TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Is die groene alternatief route ook voor de rider 4x trouwens ? Volgens mij heb ik de eerste versie van de nieuwe riders (410)
 
Dat groene alternatief is ook voor de Rider 4x0 5x0. Maar hij doet dat alleen bij het rijden van routes zoals A naar B navigatie. Het werk ook pas optimaal met traffic als je voor snelste route hebt gekozen.

Wat nieuw is bij NDS navigatie (laatste Android App) is dat het ook werkt bij het rijden van een Track via Mijn Routes.
De Rider 4x0 5x0 volgt gewoon de route over de weg die gebaseerd is op jou track zonder rekening te houden met wegopbrekingen en verkeersopstoppingen. Waar NDS je dus een alternative route gaat tonen.
 
Dat groene alternatief is ook voor de Rider 4x0 5x0. Maar hij doet dat alleen bij het rijden van routes zoals A naar B navigatie. Het werk ook pas optimaal met traffic als je voor snelste route hebt gekozen.

Wat nieuw is bij NDS navigatie (laatste Android App) is dat het ook werkt bij het rijden van een Track via Mijn Routes.
De Rider 4x0 5x0 volgt gewoon de route over de weg die gebaseerd is op jou track zonder rekening te houden met wegopbrekingen en verkeersopstoppingen. Waar NDS je dus een alternative route gaat tonen.
Dat is dus wat de autonavigaties nu al doen.
Werkt inderdaad geweldig.
 
Er zit met de komst van de Rider 400 niet heel erg veel verschil meer tussen de Rider en de zelfde generatie (Nav4) autonavigatie.
Hetzelfde geld voor de Rider 550 en de WiFI auto modellen. (Nav5)

Verschillen die er zijn zijn b.v. POI's, (ITN) Routes laden, tracks opnemen en natuurlijk de houder en behuizing en bediening met handschoenen.
Maar de bediening en het navigeren lijkt heel erg veel op elkaar.
 
Weet iemand of er al een verbetering is voor het verbindingsprotocol van iphone en Rider? Nog steeds geen verbinding via de app. Dus dit werkt nog steeds alleen voor Android?
 
Weet iemand of er al een verbetering is voor het verbindingsprotocol van iphone en Rider? Nog steeds geen verbinding via de app. Dus dit werkt nog steeds alleen voor Android?
ik had ergens de tip gelezen om enkel via je telefoon te koppelen (zonder de app te installeren), dit werkt nu eindelijk goed! Ik heb een iPhone 11 en een Tomtom 550. verkeersinfo komt goed door via bluetooth en routes worden automatisch geïmporteerd via de online mydrive.
 
Is het niet opstarten van de app ook al voldoende? Of moet de app van de iPhone af?

En pakt 'ie m automatisch op de bluetooth ? Of moet je apart de connectie maken waarna die gekoppeld blijft?

Er wordt natuurlijk aangegeven dat je juist de app moet opstarten om connectie te maken. Hoe raakt ie geconnect?

Welke tip was het :)
 
Is het niet opstarten van de app ook al voldoende? Of moet de app van de iPhone af?

En pakt 'ie m automatisch op de bluetooth ? Of moet je apart de connectie maken waarna die gekoppeld blijft?

Er wordt natuurlijk aangegeven dat je juist de app moet opstarten om connectie te maken. Hoe raakt ie geconnect?

Welke tip was het :)
app van je iPhone af, koppelen via telefoon. Maakt daarna automatisch verbinding, ook na stand by of helemaal uitschakelen. tot nu toe werkt dat bij mij. #@!^ wat was ik dat ding zat zeg... Ik vind de actuele flitsinformatie toch wel redelijk relevant tijdens de ritjes in de buurt.
 
Ik gaat t eens proberen. Thx

Bellen of zien wie een appie stuurt daar doe ik niet veel mee tijdens het rijden.
 
app van je iPhone af, koppelen via telefoon. Maakt daarna automatisch verbinding, ook na stand by of helemaal uitschakelen. tot nu toe werkt dat bij mij. #@!^ wat was ik dat ding zat zeg... Ik vind de actuele flitsinformatie toch wel redelijk relevant tijdens de ritjes in de buurt.
Alleen het synchroniseren van je ritten die in mydrive staan, deze moet je dan wel via wifi inladen. Doe ik toch eigenlijk altijd als ik van huis vertrek.
 
Afdekplaatje voor TT houder heeft dat eigenlijk wel nut.

Ergens gezien voor 6 euro inclusief verzenden maar kan het nu niet meer vinden waar.
Weet iemand toevallig waar die te koop is... Zag eruit als origineel met oog.
 
Afdekplaatje voor TT houder heeft dat eigenlijk wel nut.
Het heeft mijn ogen vooral nut als je de houder rechtstreeks op de accu aangesloten hebt (dus niet geschakeld) en de motor veel in weer en wind hebt. De 2 contactpuntjes zijn dan het gevoeligst voor corrosie.
Als je de houder geschakeld aangesloten hebt, is de noodzaak niet zo groot meer. Een beetje vaseline doet ook overigens ook wonderen
 
Afdekplaatje voor TT houder heeft dat eigenlijk wel nut.

Ergens gezien voor 6 euro inclusief verzenden maar kan het nu niet meer vinden waar.
Weet iemand toevallig waar die te koop is... Zag eruit als origineel met oog.
Ik gebruik wel zo'n kapje, maar of het echt nut heeft weet ik niet. Het is niet dat je kortsluiting zult krijgen of zo. Maar het houd de c contactpunten wel schoon. Vindt het ook wat netter staan.
 
Koop ik mijn droommotor en kreeg ik ook de Rider 400 erbij. Maar als ik wil inloggen op het toestel naar MyDrive, kan ik alleen het wachtwoord invullen. Het e-mail adres staat reeds in beeld en kan ik niet wijzigen.
Hoe krijg ik dat account weg? De eigenaar van de motor zat daar denk ik ook mee, want zijn e-mail adres is het niet ;)
TT support? Moet de eigenaar van dat e-mail adres het toestel vrijgeven? Ik kan het niet vinden. Dus maar effe zo: hellup ...
 
bij mij importeert hij de routes wel via bluetooth, welke ik in de mydrive app om mijn iMac gemaakt heb.

Ok, deze ervaring heb ik nog niet. Ik ga eens kijken een keertje als ik op pad ben. Nu thuis altijd wifi.

Je hebt toevallig geen hotspot aanstaan, zodat de TT toch een wifi punt oppikt?
 
Ik krijg het nog steeds niet goed.

Dus ik wil navigeren TT 550/instructies ontvangen TT via headset, muziek luisteren via iphone,
telefoon iphone kunnen opnemen en beantwoorden.

Bij wie is het gelukt en wil dat delen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat het antwoord is;
Stap 1. iPhone met iOS versie 12 dus niet upgraden naar 13 of 14.
Stop 2. Volg de instructies van TomTom en Cardo.
 
Ik krijg het nog steeds niet goed.

Tomtom 550
Iphone met IOS 14.3, muziek beluisteren via itunes
Headset Cardo Freecom 4 plus

Dus ik wil navigeren TT 550/instructies ontvangen TT via headset, muziek luisteren via iphone,
telefoon iphone kunnen opnemen en beantwoorden.

Bij wie is het gelukt en wil dat delen.

Wie kan mij de correcte stappenplan geven.
Check de manual voor de Cardo. Die heeft een specifieke pairing mode voor GPS/navigatie ...
Iphone als 1ste device koppelen aan Cardo. Vervolgens GPS, en dus niet als standaard 2de device koppelen, maar de extra stap voor GPS koppelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan