Toch maar een naked dan....? Tips gevraagd

Proefritten zijn geregeld.

Even weer wat anders:
verzekering en sloten en alarm? Maakt dat nog wat uit, of is het allemaal goed spul etc, alarm aan te raden of juist niet etc etc.
 
Proefritten zijn geregeld.

Even weer wat anders:
verzekering en sloten en alarm? Maakt dat nog wat uit, of is het allemaal goed spul etc, alarm aan te raden of juist niet etc etc.

Weet je, gebruik de zoekfunctie eens. Die zit er niet voor niets op... ;)
Dan vind je een antwoord op al je vragen, er zijn namelijk meer noobs die ze gesteld hebben. Enneh.... Denk zelf ook eens na... :) :) :)



PS, dit is niet kwaad bedoeld. Beetje initiatief nemen kan geen kwaad... ;)
 
Proefritten zijn geregeld.

Even weer wat anders:
verzekering en sloten en alarm? Maakt dat nog wat uit, of is het allemaal goed spul etc, alarm aan te raden of juist niet etc etc.

Sloten zijn vaak verplicht art gekeurd voor je verzekering

Alarm moet je ook ff opnemen met je verzekering...soms korting op de premie en op sommige moddellen verplicht.

En waar stal je je fiets....buiten?? of in een afgesloten ruimte??(ook dan op slot met spijkerbare verankering volgens vele verzekeringsvoorwaarden)
 
zoekfunctie ga ik gebruiken, bedankt. Eerst maa reens goed doorlezen, dan zelf nog wat onderzoekl ondernemen. Slot kan natuurlijk nooit kwaad (wil er sowieso een aan gaan schaffen,. maar ik bedoelde meer: wat zijn goede sloten? Schijfremslot lijkt me handig, maar werkt dat? U slot idem. Etc.
 
zoekfunctie ga ik gebruiken, bedankt. Eerst maa reens goed doorlezen, dan zelf nog wat onderzoekl ondernemen. Slot kan natuurlijk nooit kwaad (wil er sowieso een aan gaan schaffen,. maar ik bedoelde meer: wat zijn goede sloten? Schijfremslot lijkt me handig, maar werkt dat? U slot idem. Etc.

Koop ART **** (4 sterren sloten) bezuinig niet op je sloten..(of helm en beschermende kleding)..het is een hard gelach als je een stukje wil gaan rijden en een ander is je voor geweest
Schijfrem slot helpt zeker.
wel ff opletten dat je hem er af haalt als je zelf als rechtmatige eigenaar weg rijdt.
Verder een goed ketting of U slot waar mee je de motor aan een object(lantaarnpaal of zo) kan vastzetten.
Bijna alle verzekeringen verplichten je om de motor met een goedgekeurd slot te verankeren.....lees de voorwaarden....anders kon je wel eens een hoop gezeik krijgen als hij daadwerkelijk gejat word.

het is niet zo moeilijk om een motor te stelen......Bestelbusje...4 sterke kerels en hop hij is opgeladen.
Zet je hem ergens aan vast word het een ander verhaal.
Alarm is denk ik niet verplicht voor dit type motoren maar dat moet je bij je verzekering navragen.
Als je het geld er voor hebt....zou ik het doen.
 
Ik zou een slot kopen di je makkelijk met je mee kan nemen....
Bij de FZ6 past een beugelslot geloof ik onder het zadel, is een art goedgekeurt van yamaha, wel zo makkelijk...

Verder hangt het eraf of je hem binnen of buiten wilt stallen...

Alarm heb je denk ik niet nodig voor deze motoren, al kan dat verschillen per verzekering.
 
Ik ben van plan hem op mijn werk en thuis in de garage te stallen.
Koop voor thuis een muur of grondanker.
Alarm is in dit geval een optie en misschien niet echt nodig....wederom vraag na bij je verzekering.
By the way verzekering....heb je daar al over nagedacht??..welke maatschappij????.Daarin kun je ook veel geld besparen.
 
Koop voor thuis een muur of grondanker.
Alarm is in dit geval een optie en misschien niet echt nodig....wederom vraag na bij je verzekering.
By the way verzekering....heb je daar al over nagedacht??..welke maatschappij????.Daarin kun je ook veel geld besparen.
Ben inderdaad op zoek naar een goede verzekeringsmaatschappij, en met de zoekfunctie wordt ik nog niet echt heel veel wijzer. Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag. Ik heb geen rijbewijs van andere soort en wil een all risk verzekering. Nu heb ik gehoord dat je bij motoport een all risk voor 5,5% van de nieuwwaarde van de fiets kunt krijgen, is dat interessant?

Overigens is de kogel door de kerk. Het wordt de FZ6, lichtelijk op smaak gebracht. De Honda vond ik net wat te braaf en gewoontjes, en de Kawasaki heeft me bij voluit accelereren bijna uit het zadel geworpen, wat een hemelse racer, maar net wat te veel power voor een beginner.
Nu dus inderdaad zo'n grondanker aanschaffen (bepaalde merken die ik links moet laten liggen?????????)
 
Ben je een beginnende rijder?

Kijk anders online bij maatschappijen voor offertes

Ik zelf zit bij de KNMV

www.knmv.nl

ff je gegevens intypen en je kan gelijk zien wat je betaalt.


Grondanker.... ABUS heeft een goede.
 
bedankt maar weer. Volgens mijn dealer ish te goedkoper om via de dealer all risk verzekerd te zijn dan bij KNMV, ondanks dat ik daar wel lid van ben. Zal zo inderdaad eens verder kijken. Ik neem overigens aan dat het verstandig is om de motor voor nieuwwaarde inclusief accessoires te verzekeren, en niet voor het bedrag wat je ervoor betaald hebt? (Ik heb flinke korting weten te bedingen)...
 
bedankt maar weer. Volgens mijn dealer ish te goedkoper om via de dealer all risk verzekerd te zijn dan bij KNMV, ondanks dat ik daar wel lid van ben. Zal zo inderdaad eens verder kijken. Ik neem overigens aan dat het verstandig is om de motor voor nieuwwaarde inclusief accessoires te verzekeren, en niet voor het bedrag wat je ervoor betaald hebt? (Ik heb flinke korting weten te bedingen)...

Ja voor nieuwwaarde en accesoires.
eerst een offerte laten maken van je verzekering en de voorwaarden lezen.....als je lid bent van de knmv kun je wel eens goedkoper uit zijn en betere voorwaarden.
 
Als je twijfelt tussen de CBF, ZX en FZ6 dan moet je de test in M&T eens lezen van een aantal weken geleden. Daarin werden ze onderling vergeleken.

Ze kozen zelf voor de FZ6 omdat hij pittiger was dan de Honda en beter stuurde en afgewerkt was dan de Kawa. Ze hadden wel de 750cc Kawa getest als ik het me goed kan herinneren.

Veel suc6 met de keuze.
 
keuze is gemaakt. Nu nog verzekering en slot kiezen. Als het goed is heb ik mijn FZ6 volgende week ergens.
 
De mag heb ook een goede verzekering, en in ieder geval tips waar je op moet letten bij een verzekering, ik zit zelf bij delta loyd verzekeringen...
 
Bedankt. Kon hem al niet vinden.
Ben weer even weggeweest.

Goed, ik heb weer een paar vragen:
Ik wil een tanktas aan gaan schaffen voor op mijn fiets, maar heb ook daar geen sikkepit verstand van. Wat zijn goede merken, wat niet? Is het aan te raden een tanktas annex rugzak te kopen, of is dat vlees noch vis?
Zeer veel dank weer!
 
Aernout, beste jongen....
Is het nou echt allemaal zo moeilijk???
Gebruik die zoekfunctie nou eens een keer, dan zul je genoeg topics tegen komen over tanktassen. :Z

Dat ik hierboven gereageerd had met een link was alleen maar om jezelf duidelijk te maken hoe je bezig bent. Je hebt al eerder van alles en nog wat gevraagd over verzekeringen en je kijkt (of zoekt) niet eens in je eigen oude topics B|

Wat wordt je volgende vraag? Waar je die tanktas het beste kunt kopen? Of hoe he beste kunt betalen? :Z
 
Aernout, beste jongen....
Is het nou echt allemaal zo moeilijk???
Gebruik die zoekfunctie nou eens een keer, dan zul je genoeg topics tegen komen over tanktassen. :Z

Dat ik hierboven gereageerd had met een link was alleen maar om jezelf duidelijk te maken hoe je bezig bent. Je hebt al eerder van alles en nog wat gevraagd over verzekeringen en je kijkt (of zoekt) niet eens in je eigen oude topics B|

Wat wordt je volgende vraag? Waar je die tanktas het beste kunt kopen? Of hoe he beste kunt betalen? :Z
Hahaha.
Heel grappig.
Ik lach me een ongeluk.
Je bent vast al heel stoer en groot en sterk.

Dacht je dat ik niet bij de zoekfunctie had gekeken? Als je mij kunt laten zien waar daar wat staat over tassen voor de FZ6 zou ik zeer blij zijn. Juist doordat ik bij de zoekfunctie heb gekeken is mijn vraag gegroeid. Moet ik wel of geen magneten nemen. Zuignappen stevig genoeg voor een kilootje of tien? Welke merken? Passen alle tassen wel op alle tanken. De tank van FZ6 heeft een redelijk aparte vorm, moet ik daar rekening mee houden? Ik heb daar nog absoluut geen duidelijkheid over, evenmin over de verzekering trouwens. Het enige waar ik duidelijkheid over heb gekregen is dat ik niet per se een rugzak tanktas wil hebben, omdat het draagcomfort (wat ik al vreesde) kut is.
Ik dacht dat zo'n forum juist bedoeld was om elkaar met dit soort problemen te helpen.
Wat jullie misschien vergeten is dat ik geen bal verstand heb van het technische aspect van motoren, niemand (letterlijk) ken die een motorrijbewijs heeft, laat staan een motor en daardoor dus ook geen idee heb welke zaken betrouwbaar zijn. Als ik naar een zaak toe ga, bijvoorbeeld Termaat, dan heb ik steeds het idee dat ze proberen te verkopen, in plaats van informatie geven over de verschillende tassen. Ook komen ze toevalligerwijs steeds op de proppen met de duurste spullen (of het nu een helm, pak of tas is). Daar heb ik dus niets aan, en aan dit soort reacties ook niet.
 
Ik vind het jammer dat er geen reacties meer komen. Is ook mijn ervaring van eerdere topics. Natuurlijk hoeven niet al die topics actief te blijven, maar het is dan toch niet zo gek dat ik de vragen die onbeantwoord zijn gebleven nogmaals stel in een nieuw topic? Als ik overigens vervolgens kijk naar hoeveel Monster topics er zijn, of Dynojet of Hornet topics, dan snap ik ook niet goed wat het kwaad kan dat ik voor mijn vragen/onwetendheid nog maar eens wat aandacht vraag. Kijk, ik heb er verdomd weinig zin in om een tanktas te kopen waar ik vervolgens niets aan heb of een slot te kopen en uiteindelijk geen motor op de plek terug te vinden waar ik hem dacht te hebben gestald of een verzekering af te sluiten en twee weken later te ontdekken dat ik 200 euro te veel betaald heb. Ik heb nu misschien wel een kleine financiele buffer, maar dan nog groeit het geld me niet op de rug.
Wat de verzekering betreft is het gewoon erg vervelend om een motorverzekering te moeten zoeken zonder auto-ervaring, zonder kennissen met motor of wat dan ook, aangezien het aanbod gigantisch is. AlexR is me daar mee aan het helpen geweest, en daar heb ik dan ook wat aan, al moet ik hem nog even wat vragen.

Nogmaals, die zoekfunctie gebruik ik heus wel, maar ik heb daar een paar negatieve ervaringen mee. Ten eerst komt er een keur aan topics uit waar ik niets mee kan, en de topics die ik wel nuttig vind (dat is het tweede punt) geven mij geen duidelijk beeld. Natuurlijk is motorrijden persoonlijk en zijn dus alle voorkeuren ook persoonlijk, maar er wordt zoveel gezegd wat daarna een ander weer ontkracht, dat ik er weinig wijs uit word.

Veel groeten,
Aernout
 
Terug
Bovenaan Onderaan