Tjah en nu?

stug doorgaan,gewoon een andere rijschool/instructuer proberen,eentje die goed oefend met je en "zwakke"punten extra aandacht probeert te geven(routine?)

heb zelf eerst me A gehaald,vond het eerst halen van B onzin(nog steeds)
moet eerlijk zeggen dat ik al wat ervaring met me brommer dus het "gevoel"had ik al,dus als jij vind dat je eerst A wil gewoon in jezelf geloven :Y

en dat het ene keer beter gaat als een andere keer,dat heb je ook met je roze papiertje hoor,dus.......

heb zelf later me B gehaald,5jaar later..........klote hoor,moest meer afleren dan aanleren....ree te defensief,snee bochten af,GAF liever voorang dan nemen,schakelde te vroeg terug.... :(

succes met al het advies wat je kreeg,dan haal je het wel!!!!!! :Y
 
Met een beetje examenvrees was het oordeel duidelijk: gezakt als een baksteen
Baksteen? :X


Beetje vaag van je instructeur trouwens...achteraf dus eigenlijk zeggen dat je nog niet klaar bent voor je examen? Is toch zijn werk om dat in te kunnen schatten?

Weet niet hoe het lessen verder gaat bij deze beste man, maar uit deze reactie van je instructeur achteraf blijkt voor mij dat het geen toppertje is...?

Neem gewoon even de tijd voor het lessen, niet gehaast snel je rijbewijs willen hebben.

Succes ;)
 
dude, ik heb eerst gelest bij sabrina in de rijnstraat omdat ik toen een jaar in amsterdam woonde, maar als je daar niet de weg zo goed kent als een langer bewoner, is dat best lastig, ik ben daar ook 2keer gezakt, ik ging daarna in mijn 'geboorteplaats' lessen (den helder) en ik slaag met vlag en wimpel (had 2x 1uur les in den helder bij andere rijschool)


Dus Ilse ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, me pionnen rijden in 1x en me verkeersdeelname 2x gezakt... andere rijschool, daar even 2x 1uur les. en klaar.. gehaald.. O-)
Ik reed m'n eerste motorrijles zelf weg vanaf de Bilderdijkstraat en had daarvoor nog nooit op een motor of in een auto gereden. Ik woonde niet eens in Amsterdam. Woon ik pas sinds 1,5 jaar. Dus dat zegt niks. En ik ben niet eens iemand die snel z'n rijbewijs gehaald heeft. Heb er 'gewoon' 20 lessen over gedaan. Het moet niet uitmaken of je ergens de weg kent. Het 'helpt' natuurlijk wel, maar je zal je hele leven in steden/plaatsen terecht komen waar je de verkeerssituatie niet kent. Overigens, je lest altijd in dezelfde omgeving en vaak rij je ook de routes die je aflegd tijdens het examen, dus is het wel 'erg dom' als je dan nog niet met de situatie bekend bent. Wat ik wilde zeggen is, het moet niet hoeven uitmaken waar je lest/afrijdt. Verkeersregels zijn verkeersregels. En zoals jij 't schetst redt je 't in A'dam niet en in een 'simpelere' stad als Den Helder wel. Dan hoop ik je nooit tegen te komen in A'dam :+ (grapje heh ;) )
 
Stel nou dat ik om een brommertje ga rijden (dan wel schakelbrommer, ik wil er wel voor werken) dan moet je zeker ook je brommertheorie halen. Motortheorie is niet geldig? of juist wel?
 
Ik reed trouwens de eerste les ook al op de snelweg, en reed ik ook over de amsterdamsestraatweg. Hoor van aardig wat mensen dat het een lastige straat was om te rijden, ik vond het neit echt eng ofzo
 
Ik reed trouwens de eerste les ook al op de snelweg, en reed ik ook over de amsterdamsestraatweg. Hoor van aardig wat mensen dat het een lastige straat was om te rijden, ik vond het neit echt eng ofzo
klinkt als een zeer goede rijschool :N
 
Ik reed trouwens de eerste les ook al op de snelweg, en reed ik ook over de amsterdamsestraatweg. Hoor van aardig wat mensen dat het een lastige straat was om te rijden, ik vond het neit echt eng ofzo

Brommerrijden heeft geen zin, dat is alleen voor voertuigbeheersing en dan met name het schakelen (zoals ik al zei). Je leert er echt niet van ver vooruit kijken op het fietspad of half op de weg.

Amsterdamsestraatweg is absoluut niets engs aan... hard rijden kan je er niet omdat het druk is en uit de zijstraten komt wel eens een auto, maar die stoppen altijd.... vind het wel een klotestraat als je op een fiets, brommer of scooter er overheen rijd, want dan heb je wel last van de auto's uit de zijstraten die je dan moet ontwijken. Verderop richting het jaarbeursplein is het leuker als je de situatie niet helemaal kent en het erg druk is.
 
Ik reed trouwens de eerste les ook al op de snelweg, en reed ik ook over de amsterdamsestraatweg. Hoor van aardig wat mensen dat het een lastige straat was om te rijden, ik vond het neit echt eng ofzo

Nu snap ik het moderne lessen niet zo, maar was dit je allereerste les of de eerste na het behalen van de voertuigbeheersing.
 
Stel nou dat ik om een brommertje ga rijden (dan wel schakelbrommer, ik wil er wel voor werken) dan moet je zeker ook je brommertheorie halen. Motortheorie is niet geldig? of juist wel?


Als je voor 1980 geboren bent hoef je het alleen maar op te halen (hoe en wat??? geen idee). Als je voor die tijd geboren bent moet je je theorie wel halen.
Die is uiteraard niet geldig voor de motor (draagt wel bij aan het leren voor de motor). Maar ik neem aan dat je die van de motor al hebt?

Dan moet je een brommer kopen, over laten schrijven en verzekeren, en dan kun je gassen.
Een heel gedoe dus, en ik denk (uit de dingen die ik van je verneem) niet dat het nut heeft, aangezien je geen moeite hebt met de beheersing.

Misschien is het makkelijker ergens een puchje te kopen voor 80 euro en ergens op een parkeersplaats te oefenen (al rijdt het héél anders dan een motor)
 
Hoi allemaal.

Ik zit met een klein dilemma en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen in de keuze die ik moet maken.

Zo eigenwijs als ik ben, ben ik zodra ik 21 werd eerst mijn motorrijbewijs gaan halen. Voertuigbeheersing had ik iets meer lessen iemand gemiddeld, omdat ik ook geen brommer ervaring heb. Na 12 uurtjes was ik van de pionnen af en ben ik begonnen aan verkeersdeelneming. De eerste keer gezakt, tjah.. eigenlijk omdat alles misging. en de dag ervoor een klein ongelukje had gehad met de motor. (laatste minuut van de les haha, door een kat die plotseling overstak terwijl ik net in een haakse bocht naar links bezig was) rijden moet een dikke linker voet ging niet echt lekker.
De tweede keer (afgelopen donderdag) wederom gezakt, tjah.. eigenlijk omdat alles misging. Bochten gingen niet lekker, het was vreselijk druk en had en een k** route. Met een beetje examenvrees was het oordeel duidelijk: gezakt als een baksteen en nog wel bij dezelfde examinator. AUW!
Na de preek van mijn examinator vertelde hij dat ik misschien beter eerst mijn auto-rijbewijs kon gaan halen, maar ik zie mezelf niet in zo'n koekblik rijden. Dit zei hij vooral omdat ik niet genoeg vooruitkeek en dus mijn verkeersinzicht niet helemaal ok is. Uiteindelijk was mijn instructeur het er ook mee eens. Hij vertelde me dat het ook nog een optie was om een tijdje op een brommertje rond te scheuren.. Ja daaaaaaaag.. ik wil gewoon motorrijden
Het lijkt wel of ik nog niet stabiel genoeg rijdt. De ene keer lekker lekker rijden, de volgende keer er niets van bakken.

Weet gewoon even niet wat ik moet doen. Wijs, of eigenwijs? Moet ik nu doen wat ik zelf wil, of luisteren naar de adviesen van iemand anders. Eerst mijn auto halen, wachten tot mijn theorie en voortuigbeheersing niet meer geldig zijn en dan het hele circus opnieuw ingaan?

Totaal heb ik nu 41 lesuren gehad voor verkeersdeelneming.

Ik les wel in utrcht, woon zelf in t gooi. Zou het uit maken om daar te rijden omdat het daar wat rustiger is?

Groetjes

Ilsje

Dit verhaal lijkt enorm op het mijne...

Ikzelf zie ook niet zoveel in auto's en had geld voor 1 rijbewijs dus ben direct voor een motorrijbewijs gegaan. Daarnaast kwam ik ook nog van een brommer af, en dat alles doet je verkeersinzicht idd niet veel goeds. motor had ik binnen no time onder controlle, en anhoewel ik van mening was dat ik harstikke veilig reed was mijn examinator het daar dus niet mee eens. Ging dus allemala om verkeersinzicht, en dan vooral om het kijken enzo. Ik heb 3 keer examen moeten doen voordat ik mijn rijbewijs had, dat lag absoluut niet aan het rijden zelf, want dat ging gewoon hardstikke goed. Als je nu je motor rijbewijs wil halen zal ik daar als ik jou was gewoon mee doorgaan. neem nog wat lessen en probeer het weer! GA desnoods naar een andere rijschool. het kan natuurlijk zijn dat je instrukteur gewoon niet op de juiste manier les geeft voor jou.

Ikzelf woon ook in het gooi. (ex bussumer,nu huizen, zit veel in h'sum om bier ed te tanken :P ) Ik heb gelest bij jan ter beek in bussum. (bij ruud en richard) heb altijd gevonden dat ze mij heel goed les gaven. Misschien moet je het daar eens proberen?

Suc6, en niet opgeven het :) H'sum kan altijd meer motor chicks gebruiken! *D
 
Waarop zakte je dan?

Ik ben echt blij!! ik heb een afspraak gemaakt bij een rijschool in Hilversum. Ik ga daar gewoon naartoe met de vraag die ik jullie ook gesteld heb: is het verstandig om eerst op een andere manier verkeersinzicht op te doen, of kan ik gewoon lekker doorgaan met lessen.
Ik heb iig geval weer reuze zin om op de motor te stappen!
 
Waarop zakte je dan?

Ik ben echt blij!! ik heb een afspraak gemaakt bij een rijschool in Hilversum. Ik ga daar gewoon naartoe met de vraag die ik jullie ook gesteld heb: is het verstandig om eerst op een andere manier verkeersinzicht op te doen, of kan ik gewoon lekker doorgaan met lessen.
Ik heb iig geval weer reuze zin om op de motor te stappen!


Heel goed.
Andere rijschool doet wonderen, meestal.
Nieuwe instructeur ziet gewoon dingen waar de vorige wellicht
overheen keek.

Andere omgeving doet natuurlijk ook wel wonderen.

Ik zou gewoon lekker de tijd nemen om te lessen.
Het hoeft niet in een paar lessen klaar.
Neem de tijd, dan bouw je vanzelf het verkeersinzicht verder op,
omdat de bediening/besturing van de motor makkelijker zal gaan.
 
welkom op mf:w
ik woon zelf ook in hilversum, en ben momenteel ook bezig met lessen voor mijn rijbewijs A.
bij welke rijschool les je dan?
en kijk hier ook even: In 't Gooi deeltje IV
Wat die kat betreft heb je helemaal gelijk. Gas bijgeven om uit de vering te komen. Dat beest is heel erg zacht en je merkt er zowat niets van (heb er een keertje een aangereden met de brommer, hij overleefde het (denk ik) wel). Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om fikkie te laten leven en jezelf invalide te rijden tegen die boom verderop.
:X mag hopen dat je toch wel ff omgekeerd bent om te kijken of ie nog leefde, zodat je in geval van verwonding ipv dood de dierenambulance zou bellen B|
 
Inderdaad en dat zijn ook precies de redenen waarom ik het nu gewoon lekker in Hilversum ga proberen. Ik ga bij TOP rijden en kijken of het bevalt. Eigenlijk de enige rijschool waarbij ik alleen maar goede verhalen heb gehoord. Zelfs een vriendin van mij die in eerste instantie heel erg bang was op de motor omdat ze in de eerste 3 lessen 3x gevallen was (door een te hoge motor en een debiel als rijinstructeur) is daar in een keer geslaagd. Wel na 80 lessen, maar ze rijdt wel super duidelijk.
Ook zit de rijschool in hilersum dus hoef ik niet meer met dat stomme OV.

De kat die was niet overgereden, dankzij mijn snelle reactievermoge AHUM.. het was een haakse bocht naar links en er komen eerst vogels en vervolgens een kat vanuit een hoek die ik nooit had kunnen zien, maar ja je bent al in een bocht bezig, dus wat doet ilsje.. knijpt haar remmen in.. en houdt vervolgens de motor niet meer recht. BOEM *AUW* DE volgende rij ik gewoon lekker door.
 
Inderdaad en dat zijn ook precies de redenen waarom ik het nu gewoon lekker in Hilversum ga proberen. Ik ga bij TOP rijden en kijken of het bevalt. Eigenlijk de enige rijschool waarbij ik alleen maar goede verhalen heb gehoord. Zelfs een vriendin van mij die in eerste instantie heel erg bang was op de motor omdat ze in de eerste 3 lessen 3x gevallen was (door een te hoge motor en een debiel als rijinstructeur) is daar in een keer geslaagd. Wel na 80 lessen, maar ze rijdt wel super duidelijk.
Ook zit de rijschool in hilersum dus hoef ik niet meer met dat stomme OV.

De kat die was niet overgereden, dankzij mijn snelle reactievermoge AHUM.. het was een haakse bocht naar links en er komen eerst vogels en vervolgens een kat vanuit een hoek die ik nooit had kunnen zien, maar ja je bent al in een bocht bezig, dus wat doet ilsje.. knijpt haar remmen in.. en houdt vervolgens de motor niet meer recht. BOEM *AUW* DE volgende rij ik gewoon lekker door.
iemand anders zei postte dat hij een kat had aangereden ;) dat jij hem miste had ik al door. kijk ook ff in het topic wat ik eerder genoemd had. speciaal voor mensen uit t gooi *O*
ik zelf les momenteel bij bert vuijst... hele aardige rustige man *O*
 
Ik zal eens op het topic rond gaan neuzen!!!
Dank je voor de tip

Les je allang, in andere woorden mag je binnenkort al afrijden??
 
Hoi Ilsje allereerst welkom op het MF Forum. *O*

Ik heb al de reacties eens goed doorgenomen.
Nou ben ik geen instructeur of examinator, althans op motorgebied maar alles is zowat al gezegt wat er gezegt kon worden.

Op je eigen motor gaan freewheelen lijkt me geen verstandig besluit gezien verzekering etc. etc.

Brommerrijden, tja leuk om voor nu vervoer te hebben maar voor echt inzicht te krijgen is het bullshit.

Andere instructeur?
Ook hier zet ik mijn vraagtekens bij, natuurlijk zijn er bad-guy`s net als overal maar ik lees tussen de regels door dat je genoeg vertrouwen in hem had.
Wat ik merk is dat hier héél makkelijk naar zondebokken gezocht word, echter is er maar één verantwoordelijk voor wel of niet slagen en dat ben je nou eenmaal toch zelf, en dat geld bij alles wat je doet.
Bovendien lees ik nergens dat het je instructeur geweest is die zei dat je meer verkeers inzicht moest krijgen, maar de exzminator (kan er overheen gekeken hebben).
Misschien heeft/hebben ze wel gelijk, dat betekend door gaan met lessen totdat je het inzicht wel hebt.

Waar ik echter nog helemaal niets over gelezen heb (en ook hier kan ik me in vergissen) is nl examen vrees.
Ik neem tenminste aan dat je instructeur je klaar achte voor het examen ?
Als dat zo is dan denk ik dat dáár een oplossing voor gezocht moet worden !

Is dat niet het geval en was je idd nog niet klaar voor dat examen, zou ik zeker niet stoppen met lessen maar eerder de frequentie proberen op te voeren.
Wat ook wil helpen is gewoon veel bij iemand achterop kruipen en voor jezelf op gebied van verkeer, mee gaan rijden.
Wellicht dat er dan meer automatisme en inzicht komt.

Succes met je motorrijden :]
 
Ik ben inderdaad de enige die het verkloot heeft, ik probeer niemand anders de schuld te geven. Ik ben ook volkomen terecht gezakt!!
Verder denk ik wel dat het een combinatie was met examenvrees. Van te voren was ik zenuwachtig, maar op het moment dat ik ging rijden, leek ik wel in een soort gesloten wereld re rijden, als in een soort roes.

WAt ik wel probeer is de best mogelijk oplossing voor het probleem te zoeken. Mijn examinator heeft gezegd dat ik beter auto kan gaan rijden, mijn instructeur heeft gezegd dat ik brommer kan gaan rijden voor het verkeersinzicht, omdat hij weet dat ik geen auto wil rijden. Nadat ik een twee maanden was gestopt na mijn eerste examen ben ik weer begonnen met lessen. Ik heb een maand gelest en heb ongeveer 8 uur gereden. Na de eerste les is er gezegd dat ik 8 lessen nodig had en dan wel weer op examenniveau zou zitten. Maar alles ging net een stukje langzamer en was dus nog niet klaar voor mijn examen, dat voelde ik zelf wel. Maar mijn instructeur zei dat ik het wel kon, toen ik erover twijfelde of ik wel moest gaan afrijden. Eigenlijk is het dus heel erg dubbel: aan de ene kant heeft hij vertrouwen in mij. Dat heeft hij in de eerste les na mijn 1e keer zakken gezegd, anders vraagt hij toch niet meteen examen aan? Maar aan de andere kant zegt hij dat ik beter brommer kan rijden. Wat ik wel wil is een instructeur die vertrouwen in mij heeft (als het mogelijk is haha)en dat had hij toch, anders vraagt hij geen examen aan?! Het maakt niet uit als hij het misschien verkeerd heeft ingeschat, kan gebeuren, maar voor me gevoel ben ik meteen afgeschreven. Daarnaast: als hij het me niet kan leren; wie dan wel?!!

Nou ja we wachten 5sept. want dan mag ik weer JEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ! 8-)
 
Een rijinstructeur die eerst zegt dat je goed bent voor examen en na het zakken voor het examen aankomt dat je gewoon niet het verkeersinzicht heb :N :r ,no go

5 september nog eens proberen (nu zal het je wel lukken ,opletten :Y ) en zo niet (effe ergste geval uitgaan ;( ) les voor de grap eens bij een andere rijschool

Kijk wat die zeggen :Y

Kan je altijd overstappen van rijschool ,je bent niet verplicht bij een rijschool te blijven als je er geen vertrouwen in hebt :N (en de school waar je nou bij rijdt klinkt er op dat ze liever geld zien dan je klaar stomen voor het :] )

Er lopen posten hier genoeg rijders uit Utrecht die je wel kunne vertellen wie er een goede ,betrouwbare rijschool heeft

Effe er nog bij :
Hier nog iemand die een gruwelijk examenvrees heeft (alles 2 keer moeten doen) ;(
Voor het laatste examen zo´n homeopatisch examenvrees vergif gekocht ,week van genoten ,maar heeft denk ik wel geholpen :Y (wordt veel gebruikt door exame studenten)
Misschien een idee om eens naar te kijken :?
 
Waarop zakte je dan?

Ik ben echt blij!! ik heb een afspraak gemaakt bij een rijschool in Hilversum. Ik ga daar gewoon naartoe met de vraag die ik jullie ook gesteld heb: is het verstandig om eerst op een andere manier verkeersinzicht op te doen, of kan ik gewoon lekker doorgaan met lessen.
Ik heb iig geval weer reuze zin om op de motor te stappen!


Was gezakt op dingen zoals niet genoeg kijken en te hard rijden enzo... HEt eerste doe ik inmiddels dus wel goed :P

Rijden in H'sum is idd misschien wat slimmer :P hoezo was je eigenlijk in utrecht gaan lessen? Trouwens wel opletten in h'sum he, zit vol met 1 richting verkeer instinkers '(
 
aan de andere kant...er zijn mensen die echt het verkeersinzicht van een naaktslak hebben....wij hebben d'r niet zien rijden..misschien zouden we het dan wel met die instructeur eens zijn..?? ;)


Maar idd een wissel van instructeur zal je iig nieuwe inzichten opleveren.
Als je wil, gewoon doorgaan...ooit zal het wel zover komen, niet ?? ;)

Het blijft een heel vreemd verhaal dat een instructeur na 2 gezakte examens tegen je zegt dat je er nog niet klaar voor bent.???????? Hoef je geen naaktslak voor te zijn, misschien wel een politieagent ?????? *D

Gewoon een keer een goede rijschool in het gooi proberen, bekende omgeving, dus minder wennen aan de omgeving en drukte. Neem dan wel een goede rijschool
 
Laatst bewerkt:
Andere instructeur?
Ook hier zet ik mijn vraagtekens bij, natuurlijk zijn er bad-guy`s net als overal maar ik lees tussen de regels door dat je genoeg vertrouwen in hem had.
Wat ik merk is dat hier héél makkelijk naar zondebokken gezocht word, echter is er maar één verantwoordelijk voor wel of niet slagen en dat ben je nou eenmaal toch zelf, en dat geld bij alles wat je doet.
Ik heb alleen maar gezegt dat hij mogelijk onbewust zijn negatieve beeld overbrengt waardoor ze onzeker wordt en fouten gaat maken :+
Waar ik echter nog helemaal niets over gelezen heb (en ook hier kan ik me in vergissen) is nl examen vrees.
Tussen de regels lezen: "onzeker" :+
 
Zelfs een vriendin van mij die in eerste instantie heel erg bang was op de motor omdat ze in de eerste 3 lessen 3x gevallen was (door een te hoge motor en een debiel als rijinstructeur) is daar in een keer geslaagd. Wel na 80 lessen, maar ze rijdt wel super duidelijk.
:o :o :o
Hopenlijk werkte ze in Apeldoorn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan