TL1000 rijders deel 20: No Surrender!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mmhh... Zit eraan te denken om mijn schatje te verkopen... Heb er het afgelopen jaar gewoon niet op gereden zo ongeveer...

Mmhh... wat zullen we doen.... :/

Gewoon wat vaker de motor pakken ;) ik krijg altijd binnen de week spijt dat ik geen motor meer heb ;)
 
afgelopen woensdag even de 808 #11 keychain camera geprobeerd op de TL O-)




zit er over te denken de TL in te ruilen voor een 4 cilinder.. |(


Hij blijft me maar uitdagen... })
 
Laatst bewerkt:
afgelopen woensdag even de 808 #11 keychain camera geprobeerd op de TL O-)


zit er over te denken de TL in te ruilen voor een 4 cilinder.. |(


Hij blijft me maar uitdagen... })

Dat heb ik ook ooit gedaan, TLR verkocht en 954 erbij.
Na 6000km stond er weer een 2cil. :)

full


De 4cil zijn alleen leuk als je écht gaat knallen.
En jij snapt wel dat écht knallen met een 150+pk / 170kg niet goed is voor het rijbewijs. ;)
 
Er is nog wel duidelijk een verschil.
Met een TL denk je bij 150 dat het wel lekker vlot gaat, dan is met een moderne 4cil niet het geval. :N
 
Er is nog wel duidelijk een verschil.
Met een TL denk je bij 150 dat het wel lekker vlot gaat, dan is met een moderne 4cil niet het geval. :N


:^
Heb een gsxr750 gehad en ben het er best wel mee eens ;). 140 is dan een mooie cruise snelheid...
 
zo'w net ook wéér wat geld kunnen wegbrengen.. nadat ik blauwe brieven post heb gehad en alles vervloekte wat ruikt naar overheid.. belt me vriendin doodleuk op om te vertellen dat d'r een lampie brand op 't dashboard.. waarop een discussie volgde in de trant van:

F: wat voor lampje, schat ?
C: rood vierkantje..
F: oke, zet de radio, licht en airco maar uit & kom maar terug naar huis..
C: ik zit al bij Amersfoort..
F: ... en ?!?
C: ik rij nog wel even door tot 'n pomp..
F: wat jij wil, pasje van de wegenwacht ligt in de dash..
C: oke, spreek je..

15 minuten later.

C: ehj, met mij, ik heb de airco uit gezet & de ramen open.. maar die gaan nu niet meer dicht..
F: bel de wegenwacht nu maar.. tis je dynamo.
C: oké, ik bel wel terug als die kerel is geweest.

enz.enz. ca. 2 uur later komt ze met 2 jankende kids terug in Woerden.. ik vanochtend de auto weg gebracht, gvd :( 370 euro om 'n dynamo te reviseren.. en das excl. de- en monteren.. schijnt weer 'n speciaal modelleke te wezen van opel :Z .. gelijk een APK keuring laten doen.. kom ik 'smiddag laat ophalen.. totaal 618,52 incl. btw afrekenen.. '( das toch niet normaal meer :N
 
zo'w net ook wéér wat geld kunnen wegbrengen.. nadat ik blauwe brieven post heb gehad en alles vervloekte wat ruikt naar overheid.. belt me vriendin doodleuk op om te vertellen dat d'r een lampie brand op 't dashboard.. waarop een discussie volgde in de trant van:

F: wat voor lampje, schat ?
C: rood vierkantje..
F: oke, zet de radio, licht en airco maar uit & kom maar terug naar huis..
C: ik zit al bij Amersfoort..
F: ... en ?!?
C: ik rij nog wel even door tot 'n pomp..
F: wat jij wil, pasje van de wegenwacht ligt in de dash..
C: oke, spreek je..

15 minuten later.

C: ehj, met mij, ik heb de airco uit gezet & de ramen open.. maar die gaan nu niet meer dicht..
F: bel de wegenwacht nu maar.. tis je dynamo.
C: oké, ik bel wel terug als die kerel is geweest.

enz.enz. ca. 2 uur later komt ze met 2 jankende kids terug in Woerden.. ik vanochtend de auto weg gebracht, gvd :( 370 euro om 'n dynamo te reviseren.. en das excl. de- en monteren.. schijnt weer 'n speciaal modelleke te wezen van opel :Z .. gelijk een APK keuring laten doen.. kom ik 'smiddag laat ophalen.. totaal 618,52 incl. btw afrekenen.. '( das toch niet normaal meer :N

Tjees, da's inderdaad een beste rekening voor een dynamo, wel een gouden randje erop toch zeker :X
 
zo'w net ook wéér wat geld kunnen wegbrengen.. nadat ik blauwe brieven post heb gehad en alles vervloekte wat ruikt naar overheid.. belt me vriendin doodleuk op om te vertellen dat d'r een lampie brand op 't dashboard.. waarop een discussie volgde in de trant van:

F: wat voor lampje, schat ?
C: rood vierkantje..
F: oke, zet de radio, licht en airco maar uit & kom maar terug naar huis..
C: ik zit al bij Amersfoort..
F: ... en ?!?
C: ik rij nog wel even door tot 'n pomp..
F: wat jij wil, pasje van de wegenwacht ligt in de dash..
C: oke, spreek je..

15 minuten later.

C: ehj, met mij, ik heb de airco uit gezet & de ramen open.. maar die gaan nu niet meer dicht..
F: bel de wegenwacht nu maar.. tis je dynamo.
C: oké, ik bel wel terug als die kerel is geweest.

enz.enz. ca. 2 uur later komt ze met 2 jankende kids terug in Woerden.. ik vanochtend de auto weg gebracht, gvd :( 370 euro om 'n dynamo te reviseren.. en das excl. de- en monteren.. schijnt weer 'n speciaal modelleke te wezen van opel :Z .. gelijk een APK keuring laten doen.. kom ik 'smiddag laat ophalen.. totaal 618,52 incl. btw afrekenen.. '( das toch niet normaal meer :N

jij had toch een astra diesel (ff uit mijn blote bolletje) :?
 
yeps.. 1.9 cdti 120 pk.. schijnt dat opel 2 type dynamo's heeft gemonteerd op verschillende bouwjaren. Tja ik weet niet wat daarvan waar is, maar de Opel garage rekende - na het noemen van 't kenteken - beginprijs € 700,- _O- *woensdag-middag humor noemde ik dat* en bedankte de man voor 't lachen en hing op :(


full


totale kosten binnen 1½ jaar.. (beurtje en banden niet meegerekend)
* ERG-klep € 220,- in de btw
* radiator-airco lek € 400,- in de btw
* Dynamo + apk € 618,- in de btw

voor dat zelfde geld, heb ik 5 jaar in een astra F gereden.. :W gouwe-ouwe combi :Y

full
 
Laatst bewerkt:
yeps.. 1.9 cdti 120 pk.. schijnt dat opel 2 type dynamo's heeft gemonteerd op verschillende bouwjaren. Tja ik weet niet wat daarvan waar is, maar de Opel garage rekende - na het noemen van 't kenteken - beginprijs € 700,- _O- *woensdag-middag humor noemde ik dat* en bedankte de man voor 't lachen en hing op :(

totale kosten binnen 1½ jaar.. (beurtje en banden niet meegerekend)
* ERG-klep € 220,- in de btw
* radiator-airco lek € 400,- in de btw
* Dynamo + apk € 618,- in de btw

voor dat zelfde geld, heb ik 5 jaar in een astra F gereden.. :W gouwe-ouwe combi :Y

Aha, dat van die 2 dynamo's wist ik niet.
Maar dat van die EGR komt me nog wel bekend voor. Die dingen raken (onder andere) vervuild omdat we zo langzaam rijden hier.... _O-
 
Een collega heeft een Peug407 en heeft afgelopen 3 jaar gemiddeld 3000,- aan van dat soort zaken moeten uitgeven. :X Nu wil hij hem niet meer wegdoen, omdat hij nu toch écht goed moet zijn. Dat zijn moeilijke keuzes...

Wat ie wel geleerd heeft is dat als er iets is met de airco, ga dan naar een airco-speciaalbedrijfje.
Bij de officiele dealer waren ze 1,5 dag bezig geweest en konden ze het niet repareren. Wel wilden ze een dikke rekening neerleggen. Vervolgens is hij naar een aircobedrijfje gegaan en was hij nog geen 150,- kwijt en het was binnen een uurtje gefixed. :z
 
Laatst bewerkt:
opel? :N peugeot? :N koop een jap :Y (of een amerikaan :Y nieuwe apk incl doorsmeren 70 euro voor 2 jaar apk ook nog :+ )
 
Laatst bewerkt:
Wat ie wel geleerd heeft is dat als er iets is met de airco, ga dan naar een airco-speciaalbedrijfje.
Bij de officiele dealer waren ze 1,5 dag bezig geweest en konden ze het niet repareren. Wel wilden ze een dikke rekening neerleggen. Vervolgens is hij naar een aircobedrijfje gegaan en was hij nog geen 150,- kwijt en het was binnen een uurtje gefixed. :z

dat heb ik ook gedaan.. die kunnen heel snel airco's vullen en condensors vervangen.. maar 'n complete voorkant demontoren om een radiator te vervangen, wordt dan weer 'n ander verhaal.. :P dat kunnen ze dan weer minder goed dan een garage bedrijf.

door schade en schande wordt men wijs :$

opel? :N peugeot? :N koop een jap :Y (of een amerikaan :Y nieuwe apk incl doorsmeren 70 euro voor 2 jaar apk ook nog :+ )

misschien beter voor je portemonee, maar ik ben van mening dat een europese auto toch met betere materialen in elkaar wordt gezet.. paps heeft toch geen goedkope nieuwe toyota opgehaald, maar damn, wat 'n crappy materialen :r


een amerikaan?mwoah....de mijne heeft ondertussen een lekke koppakking (of 2) :X :(
kut 4.1.... :')

kut hoor; V blokken.. -O-
 
misschien beter voor je portemonee, maar ik ben van mening dat een europese auto toch met betere materialen in elkaar wordt gezet.. paps heeft toch geen goedkope nieuwe toyota opgehaald, maar damn, wat 'n crappy materialen :r

:^

Ik ben pas geleden naar een ex-lease maatschappij geweest.
Daar staan alle merken bij elkaar en alle typen auto's, dus is het heerlijk vergelijken.
Toyota vond ik wel netjes, maar een beetje te saai.
De duitse auto's zijn dan toch wel erg goed in elkaar gezet, ze voelen ook goed aan met het dichtgooien van deuren e.d. (met uitzondering van audi. :z )
Dan merk je ook wel als je in een Skoda stapt, dat veel zaken het net niet is. Op zich nette auto's maar je merkt dat je met een goedkopere versie te maken hebt.

Uiteindelijk dus maar gekozen voor de VW Passat Variant 2.0TDI. Die geeft echt zoveel ruimte van binnen en heeft veel handig spul, zoals opbergvakken e.d. vlakke laadvloer, een binnenspiegel die niet tegen je neus zit, enz...

Dit model dus;
3378892-1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan