Toertocht Oostenrijk - Wat moet je hebben gezien/gereden

TheStef

Die hard MF'er
5 mrt 2018
292
274
Oldenzaal
In juni gaan mijn Broer en ik een weekje rijden in Oostenrijk, eerst Tirol en daarna in de buurt van Salzburg, (ik probeer hiervan ook een verslag te schrijven t.z.t) Ik zou wel willen weten welke plekken, routes, passen je hoe dan ook, moet rijden. De volgende plekken hebben we in onze bucketlijst opgenomen
- Timmelsjoch
- Grossglockner
- Silvretta hochalpenstrasse
- Kaunertaler Gletscher
- Reschenpass
- Samnaun
- Berchtesgaden (Kehlsteinhaus)

Zijn er nog andere plekken in Tirol, cq Salzburgerland die we moeten rijden
 
In juni gaan mijn Broer en ik een weekje rijden in Oostenrijk, eerst Tirol en daarna in de buurt van Salzburg, (ik probeer hiervan ook een verslag te schrijven t.z.t) Ik zou wel willen weten welke plekken, routes, passen je hoe dan ook, moet rijden. De volgende plekken hebben we in onze bucketlijst opgenomen
- Timmelsjoch
- Grossglockner
- Silvretta hochalpenstrasse
- Kaunertaler Gletscher
- Reschenpass
- Samnaun
- Berchtesgaden (Kehlsteinhaus)

Zijn er nog andere plekken in Tirol, cq Salzburgerland die we moeten rijden
De Erzherzog Johann Strasse is een kleine pas met een paar behoorlijk lastige bochten, , als je van Murau naar de E651 wilt. Onbekend , maar wel leuk. En vergeet zeker de Nockalmstrasse niet , die is wat toeristischer.
 
Als je een fijne, rustige slaapplaats zoekt in de buurt van Kals Am Grossglockner,
dan kan ik je het Lucknerhaus van harte aanbevelen.
F0951758-F835-41E1-BF1E-1C0202506FEA.jpeg
E5F9E8BE-3A23-4A3E-BC6A-91EBCECE9198.jpeg
 
Zelf geconstateerd dat het Kehlsteinhaus vorig jaar September dicht was (voor renovatie oid), en Berchtesgaden was één grote bouwput qua strassenbau.... Is het alweer geopend dan?

Edit: Kehlsteinhaus schijnt vooralsnog de 21e mei weer open te gaan...
 
Laatst bewerkt:
Oostenrijk = tankstop op weg naar Italië.

maar als het echt moet, koop de Denzel Ostalpen en je vindt een massa leuke baantjes in Oostenrijk.

gezien de tolhut vd Timmelsjoch is afgebrand, verwacht ik niet dat die pas meteen opengaat.

en de corona begrotingsput moet er blijkbaar gedempt worden met verkeersboetes, overal Polizei met speedguns, voertuig checks, enz.

een gewaarschuwd man ...
 
In juni gaan mijn Broer en ik een weekje rijden in Oostenrijk, eerst Tirol en daarna in de buurt van Salzburg, (ik probeer hiervan ook een verslag te schrijven t.z.t) Ik zou wel willen weten welke plekken, routes, passen je hoe dan ook, moet rijden. De volgende plekken hebben we in onze bucketlijst opgenomen
- Timmelsjoch
- Grossglockner
- Silvretta hochalpenstrasse
- Kaunertaler Gletscher
- Reschenpass
- Samnaun
- Berchtesgaden (Kehlsteinhaus)

Zijn er nog andere plekken in Tirol, cq Salzburgerland die we moeten rijden
Nog wel een tip als naar samnaun rijd en je rijd naar beneden terug ga dan niet rechtdoor langs de grenscontrole maar rechtsaf naar beneden. die weg is zo gaaf om te scheuren . vooral naar boven toe vind ik hem nog mooier raggen.
En goedkoop tanken bij de Bp naturlijk
 
Ik ga ook in Juni naar Oostenrijk. Volgen jullie de covid situatie daar op? Tot hier toe moet je een test voorleggen voor toegang te krijgen tot een hotel. Ik heb aan het hotel de toekomstige versoepelingen gevraagd. Het antwoord was dat tot hier toe nog geen versoepelingen zijn voorzien.
 
Ik begreep dat vanaf 19 mei hotels en restaurants iniedergeval weer opengaan, maar dat zal net zoals hier wel afhankelijk zijn van hoe het staat met de besmettingen en ziekenhuisopnames.
 
Ik ga ook in Juni naar Oostenrijk. Volgen jullie de covid situatie daar op? Tot hier toe moet je een test voorleggen voor toegang te krijgen tot een hotel. Ik heb aan het hotel de toekomstige versoepelingen gevraagd. Het antwoord was dat tot hier toe nog geen versoepelingen zijn voorzien.
gaan open op 19 mei, net voor de Pfingstferien in Beieren.
en Oostenrijk gaat sowieso open als Italië opengaat, dat lesje heeft men in 2020 wel geleerd.
 
Als je toch naar Berchtesgaden gaat is de zoutmijn daar ook een aanrader (eventueel als invulling bij slecht weer).
Hangar 7 in Salzburg (Red Bull museum) is ook wel leuk om even rond te kijken, bovendien gratis entree.

Persoonlijk vind ik de Kalkalpen ook heel mooi, maar als je nog nooit in Oostenrijk bent geweest zou ik deze nog even overslaan en eerst de toeristische toppers nemen.
 
Ik ga ook in Juni naar Oostenrijk. Volgen jullie de covid situatie daar op? Tot hier toe moet je een test voorleggen voor toegang te krijgen tot een hotel. Ik heb aan het hotel de toekomstige versoepelingen gevraagd. Het antwoord was dat tot hier toe nog geen versoepelingen zijn voorzien.
Ik verwacht dat Corona hetzelfde beeld zal laten zien als vorig jaar, en in juni grotendeels zijn verdwenen, zet daar de massale vaccinatie tegenover en dan denk ik dat eind juni geen probleem moet zijn. ook de Oostenrijkse overheid lijkt te gaan versoepelen. Met een beetje goede wil ben ik gevaccineerd voor het einde van deze maand, en mocht het niet zo zijn, zo een test lijkt mij niet echt een belemmering. Het lijkt erop dat de Oostenrijkers dat testen volledig faciliteren Coronavirus informatie
 
Terug
Bovenaan Onderaan