TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )


En dan gewooon via 'bericht verzenden' bovenaan.
Echt al heel vaak beter geholpen via fb messenger dan officiële hulpkanalen. (niet specifiek toomtom)
 

En dan gewooon via 'bericht verzenden' bovenaan.
Echt al heel vaak beter geholpen via fb messenger dan officiële hulpkanalen. (niet specifiek toomtom)
Klopt, de officiële kanalen zijn bagger.
Maar ik heb dit al vaker vertel, maar de één of andere Orangektm valt elke keer over mij heen 🙏 8)7:+
 
Goedemiddag, is er iemand die een gpx route voor mij wilt omdraaien? Ik mis de juiste software hiervoor...

In mydrive zou ik zeggen "simpel"

selecteer je GPX en klik dan op "bewerken" dan zie je onderstaan tekentje aan de zijkant. (zie bij de pijl). Kijk wat er met je route gebeurt. Dan draait ie om :)

Laat maar weten of het gelukt is.

Schermafbeelding 2023-07-30 om 21.55.50.png
 
Ik vermoed zoals ik aangegeven heb.

Is wel handig om te weten zodat je het een volgende keer zelf kan doen én de medeforumgenoten kunnen dit ook toepassen als het bekend is hoe :)
Nope. Via MRA.
In MRA kan ik het origineel over de nieuwe route leggen. Op deze manier kan ik de nieuwe route zo maximaal mogelijk gelijk trekken aan het origineel. In Mydrive is er geen mogelijkheid om routes over elkaar te leggen.
Als je een route gewoon omdraait veranderd er altijd meer dan je verwacht. Daardoor is handig om het origineel als vergelijking te kunnen gebruiken.
 
Nope. Via MRA.
In MRA kan ik het origineel over de nieuwe route leggen. Op deze manier kan ik de nieuwe route zo maximaal mogelijk gelijk trekken aan het origineel. In Mydrive is er geen mogelijkheid om routes over elkaar te leggen.
Als je een route gewoon omdraait veranderd er altijd meer dan je verwacht. Daardoor is handig om het origineel als vergelijking te kunnen gebruiken.
O zo of heb je betaalde mra? Dan kan het met 1 klik. Gisteren even gekeken dagen met Google Street View en het is echt een mooie route incl pont bedankt
 
Ik heb een lifetime account op MRA.
Omdraaien kan inderdaad met 1 klik maar zoals eerder geschreven. Altijd de origineel route er overheen leggen. De omgedraaide route zal vrijwel altijd wat afwijken en vergeet rotondes en gescheiden rijbanen niet. Die kunnen ook leuke effecten geven bij simpelweg omdraaien.
 
Nope. Via MRA.
In MRA kan ik het origineel over de nieuwe route leggen. Op deze manier kan ik de nieuwe route zo maximaal mogelijk gelijk trekken aan het origineel. In Mydrive is er geen mogelijkheid om routes over elkaar te leggen.
Als je een route gewoon omdraait veranderd er altijd meer dan je verwacht. Daardoor is handig om het origineel als vergelijking te kunnen gebruiken.
Ahh ja inderdaad. Dat is zeker zo. Zo zou je ineens ver van de originele route uit kunnen komen.

Wat ik meestal in de gaten hou of toevoeg, zijn tussenpunten die ik sowieso wil passeren. Bij omkeren zal die die altijd meenemen in de nieuwe route en zal deze niet heel veel afwijken van het origineel.
 
Ik heb een probleempje, hoop dat jullie me hier kunnen helpen. Eerst belangrijke informatie:
- TomTom Rider 400
- Heb al meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen
- Op het toestel zelf gaat navigeren prima, hij geeft ook goed beeld etc. Daar lijkt niets mee aan de hand.

Ik heb een TomTom rider 400, uit 2016 oid. Tot voor kort werkte alles goed, maar sinds kort heb ik rare problemen. Ik heb de TomTom geconnect met m'n telefoon, ook met hotspot aan. Hij laat zien voor TomTom traffic waar verkeersdrukte e.d. is, dus er is internetverbinding. Als ik echter m'n TomTom probeer te verbinden met MyDrive krijg ik de melding 'Oeps, er zijn problemen met de toegang tot TomTom Services. Probeer het later opnieuw'. In de video die ik heb gezien op de TomTom site staat dat je de device dan moet resetten naar fabrieksinstellingen en dat hij het dan weer doet. Meerdere keren geprobeerd, ook op verschillende momenten geprobeerd in te loggen maar niets werkt.

Darnaast krijg ik de TomTom ook niet zichtbaar in MyDrive connect. Ik heb meerdere USB kabels geprobeerd, maar geen enkele werkt. HIj zegt dat 't apparaat niet zichtbaar is. Ik heb het apparaat geprobeerd te verwijderen uit MyDrive connect, maar ook als ik em dan later weer toe voeg wordt hij niet zichtbaar.

Wie kan me helpen? Ben ten einde raad, overweeg om maar een nieuwe te kopen :p
 
Die toegang tot services fout heb ik ook gehad. Als ik bluetooth thethering gebruikte via de mobiel van mijn vriendin dan maakte de TT wel verbinding met mydrive.
Maar op mijn mobiel werkte dat gewoon niet meer.
Nu was ik toch al toe aan een nieuwe mobiel, daar werkt het gelukkig wel weer op.
Misschien kun je voor jouw telefoon nog even googlen hoe je je Bluetooth settings reset? Wellicht helpt dat nog?
 
Het is opgelost. Beide problemen. Gekoppeld aan m'n laptop via het docking station en toen wilde ie wel connecten met m'n laptop en werd hij zichtbaar in MyDrive Connect. Daar een firmware update uitgevoerd en toen was op m'n TomTom zelf ineens ingelogd bij MyDrive. Dus ik ben weer happy.

Dank voor je hulp @joeri01 ! Want ik was al in staat om een nieuwe te kopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan