TL1000 rijders - 3

TL Meeting 2005 bij de Mac in Veenendaal

  • Zondag 20 Maart

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 3 April

    Stemmen: 3 21,4%
  • Zondag 17 April

    Stemmen: 10 71,4%
  • Zondag 1 Mei

    Stemmen: 1 7,1%
  • Zondag 6 Maart

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
dit kijkt ff makkelijker

full
 
Yo Fiks,
Kep net op de radio gehoord dat et zondag in ieder geval droog zou zijn
dus zou het rijden geen problemo op moeten leveren.
Maar ja tis afwachten
 
Jep,

staat/stond te koop. Maar wegens te weinig interesse rij ik er nog steeds mee rond. Ik wil hem namelijk niet voor een prikje verkopen omdat het een goede motorfiets is.

Ik ben trouwens effe aan het experimenteren met de plaatsing van mijn voetsteunen. Bij Harris kan je plaatjes kopen (100€, voor 2 plaatjes die zijn voorgeboord) waarmee je je voetsteunen naar achteren zet. Ik heb die dingen zelf gemaakt.

Momenteel staan ze slechts 2 cm naar achteren en dat voelt al lekker aan. Ik heb er ook gemaakt om ze 3 cm naar achteren te zetten. Ik zal later eens posten wat mijn bevindingen zijn en eventueel een pic.

GReetZ
 
Is het echt een verbetering om je steunen te verplaatsen? En wat verbeterd er eigenlijk. Ik heb wel vaker van die verlengde rem/schakel-sets gezien. Erg mooi maar geen idee wat er beter op wordt.
 
Zo al weer effe thuis van het ritje, Lekker gereden, Wel een begin met hindernissen maar verder zat alles mee (vooral dat weer :} ). Heel relaxed gereden maar op de terugweg toch nog effe een paar lekkere bochtjes gedraaid.

Wat jammer toch dat het weer richting de winter gaat, ik kijk nu al weer uit naar de zomer. :]
 
Ik heb even een vraagje aan de TL1000-rijders. Weten jullie op welke banden de TL1000S (1997) origineel staat? En wat is een indicatie van het aantal kilometers dat op deze banden gereden kan worden?
Ben misschien van plan om een TL1000S te kopen, maar deze staat volgens mij al op nieuwe banden na 8800km. Vind ik toch best snel, zeker gezien je inrij-periode daar ook in zit.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
Ik dacht MEZ 3 banden...
Maar de op de voorband kan je wel 8000km halen en de achterband kan lek gereden zijn. Dat heb ik ook een keer gehad, zat er ineens een M6 steenboor rechtop in mijn band.

B|
 
Ik heb even een vraagje aan de TL1000-rijders. Weten jullie op welke banden de TL1000S (1997) origineel staat? En wat is een indicatie van het aantal kilometers dat op deze banden gereden kan worden?
Ben misschien van plan om een TL1000S te kopen, maar deze staat volgens mij al op nieuwe banden na 8800km. Vind ik toch best snel, zeker gezien je inrij-periode daar ook in zit.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.


Is 8800 km voor een fiets uit 1997 ook niet heel erg weinig? Ik weet dat er mensen zijn die maar 1000 km per jaar rijden, maar die kopen meestal ook elk jaar een nieuwe fiets.

Kijk ook eens naar andere slijtage onderdelen, zoals ketting, tandwielen en het rubber op de voetsteunen, om de km stand te controlen.

Btw, 8000 km is wel echt het max op een TL. Ik heb het iig nooit gehaald.
 
Ik heb even een vraagje aan de TL1000-rijders. Weten jullie op welke banden de TL1000S (1997) origineel staat? En wat is een indicatie van het aantal kilometers dat op deze banden gereden kan worden?
Ben misschien van plan om een TL1000S te kopen, maar deze staat volgens mij al op nieuwe banden na 8800km. Vind ik toch best snel, zeker gezien je inrij-periode daar ook in zit.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Heb zojuist even bij mn 97-ger TLS gekeken. Afgelopen juni 2de hands aangeschaft en ook met weinig kmters. Volgens vorige eigenaar nog de originele voorband en dat is een metzeler MEZ1. Band is nu wel aan vernieuwing toe...profieldiepte min. maar ook droogtescheurtjes zijkant band.
 
8800 Km met een en dezelfde achterband ? Hmmm dat haal ik alleen als ik die kilometers loop :( Normaal haal ik ongeveer een 5 a 6 duizend kilometer met een achterband. De huidige is een BT-020, twee soorten rubber voor rechtdoor en bochtenwerk. Voelt goed aan en gaat inderdaad langer mee dan het vorige merk (Avon, niet gebruiken want is een slechte regenband, droog=matig).

P.S. Afgelopen zaterdag op tv een TLR-rijder zijn rijbewijs ingenomen, een bekende ?
 
@gs

Standaard zaten er onder de TL metzlers, kan alleen het type zo gauw niet vinden. Het aantal kilometers is echt niet gek. Je moet rekenen dat bij een dikke twin de banden toch meer te voorduren krijgen bij het optrekken. Het zijn ook sportbanden en dus met een zachte compound, die halen ook op de meeste andere fietsen niet veel meer kilometers. Dan is het ook nog afhankelijk van de rijder. Zelf denk ik dat ik de 8000km wel zou kunnen halen met een nieuw setje (heb nu tweedehands eronder) maar er zijn er ook wel die met 5000 al aan nieuwe toe zijn. Kilometerstand is wel erg laag maar het zou gerust kunnen. Zoals eerder gezegd kijk even of er geen andere tekenen zijn die op een intensiever gebruik dan de huidige kilometerstand kunnen wijzen. Verder kan ik alleen nog maar zeggen goeie keus zo´n TL, altijd dikke pret.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan