TL1000 rijders deel 20: No Surrender!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vet !ik zie dat je een SP1 hebt gekocht ;), Hoe rijd dat ten opzichte van de TLs?

Moet ik eerlijk zijn :+
10x beter, stuurt beter. Makkelijker harder gaan idd, makkelijker op 1 wiel te zetten O-)

Rijwielgedeelte is gewoon veel stijver, betere remmetjes. Maarja bijna 60% van die fiets is ook door HRC ontwikkeld.

Jep. :)
Alleen een simpel tandwieltje is niet helemaal de oplossing vrees ik.
Het gaat meer om de verhoudingen tussen de versnellingen zelf.

Maar nogmaals, het is ook een dijk van een fiets en zo heel veel trager is hij ook niet.
Het is tenslotte een 2cil en dat trekt altijd. :Y

Simpel tandwieltje helpt wel... :+
Heb ik al verandert, is zeer zeker sneller als m'n TLS met volledige Akra lijn en PC.

Power zit wel merkbaarder meer bovenin als bij de TL's
 
Moet ik eerlijk zijn :+
10x beter, stuurt beter. Makkelijker harder gaan idd, makkelijker op 1 wiel te zetten O-)

Rijwielgedeelte is gewoon veel stijver, betere remmetjes. Maarja bijna 60% van die fiets is ook door HRC ontwikkeld.Simpel tandwieltje helpt wel... :+
Heb ik al verandert, is zeer zeker sneller als m'n TLS met volledige Akra lijn en PC.

Power zit wel merkbaarder meer bovenin als bij de TL's

Ze klinken ook wel erg vet vin ik ;) nog net ff wat zwaarder, maatje van mij heeft een sp1 ene erg vet... (echt een hele dikke Repsol tot afgelopen zaterdag helaas... :( )
 
Simpel tandwieltje helpt wel... :+
Heb ik al verandert, is zeer zeker sneller als m'n TLS met volledige Akra lijn en PC.

Power zit wel merkbaarder meer bovenin als bij de TL's

Natuurlijk helpt het, maar de gearing blijft erg lang.
En ja, hij is ook snel, maar minder snel met tussensprints in lage toeren.

Wel blijft het een tijdloos ding. :Y
 
Natuurlijk helpt het, maar de gearing blijft erg lang.
En ja, hij is ook snel, maar minder snel met tussensprints in lage toeren.

Wel blijft het een tijdloos ding. :Y

Helpt wel, ik moet zeggen dat ik gearing kort vind eigenlijk.
Maar dat kan verschillen per fiets he, ze zijn nog al is aangepast, handig zo'n cassetebak :+

Klinken doet ze wel goed, heb er een set carbon Hotcams bij gekocht.

Maar moet wel zeggen dat ik de TL mooier vond klinken met Full Akra :9
 
Iemand hier toevallig goede TLR klauwen over (voor een studenten prijsje :+ )? Wil v.d. winter mijn remmen aanpakken...
 
Kwam deze tegen op MP Iemand een mooie TLS K&N luchtfilter? (en ja, hij komt uit lelystad, en nee niet van mij ;) )
Ik heb nu ook zo'n luchtfilter van K&N en ik ben er niet blij mee. Het lijkt erop dat ie net teveel lucht krijgt. Hij start er in ieder geval minder lekker mee. En ook als ik hogere toeren draai dan lijkt het wel beter, maar als je dan het gas weer dichtdraait dan is het net alsof hij heel even door wil gaan.
Het is een beetje lastig uit te leggen maar het is net alsof er over het hele gebied net teveel lucht is waar hij bij hogere toeren minder last van heeft, en als je dan het gas dichtdraait er heel even een ideale situatie ontstaat....
Kortom, als ik weer tijd heb gaat het K&N filter bij mij er weer uit.
 
O? das appart? Misschien iets met afstelling ofzo? Die van mij werd er een stukkie zuiniger van. Is hij wel schoon en ingevet? Ik had ooit ook een motor (zal maar niet zeggen wat voor 1) die 2 hele vieze lucht filters had... en had ongeveer de zelfde klachten?
 
Ik heb nu ook zo'n luchtfilter van K&N en ik ben er niet blij mee. Het lijkt erop dat ie net teveel lucht krijgt. Hij start er in ieder geval minder lekker mee. En ook als ik hogere toeren draai dan lijkt het wel beter, maar als je dan het gas weer dichtdraait dan is het net alsof hij heel even door wil gaan.
Het is een beetje lastig uit te leggen maar het is net alsof er over het hele gebied net teveel lucht is waar hij bij hogere toeren minder last van heeft, en als je dan het gas dichtdraait er heel even een ideale situatie ontstaat....
Kortom, als ik weer tijd heb gaat het K&N filter bij mij er weer uit.

Dat kan, je moet je bike ook opnieuw af laten stellen met zo'n filter. Hij krijgt nu veel meer lucht als met een standaard filter :Y
 
Dat kan, je moet je bike ook opnieuw af laten stellen met zo'n filter. Hij krijgt nu veel meer lucht als met een standaard filter :Y

Dat is meestal niet nodig, want vanuit fabriek staat hij altijd te rijk.
Dat onder het motto van; Beter teveel brandstof dan te weinig.

Brandstof heeft namelijk nog een functie die velen niet kennen; koelen van de kleppies. :)
 
De mijne is ook niet afgesteld na het plaatsen van de K&N maar hij loopt er wel beter mee.
 
Dan zou tunen een optie/must have zijn bij de K&N filters, ik had eigenlijk wel verwacht dat het wel gecompenseerd zou worden door de CDI of door het 'te rijk' staan.
 
Weet iemand toevallig de maten van het kleine busje van de stuurdemper? De mijne is spoorloos en zonder stuurdemper wil ik niet echt rijden.
 
Ik heb hem 1 keer al nodig gehad op m'n vorige fiets. Die heeft bewezen dat hij er niet voor niks zit.
 
Als er niets geks gebeurt heb je hem niet nodig, maar als hij toevallig een keertje gaat kopschudden is alle hulp welkom en is het toch fijn dat die hulp er is. Tot zover uit eigen werk ;)
 
Voor de geinteresseerde, kwam hier met het opruimen nog een uitlaatpakking tegen.

Tussen cilinderkop en uitlaatflens, nieuw in de verpakking.

Mag weg voor 5 euro, kan in een envelop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan