha. Ik denk dat ik anders na de eerste les al niet meer mocht motorrijden.
Klopt. Maar je moet wel beseffen dat een examinator kritischer zal kijken omdat je nog geen autorijbewijs hebt. Ik weet dat uit ervaring.

Als je al een autorijbewijs hebt krijg je vaak een rit buiten de bebouwde kom en lekker bochten rijden. Als je nog geen rijbewijs hebt dan gaan ze veel langer de stad in om je op verkeersinzicht te testen

Dat maakt het dus gemakkelijker om je A te halen als je je B al hebt.

Veel succes in ieder geval. Lekker door lessen iig!
 
Tussen de regels lezen: "onzeker" :+

Tussen de regels lezen ?
Dan is er ook geen spraken van dat haar instructeur haar gezegt heeft dat ze maar moet gaan brommen omdat het nooit zou gaan lukken.
Hij gaf enkel een hint om haar verkeersinzicht te vergroten dmv een brommer als hulpmiddel en bedoelde zeker niet dat ze het motorrijden op moest geven. ;)
 
Tussen de regels lezen ?
Dan is er ook geen spraken van dat haar instructeur haar gezegt heeft dat ze maar moet gaan brommen omdat het nooit zou gaan lukken.
Hij gaf enkel een hint om haar verkeersinzicht te vergroten dmv een brommer als hulpmiddel en bedoelde zeker niet dat ze het motorrijden op moest geven. ;)
Het is misschien wel manier waarop hij de informatie overbrengt en niet wat hij probeert te zeggen... :+
(Ik kan op twee manieren zeggen dat ik iemand een l*l vind. 1. Je bent een l*l :( 2. Je bent een l*l _O- Het is maar net hoe de informatie bij de ander overkomt... :+ )

En hier bedoel ik dus dat misschien de manier waarop hij de informatie aan haar overgeeft haar juist onzeker maakt...
 
Hahaha jullie maken het nu wel heel erg ingewikkeld met het tussen de regels doorlezen. :?

Ik ben in utrecht gaan lessen dat het me in eerste instantie een uitdaging leek om in utrecht te lessen, heel anders dan hilversum wat ik al ken. En het ligt centraal, omdat ik veel op veel verschillende plaatsen ben door de week. Daarnaast had een vriend van mij daar rijles. En hij was er in het begin te spreken over, nu inmiddels niet meer, door ook een slechte ervaring.
 
Hahaha jullie maken het nu wel heel erg ingewikkeld met het tussen de regels doorlezen. :?

Ik ben in utrecht gaan lessen dat het me in eerste instantie een uitdaging leek om in utrecht te lessen, heel anders dan hilversum wat ik al ken. En het ligt centraal, omdat ik veel op veel verschillende plaatsen ben door de week. Daarnaast had een vriend van mij daar rijles. En hij was er in het begin te spreken over, nu inmiddels niet meer, door ook een slechte ervaring.
ten 1e je moet zelf een mening vorgen over een rijschool denk ik, en niet laten opdringen ergens te gaan rijden omdat iemand anders daar rijles heeft of omdat het goedkoop is. ik ben gaan lessen bij een lesschool waar ik meer kwijt zou zijn per les maar ik heb wel direct de 1e x me examen gehaald. dus uiteindelijk was ik minder kwijt dan ik nog een x examen zou moeten doen.

verder ben ik van mening als je ergens examen gaat doen waar je bekent bent het eerder haald dan ergens waar je onbekent bent. maar regels zijn regels die moet je natuurlijk wel door heel nederland kunnen toe passen dus eigenlijk zou je overal examen moeten kunnen doen. :]

en verder gewoon niet gek laten maken en gewoon laten zien wat je kunt. :+
 
Het is misschien wel manier waarop hij de informatie overbrengt en niet wat hij probeert te zeggen... :+
(Ik kan op twee manieren zeggen dat ik iemand een l*l vind. 1. Je bent een l*l :( 2. Je bent een l*l _O- Het is maar net hoe de informatie bij de ander overkomt... :+ )

En hier bedoel ik dus dat misschien de manier waarop hij de informatie aan haar overgeeft haar juist onzeker maakt...

Ja wat bedoel je nou eigenlijk :o 8-)
 
Hahaha jullie maken het nu wel heel erg ingewikkeld met het tussen de regels doorlezen. :?

Ik ben in utrecht gaan lessen dat het me in eerste instantie een uitdaging leek om in utrecht te lessen, heel anders dan hilversum wat ik al ken. En het ligt centraal, omdat ik veel op veel verschillende plaatsen ben door de week. Daarnaast had een vriend van mij daar rijles. En hij was er in het begin te spreken over, nu inmiddels niet meer, door ook een slechte ervaring.

Tja, Hilversum ken je goed? Ik woon in Bergen op Zoom waar ik al 25 jaar rondloop, en tijdens het lessen kwam ik erachter dat bergen stiekem toch veel meer zijstraatjes kent dan ik wist!
Vraag even advies bij je rijschool wat ze zelf zeggen, als ze zeggen dat je eerst misschien beter je B moet halen, zou ik overschakelen naar een andere school, want feitelijk geven zij (zo zie ik het) de moed dan al een beetje op... '(

Ik moest destijds iedere zaterdagochtend 10KM rijden om bij een kleine rijschool in Woensdrecht te komen. Het verschil: Eèn instructeur, lekker persoonlijk en niet met zijn 2en lessen, gewoon in je èèntje samen met de instructeur! Alles daar in èèn keer gehaald. :)

Heel veel succes!
 
ik les ook in hilversum, 1 op 1. Betaal 2 euro per les meer dan ergens anders waar je met zijn 2tjes lest. Lijkt me veel beter, rustige man en 100% van zijn aandacht op jou gevestigd.
 
Als de instructeur al geen vertrouwen in jou heeft dan krijg je het zelf al helemaal niet. FOUT. Ik zou ook een andere gaan zoeken. En wat betreft het opgaan. Ik ben ook opgegaan met de instelling ik doe mijn best en als ik niet slaag doe ik het gewoon opnieuw. Niet van ik moet en zal het halen. Dat scheeld in de zenuwen ;)

Heeft je huidige instructeur niet vaker tips gegeven zoals veel eerder remmen/schakelen/juiste snelheid aannemen voor een bocht/voorrangsweg/kruispunt zodat je juist meer tijd hebt om alles in te schatten.... ?
 
Laat even weten hoe Top is Ilse, ik ben benieuwd :)
Wil daar ws. ook gaan lessen.

BTW, ik heb alles wel gereden, scooter, auto ( met caravan ), busje enz.. :)
Ben benieuwd of dat een positief iets uitoefent op het praktijk examen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan