TL1000 rijders - 3

TL Meeting 2005 bij de Mac in Veenendaal

  • Zondag 20 Maart

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 3 April

    Stemmen: 3 21,4%
  • Zondag 17 April

    Stemmen: 10 71,4%
  • Zondag 1 Mei

    Stemmen: 1 7,1%
  • Zondag 6 Maart

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren TL1000r rijders....

Deze al gezien :? ?

bj. 2000, Corona SBK, 28.000 km, € 4.800,-, Noord-Holland
Geimporteerde TL1000R in de Corona Superbike kleuren. Machine heeft optische schade die goed te herstellen is. prijs is inclusief BPM




MADRacing
de Mossel 23F
1723 HX Noord-Scharwoude
Tel 1 : 0226-342525
Tel 2 : 06-51014732
Fax : 0226-341279
Internet : www.madracing.nl
E-mail : info@madracing.nl



Bekijk alle advertenties van dit bedrijf in deze categorie

(Afbeelding)

Die staat er al héél lang!!!
Ik schat toch wel een jaartje ofzo. Toen was ik hem ook al eens tegengekomen.
 
Nee, weet je nu al niet meer hoe hij eruit ziet dan? Dat zijn wel de eerste gevoelens van heimwee hoor :X

Ik moet eerlijk toegeven, die gixxer750 kan qua gevoel niet tippen aan de TLR.
Het gevoel van snelheid is er wel iets meer, hij is wheeliegevoeliger, maar ik heb ook het idee dat hij toch echt sneller is.
Het is gewoon een totaal andere fiets, die op dit moment wel beter bij me past. Hier kan je echt goed op leren rijden. Met de TLR duurde het even voordat ik hem echt onder controlle had en op de gixxer stap ik op en rij weg alsof ik nooit anders gedaan heb.

Dus nu even 2 jaartjes hierop rijden en dan ga ik voor de opvolger van de TLR die vast en zeker over 2 jaar uit zal komen. 8-)
 
ik heb je niet gespot op de beurs, liep wel in mijn motor-forum t-shirt, niemand heeft mij gespot eigenlijk, kwam alleen de sprinkhaan tegen, vorige eigenaar van mijn motor, stond net te kijken bij een ben bostrom replica, dezelfde als zijn vader :}

Heb zelf ook niemand gezien, was pokkedruk eigenlijk. Heb wel een paar SIDI's
voor 150 euro gekocht.

Verder wel veel leuke dingen gezien en er zere voeten aan over gehouden :)
 
@v-twinboy,

Sorry, zat effe niet op te letten |( , eerder genoemde prijs van het luchtfilter is voor een R die van de S is een stuk goedkoper, iets van 63pleuro geloof ik.
 
@v-twinboy,

Sorry, zat effe niet op te letten |( , eerder genoemde prijs van het luchtfilter is voor een R die van de S is een stuk goedkoper, iets van 63pleuro geloof ik.

ow dat scheelt ook nogal, zal binnekort kijken of er toevallig bij mij al niet een setje in zit, want dan heeft het ook geen zin.

maar volgende maand ofzo maar ff op de testbank zou ik zeggen :9~
 
wat dachten jullie van een x met mooi weer afspreken bij een motorzaak en dan voor de fun of om echt te weten wat je fiets doet om de beurt ff op de bank te gooien en een run te laten doen? bij te weinig animo beschouw dit bovenste bericht als niet verzonden.


He, lui what about the meeting????
de mega meeting wordt al druk besproken datum en locatie zijn al bekend
ik lees wel of er nog 1 komt voor de mega meeting.
zo niet gelukkig hebben we de fotoos van de voor gaande TL-meetings nog.

en Joaquin ga je nog naar de mega meeting waar verzamel jij ?? ik sta bij de Shell bij Breukelen dus misschien zie ik je daar wel
Greetz to ya all Vasily

o,ja ik heb nog een piccie van die uitlaat beschermplaatjes gemonteerd voor de liefhebbers
full
 
en Joaquin ga je nog naar de mega meeting waar verzamel jij ?? ik sta bij de Shell bij Breukelen dus misschien zie ik je daar wel
Greetz to ya all Vasily

wanneer is dat dan??

als ik niet in het buitenland zit ga ik wle mee ja (en als ajax niet speelt) :X
 
Mensen...... listen to me and help me out!!!!!!!

Vandaag is de grote twijfel toegeslagen. Het liefst zou ik van jullie allen een antwoord willen met jullie persoonlijke ervaringen.

Waar ik bij m`n TL-R toendertijd van baalde was eigenlijk maar 1 ding en is t volgende:

Bij hoge snelheids bochten 180+ begon hij al van een klein bultje te zwabberen. Dat werd van een klein beetje tot heel erg. Nou bedoel ik dus niet een flauw bochie maken, maar ff flink plat met 180+. Meestal valt dit soort gedrag op te lossen met gas bij zodat ie m weer stabiliseerd. Bij mijn TL was dit niet t geval, als dit gebeurde kreeg ik m met geen mogelijkheid weer onder controle. De enige manier was rustig van t gas af en dus voorzichtig de snelheid eruit.

Nou wil ik graag weten van de mensen met vervangings veren/ dempers of jullie dit gedrag verholpen hebben?

Eigenlijk wil ik niets liever dan weer een TL-R, maar ook wil ik lekker kunnen sturen. Dat een fierts zwaar is maakt me niet uit, dus ik zou net zo makkelijk voor een ZX9-R gaan als een gixxer 1000 bij wijze van spreken, maar wil wel een stabiele fiets in snelle bochten.

Share your experience`s :)
 
Ik leg hem nog niet zo plat als jij, maar heb achter een WP gemonteerd en dat verschil merkte ik zelfs. Mensen die hem niet hebben roepen dat het alleen wat op een circuit uitmaakt.
Bullcrap, als het ding al van de zijstandaard afhaalt voel je al het verschil. En kuilen in de weg waardoor ik eerst met mijn kont tegen het topje van de 'cone' werd gegooid worden super gedempt, ik kan gewoon blijven zitten.
Ook uit een bocht komen is veel strakker, eerst schudde bij mij die kont nog wat na, wat je weer moet counteren met je gewicht.
Maar het beste is dan om je voorvork ook te vullen met wp spul (of ohlins).
Over de vering hoor je hier niet veel over, maar op Tlplanet roept iedereen dat dit eigenlijk het eerste is wat je aan je TL moet aanpassen (rotatie demper vervangen door wat anders), nog voor andere uitlaatdempers ;)

Plus het ding is 2 kilo lichter dan de rotatie unit , en die goude bracket is :9~ bling factor.

IMG_2355.jpg
 
Yep heb ook WP achter werkt toch echt een stuk beter dan die gore@#%$&^*$#$ rotatie demper van suzuki zelf maar het swabberen waar jij het over hebt krijg je er niet helemaal uit maar het is er wel een stuk minder door ggeworden hij ligt gewoon wat strakker in de bochten zeg maar gisteren nog ff wezen rammen op klaverblad schiphol en ik accepteer met liefde dat de TL echt gewoon een fiets met een eigen karakter is en daar zit ook dat swabberen bij maar ik zou zeggen kom binnen kort met mooi weer eens langs dan stap ik wel ff op jouw y$#&#%^en mag je ff testen met die WP op mijn TL.
Greetz Vasily
 
Over wegligging is een heleboel te zeggen en ook een heleboel te doen. Het vinden van een ideale afstelling voor een bepaald type fiets of berijder is niet zo makkelijk. Ga maar eens na welke krachten er allemaal werken als je de bocht omgaat.
De rotatiedemper is tot op zekere hoogte te gebruiken, ik kan me best voorstellen dat je die grens hebt bereikt. Een andere shocker is hoe dan ook een verbetering aan de fiets, aan het rijwiel gedeelte ligt het niet, ook niet als ik alle tests mag geloven, ook daar wordt meestal als eerste de demper vervangen. Over een probleem met bocht stabiliteit heb ik verder eigenlijk nooit iets vernomen dan alleen goed commentaar.
 
@Karz Thnx voor je uitleg en je ervaring, nog ff een vraagje. Wat kost zo`n demper +/-? :)

@Vasily Kan t natuurlijk niet van een afstand beoordelen maar volgens mij ben jij wel een "ervaren" rijder die al wat harder pusht dan gemiddeld. Uit jouw verhaal maak ik op dat t dus een hoop te verminderen is maar nooit helemaal eruit te krijgen valt! Dit zou voor mij al meer dan genoeg zijn. Ik ben zelf ook kewl :9~ van t karakter van deze fiets. Iedereen weet dat deze fiets alles behalve perfect is, maar dat maakt m juist zo speciaal :9 Thnx voor je aanbod, misschien maak ik er nog wel gebruik van ook :) Misschien ook wel niet, doe graag voorzichtig met andermans spullen en om nou met 150+ bochten door te gaan jakkeren valt niet onder t mom voorzichtig doen ;) Even so :} voor t aabod :) :} :} :} RESPECT

