TK: Honda CB250RS '81 - 25kW - Oldtimer - 150 euro!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ejayt

MF veteraan
30 sep 2005
3.651
14
Eindhoven
Aangeboden: Honda CB250RS(A?) uit 1981, verwisseld van eigenaar voor 150 euro.

250cc ééncilinder, met origineel maar liefst 26 pk bij 8500 rpm en bekant net zoveel Nm bij 8000 rpm. Met deze waarden trok hij destijds de stenen (of keien) uit het asfalt en liet het paard met wagen in het stof bijten. Dit vermogen zal hij echter niet meer halen omdat hij waarschijnlijk uit elkaar klapt als men langer dan 1 minuut met 8500 rpm rijdt.

Genoeg grappen gemaakt.. Ik heb hem een jaar geleden gekocht voor weinig, en heb er sindsdien probleemloos zo'n 11.000 km bij gezet, door weer en wind.
Met een beetje kunde is hij koud met één trap te starten, en anders wel bij de 2de of 3de poging. De ketting was net nieuw toen ik hem kocht, en ik heb er zelf nieuwe banden op gelegd. De voorband zal nog eens 10.000 km mee gaan, de achterband houdt het nog wel 5 a 6000 km vol. Daarnaast heb ik de remmen nagekeken, waarbij nieuwe remblokjes zijn geplaatst en een stalen remleiding is gemonteerd welke een fenomenale vertraging mogelijk maakt! (Oh, toch nog een grapje)

Er was de noodzaak om het stuur om te draaien om de montage van de stalen remleiding mogelijk te maken. Deze was namelijk korter dan de originele leiding. Dit heeft als voordeel dat als men normaal gesproken een supersport rijdt, de zithouding minder zal verschillen.

Een reden voor mij om hem weg te doen, naast het feit dat de motor niet geschikt is om voor langere tijd harder dan 100 km/h te rijden, is het olieverbruik van de motor. Dit verbruik zal ongeveer 1 liter olie op 1500 km bedragen. Dit verbruik wordt niet alleen veroorzaakt door het feit dat de zuigerveren waarschijnlijk aan vervanging toe zijn (alhoewel hij absoluut niet rookt! :? ), maar ook door het feit dat hij nogal wat olie zweet langs z'n pakkingen en keerringen. Zo nu en dan zit er dan ook een mooie veeg olie op de punt van m'n schoen.

Dus, wat krijg je voor je geld? Een asfalt verslindend, oogballen uit hun kassen remmend, olie zwetend, spotgoedkoop vervoermiddel met een sportieve zithouding waar de mensen hun hoofden voor draaien en vervolgens afkeurend heen en weer schudden vanwege het zeer rebelse uiterlijk van de gemotoriseerde fiets onder je trotse tegendraadse kont.

Dankzij de naam op de tank (Honda) zou ik bijna kunnen garanderen dat je ondanks eventuele rammeltjes nog tienduizenden kilometers plezier aan dit beestje kunt beleven!

dsc00274resize.jpg


dsc00283kj.jpg


(oude foto's, nieuwe op aanvraag)
(je krijgt er ook nog een aantal reserveonderdelen bij, en een werkplaatshandboek e.d.)
 
Laatst bewerkt:
Dus, wat krijg je voor je geld? Een asfalt verslindend, oogballen uit hun kassen remmend, olie zwetend, spotgoedkoop vervoermiddel met een sportieve zithouding waar de mensen hun hoofden voor draaien en vervolgens afkeurend heen en weer schudden vanwege het zeer rebelse uiterlijk van de gemotoriseerde fiets onder je trotse tegendraadse kont.
:} :}

Succes met de verkoop, ik was bijna overtuigd maar het is toch net niet wat ik zoek (wel iets in de richting CB250 en belastingvrij).
 
Aangeboden: Honda CB250RS(A?) uit 1981, verwisseld van eigenaar voor 150 euro.

250cc ééncilinder, met origineel maar liefst 11,6 pk bij 8500 rpm en 12.6 Nm bij 8000 rpm.
Met deze waarden trok hij destijds de stenen (of keien) uit het asfalt en liet het paard met wagen in het stof bijten. Dit vermogen zal hij echter niet meer halen omdat hij waarschijnlijk uit elkaar klapt als men langer dan 1 minuut met 8500 rpm rijdt.

Genoeg grappen gemaakt.. Ik heb hem een jaar geleden gekocht voor weinig, en heb er sindsdien probleemloos zo'n 11.000 km bij gezet, door weer en wind.
Met een beetje kunde is hij koud met één trap te starten, en anders wel bij de 2de of 3de poging. De ketting was net nieuw toen ik hem kocht, en ik heb er zelf nieuwe banden op gelegd. De voorband zal nog eens 10.000 km mee gaan, de achterband houdt het nog wel 5 a 6000 km vol. Daarnaast heb ik de remmen nagekeken, waarbij nieuwe remblokjes zijn geplaatst en een stalen remleiding is gemonteerd welke een fenomenale vertraging mogelijk maakt! (Oh, toch nog een grapje)

Er was de noodzaak om het stuur om te draaien om de montage van de stalen remleiding mogelijk te maken. Deze was namelijk korter dan de originele leiding. Dit heeft als voordeel dat als men normaal gesproken een supersport rijdt, de zithouding minder zal verschillen.

Een reden voor mij om hem weg te doen, naast het feit dat de motor niet geschikt is om voor langere tijd harder dan 100 km/h te rijden, is het olieverbruik van de motor. Dit verbruik zal ongeveer 1 liter olie op 1500 km bedragen. Dit verbruik wordt niet alleen veroorzaakt door het feit dat de zuigerveren waarschijnlijk aan vervanging toe zijn (alhoewel hij absoluut niet rookt! :? ), maar ook door het feit dat hij nogal wat olie zweet langs z'n pakkingen en keerringen. Zo nu en dan zit er dan ook een mooie veeg olie op de punt van m'n schoen.

Dus, wat krijg je voor je geld? Een asfalt verslindend, oogballen uit hun kassen remmend, olie zwetend, spotgoedkoop vervoermiddel met een sportieve zithouding waar de mensen hun hoofden voor draaien en vervolgens afkeurend heen en weer schudden vanwege het zeer rebelse uiterlijk van de gemotoriseerde fiets onder je trotse tegendraadse kont.

Dankzij de naam op de tank (Honda) zou ik bijna kunnen garanderen dat je ondanks eventuele rammeltjes nog tienduizenden kilometers plezier aan dit beestje kunt beleven!

[afbeelding]

[afbeelding]

(oude foto's, nieuwe op aanvraag)
(je krijgt er ook nog een aantal reserveonderdelen bij, en een werkplaatshandboek e.d.)

Vette advertentie! Leuk motortje, rijdt verrassend leuk voor een 250je :)
Succes met de verkoop!

ps. Hij heeft 26 pk ipv. 11,6 ;)
 
Bedankt voor de reacties!

Misschien moet ik er nog even bij vermelden dat de kilometerteller het niet meer doet wegens (waarschijnlijk) een defecte kabel. Dit was ik vergeten te melden omdat ik al 3/4 jaar zonder rij en 90% van de tijd dat ik erop gereden heb 5000 rpm deed in z'n 6 = 80 km/h.
 
Laatst bewerkt:
2 PM's de deur uit. De eerste komt vanavond om 19h kijken. Als hij niet wordt verkocht is de volgende welkom. Oh, en ik heb geen zin om hem te poetsen, dus bereidt je voor op een vieze motor.

:P
 
Verkoop wordt opgeschort tot nader order, wegens vakantie en het kwijt zijn van kentekenbewijs deel II O-) Zijn die beide dingen geregeld, dan laat ik van me horen.

Tot die tijd mogen jullie natuurlijk tegen elkaar opbieden, dan lees ik binnenkort wel het winnende bod. ;)
 
Kentekenbewijs gevonden! Morgenmiddag kan de motor nog overgeschreven worden!

@Grolschaholic: U bedoelt?
 
Erg leuk, maar die olie is wel jammer.

Als ik zekerheid had dat ik iig een maandje zou kunnen rijden voor hij van elende uit elkaar stort, had ik hem gekocht.
 
Is degene die 30 augustus kwam kijken geweest en heeft-ie hem niet gekocht? Zo ja, mag ik de reden weten?

Die 30 aug kwam kijken was een maat van me, en die moet eerst één van zijn twee motoren verkocht krijgen voordat hij van z'n ouders er weer een bij mag kopen ;)

Erg leuk, maar die olie is wel jammer.

Als ik zekerheid had dat ik iig een maandje zou kunnen rijden voor hij van elende uit elkaar stort, had ik hem gekocht.

Zekerheid kan ik je niet geven. Maar het is een Honda, en zonder noemenswaardige problemen houdt hij het onder mijn hoede al 11.000 km vol. Daarnaast zal vrijwel iedere oldtimer waar de originele zuiger en -veren nog in zitten olie verbruiken (even aangenomen dat het nog de originele zijn), en dat hoeft zeker niet te betekenen dat de motor terminaal is. Trek je conclusies. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer terug! En de motor staat er nog! Ik heb even gekeken, en hij is nog steeds verkoopbaar! Duss... zodoende.
 
al rammelt de nokkenstok eruit (gebeurt wel eens bij de rfcv blokies)

150 euro is geen geld voor zon leuk oldtimertje :D
 
is geen RFVC kop ;)

idd leuk ding *D heb hem ook gehad, later FT500 blok erin gegooid, reed helemaal leuk, kickstarten was alleen niet leuk meer :') verkocht aan een jongen die er daarna een leuk project van gemaakt heeft.

nu een VTR250 (die ken jij ook ;) ) die ook super rijd, maar helaas plek moet maken voor een NC30 })

dit is echt een leuk ding die CB250RS, en 150 euro is echt geen geld :N snap niet dat ie er nog staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan