• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

toerentallen Soes RF600

ed_vollegas

MF'er
Lid geworden
20 mei 2003
Waarderingsscore
0
kan de RF600 rijders een vertellen hoeveel toerkes hun machine maakt bij 120 km/u in 6de ?
't is maar dat mijne RF toch een pak meer toeren lijkt te maken dan men vroeger CBR600, en mijn verbruik ligt ook niet zo heel erg laag.
Misschien zitten er wel andere tandwielen op?
Gisteren ff gecheckt : bij 7000opm, doet mijn RF'je ongeveer 135km/h op de klok.

120 km ongeveer 6500. Als ik rustig rij en snel door naar de hoogste versnelling, kan ik 1 op 20 halen, trek ik wat vlotter op en wat hoger in toeren dan toch nog 1 op de 18. Maar ik rij dan ook meestal 120/140 op de snelweg en ongeveer 60 in de bebouwde kom. :+
(tussen Elst en Nijmegen is het zo druk dat je al blij bent als je 120 kunt halen!)

mijn RF maakt er bij 120 in 6 exact 6000, met idd een 14 tands voor en een 42 tands achter. bij 7000 toeren dus 140 dus echt veel scheelt het niet met jouw RF. Het verbruik ligt ook bij rustig rijden op 1:20 en bij wat meer gassen en kortere ritten op 1:17... niet slecht vind ik. Heb wel de naalden in de vacuümschuiven van de carbs één ringetje laten zakken om het verbruik te drukken, kwam voorheen 2 kilometer minder ver op één liter, ik merkte geen verschil in rijden en ook de bougies zien er goed uit. Veel RF's schijnen standaard vrij rijk staan dus die aanpassing is vrij risicoloos volgens mij. Zit nu wel te denken aan een Dynojet kit, met name voor een wat betere gasreactie, (is ook een topic van mij in dit forum) misschien is dat ook voor jou een idee??

wat is jou verbruik eigenlijk??

greetz!

Terug
Bovenaan Onderaan