Over wegligging is een heleboel te zeggen en ook een heleboel te doen. Het vinden van een ideale afstelling voor een bepaald type fiets of berijder is niet zo makkelijk. Ga maar eens na welke krachten er allemaal werken als je de bocht omgaat.

je slaat de plank helemaal raak, t juist afstellen van je vering is vakwerk,en misschien alleen maar weggelegd voor vakmensen :? T luisterd gewoon heel nauw allemaal. Maar toch, deze R6 waar ik tijdelijk op rijd, stuurt zo makkelijk zonder er iets aan gedaan te hebben. De vering staat veel te slap voor mijn smaak, maar bochten in die snelheids categorie waar wij t over hebben, snijd ie in als een warm mes door een pakkie blue band :o Maargoed, zoals Vasily ook al aan gaf, je kunt t verbeteren, eruit krijgen zal niet lukken.

@kanarie Voor de snelheidscategorie waar jij mee rijdt heb ik nog geen betere fiets ontdekt,klaverbladen en dat soort shit doe ik 1000 maal liever op een TL dan wat voor andere fiets dan ook. Heb konstant t gevoel alsof m`n voorwiel onder m`n donder wegglijd met deze R6 maar ook met die gixxa B|
 
@Karz Thnx voor je uitleg en je ervaring, nog ff een vraagje. Wat kost zo`n demper +/-? :)
Die krengen zijn niet goedkoop, http://www.wp.nl/pdf/Produktlijst%20WP%202004.pdf , ik zie een prijs van 699 inc. btw staan bij TL1000R.

Maar jij moet toch nog een TLR aanschaffen niet ?(staat trouwens een zwarte op marktplaats voor 6500), ik zou even wachten tot er een voorbijkomt met WP of iets anders eronder. Ben je vast veel goedkoper uit.
 
@kanarie Voor de snelheidscategorie waar jij mee rijdt heb ik nog geen betere fiets ontdekt,klaverbladen en dat soort shit doe ik 1000 maal liever op een TL dan wat voor andere fiets dan ook. Heb konstant t gevoel alsof m`n voorwiel onder m`n donder wegglijd met deze R6 maar ook met die gixxa B|

Ik moet zeggen, dat deze gixxer K1 wel veel beter in de bocht ligt dan de TLR.
Ik ben dan geen superstuurder, dat weet ik zelf ook wel, maar ik heb hier veel meer vertrouwen in. Zelfs al met deze temperaturen en pilot sportjes...
Ik denk dat ik qua rijeigenschappen wel een goede keus heb gemaakt met de gixxer, alleen het brute geluid en gevoel is wel weg...
 
ik heb je niet gespot op de beurs, liep wel in mijn motor-forum t-shirt, niemand heeft mij gespot eigenlijk, kwam alleen de sprinkhaan tegen, vorige eigenaar van mijn motor, stond net te kijken bij een ben bostrom replica, dezelfde als zijn vader :}


Jaja }) ....blij te horen dat je veel fun hebt met de TL :}
Greetz Marco 8-)
 
Die krengen zijn niet goedkoop, http://www.wp.nl/pdf/Produktlijst%20WP%202004.pdf , ik zie een prijs van 699 inc. btw staan bij TL1000R.

Maar jij moet toch nog een TLR aanschaffen niet ?(staat trouwens een zwarte op marktplaats voor 6500), ik zou even wachten tot er een voorbijkomt met WP of iets anders eronder. Ben je vast veel goedkoper uit.


is dat niet die van TOM R of die van BOKKIE ? want die zijn ook allebei hun TLen an t verkopen en eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik heb betaald voor mijn WP-schokker want kocht toen alles in 1 powercommander,K&N,banden,alarm en dus de schokker kmoest ff van mijn zwart geld af ;)
Greetz Vasily
 
ik heb gister mijn onderkuip opgehaald bij de spuiter, heb het laten doen bij een schadebedrijf, kosten vielen mij hartstikke mee, was 95 euro kwijt, en ze hebben mijn budyseatcover ook meteen gespoten, die had ik meegegeven om ze de kleur te laten bepalen, er zaten wat krasjes op, vind ik niet duur om het zo te laten spuiten, bij de motorzaak zeiden ze, 'reken maar op een prijs tussen de 150 en 200 euro, dus valt dit mij reuze mee, vanmiddag meteen ff geprobeerd, moet alleen zelf nog ff beugeltjes maken, die zaten er niet bij, en mijn uitlaat nog spuiten, ga ik zaterdag maar mee beginnen, hier een foto van vanmiddag :}
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan