Accu polen schoon goed vast?Ik heb een goede batterij, maar ik krijg hem na een ruim jaar stilstaan niet gestart. Met choke op doet hij wel moeite maar lukt net niet. Wanneer ik choke afzet is ook mijn contact weg (elektriciteit weg). Het rare is dat ik ook al problemen heb met de elektriciteit wanneer ik gewoon het contact op "on" zet. Waar aan ligt dat?
lig hier al de halve dag te klooien,
heb aan alle kabeltjes geschud
batterij na gekeken (12v ok)
goed vastgemaakt aan propere verbindingen
kill switch nagekeken
als ik op die buis die van de carbs naar achteren loopt was er eventjes contact, na afzetten van contact terug niks meer
zekeringen die van 7.5 staan gebogen
deze leek is gefrustreerd
... Wanneer ik choke afzet is ook mijn contact weg (elektriciteit weg)...
Wat versta je precies onder een goede batterij? Dat een accu 12V afgeeft wil nog niet zeggen dat 'ie goed is. De motor heeft een jaar stil gestaan? Dan kunnen er nog legio andere oorzaken aan te wijzen zijn voor dit probleem. Maar goed laten we bij de elektriek beginnen....heb je in dat jaar de accu ook aan de druppellader gehad? Of misschien af en toe even bijgeladen? Zo niet gooi deze accu maar weg en haal maar een nieuwe.Ik heb een goede batterij, maar ik krijg hem na een ruim jaar stilstaan niet gestart. Met choke op doet hij wel moeite maar lukt net niet. Wanneer ik choke afzet is ook mijn contact weg (elektriciteit weg). Het rare is dat ik ook al problemen heb met de elektriciteit wanneer ik gewoon het contact op "on" zet. Waar aan ligt dat?
nee niets met dynamo enzo, ik heb gisteren toch even contact gehad en direct proberen te starten (deze keer niet zien of er terug contact is na op en af zetten)
Deze keer rammelde ik met dat ding voor de zekeringen. De vorige keer was trouwens de buis van de luchtfilter niet van de carbs.
Anyway, choke op gezet kreeg hem even draaien, knalde even. Dan moest ik weg en was ook het contact terug weg. Het is dus toch ergens een slechte bedrading denk ik. Je moet ook niet denken dat als ik de volgende keer terug aan dat spul rammel er terug contact is, want dat is dus niet .
daar kan un accu niet tegen als hij niet op un druppellader zitIk heb een goede batterij, maar ik krijg hem na een ruim jaar stilstaan niet gestart. Met choke op doet hij wel moeite maar lukt net niet. Wanneer ik choke afzet is ook mijn contact weg (elektriciteit weg). Het rare is dat ik ook al problemen heb met de elektriciteit wanneer ik gewoon het contact op "on" zet. Waar aan ligt dat?
ik loop ook te prutsen
Als ik contact heb, dus sleutel op "on" en dashboard brand dus knalt de uitlaat soms als ik hem probeer te starten.
Maar ik dus de sleutel op "on" zet heb ik niet altijd stroom (dashboard brand dus niet,motor doet niks), maar je hoort wel telkens de klik.
Afhankelijk van hier en daar wat tegen te tikken is er soms ineens wel stroom. En aangezien ik elke keer ergens anders tegen aan tik, lijkt het mij niet de batterij te zijn.
Overigens heb ik een druppellader en een gewone 12V lader en een voltmeter geven allen aan dat de batterij inorde is.
Wat is dat knallen van de uitlaten juist?
Oh en knallen in je uitlaat? Dat zal waarschijnlijk wat onverbrande brandstof in je uitlaat zijn wat af en toe tot ontbranding komt.
Dat zit er idd dik in.Dit verhaal zal ook wel weer eindigen met een grote schoonmaakbeurt voor de carburateurs en een nieuwe accu. (zoals al die andere 12.354.721 andere topics over motoren die lang hebben stilgestaan)
Heb ik ook gehadEen te lage accuspanning kan ook knallen opleveren.