"Spelen" met de koppeling is meestal schadelijk.
Oliepeil gecontroleerd?
Luchtfilter schoon? Al een keer geprobeerd of het (bij droog weer en niet al te volle tank) beter gaat als je de tankdop er af haalt (tank-ventilatie onvoldoende)? Zit er een benzinefilter en is dat schoon? Kijk ook in je tank of daar geen rotzooi dwarrelt, vooral op/om de kraantoegang; gebruik daar een sterke zaklantaarn bij die je echter OP AFSTAND aan/uit schakelt want het kleine schakelaartje is NIET VONKVRIJ.
Misschien staat je stationair toerental iets te laag, dat kun je alleen maar goed instellen NA een lange rit aan warmGEREDEN motor.
Dit zijn makkelijke routine-controles.
====
Een andere mogelijk is echter: Valse Lucht; rubber "spruitstuk(ken)" tussen carburateurs en blok is/zijn dan de eerste verdachte(n) want die kunnen òf onglad gemonteerd zitten (vooraf in heet water leggen en tijdens montage warm-föhnen) òf poreus geworden zijn, tot een scheurtje toe en zo goed als altijd natuurlijk net onzichtbaar aan de onderkant.
Als je, niet te overvloedig want het luchtfilter mag er niet aan mee-ademen, deodorant op de gummistukken nevelt
(ik zou uit voorzorg een type nemen waarbij geen metaal in de samenstelling zit (meestal aluminium) want ik weet niet of een motor dat wel lekker vindt)
en het stationair toerental verandert daardoor, dan is dat een bewijs dat de rubbers niet potdicht zijn.
Let heel goed op of je bij het uitvoeren van de proefjes nog iets nieuws/anders merkt want het gegeven is nogal vaag en als je er zo niet achter komt, hebben forumleden met groter technisch inzicht dan ik meer bijzonderheden nodig om dieper mee te denken.