TomTom Rider 550

Dat kan komen als je routes over erg kleine wegen laat lopen. Er staan in de MyDrive kaart meer wegen als in de Go App (en Rider)
Met als gevolg dat hij de route dan niet kan laden of aanpast.
Dit heb je b.v. ook als je een route laat door een ander land maar die kaart niet geladen hebt in de Go App.
 
Dat kan komen als je routes over erg kleine wegen laat lopen. Er staan in de MyDrive kaart meer wegen als in de Go App (en Rider)
Met als gevolg dat hij de route dan niet kan laden of aanpast.
Dit heb je b.v. ook als je een route laat door een ander land maar die kaart niet geladen hebt in de Go App.
Oh dat kan idd ook nog…haha…Ik moet zeggen dat ik de gsm alleen in de buurt gebruik. Kan deze met handschoenen niet bedienen…
 
Swetty: zo doe ik dat ook. Ik neem altijd detail Michelin kaarten mee. Ik toets ter plekke (liefst op een terras van een 'allo allo-achtige horeca') in: eindpunt en dan ga ik op mijn gemak tussenpunten ertussen zetten adhv de kaart (dus op de tt). Of kies ik kronkelroute natuurlijk. Niet teveel plannen vind ik prima. Als ik donkere wolken links zie, verleg ik mijn route die dag bij voorkeur naar rechts. Ieder zijn voorkeur. Ik ben iig erg tevreden over de tt550.
 
Swetty: zo doe ik dat ook. Ik neem altijd detail Michelin kaarten mee. Ik toets ter plekke (liefst op een terras van een 'allo allo-achtige horeca') in: eindpunt en dan ga ik op mijn gemak tussenpunten ertussen zetten adhv de kaart (dus op de tt). Of kies ik kronkelroute natuurlijk. Niet teveel plannen vind ik prima. Als ik donkere wolken links zie, verleg ik mijn route die dag bij voorkeur naar rechts. Ieder zijn voorkeur. Ik ben iig erg tevreden over de tt550.
Precies, ik heb ook kaarten erbij voor het overzicht, dan a naar b/ kronkelroute.

Computer, laptop heb ik echt niet nodig…..dat geknoei vooraf ermee, uitwisselen etc is niks.
 
Precies, ik heb ook kaarten erbij voor het overzicht, dan a naar b/ kronkelroute.

Computer, laptop heb ik echt niet nodig…..dat geknoei vooraf ermee, uitwisselen etc is niks.
Hmmm misschien eens Myrouteapp gebruiken, kun je met streetview vooraf thuis op je laptop de hele route al zien zodat je geen verassingen tegen komt
 
Met het laatste te beginnen is leuk, verrassingen……:+. En natuurlijk gaat het weleens mis maar in het algemeen en zeker hier aan de grens zonder grote stede etc gaat de manier waarop ik mijn 550 gebruik prima. Heel tevreden mee omdat ik steeds nieuwe wegen tegenkom.

Al die voorgebakken routes vind ik maar niks. Gewoon een doel bepalen en kronkeloptie kiezen, onderweg afwijken als me iets niet aanstaat en de 550 hierna zijn herberekening doen om het doel weer op te pikken.

Heb ik er genoeg van dan snelste route naar huis…klaar.

En vooral niet met planners vooraf op de laptop prutsen, erop klikkenen gewoon gaan, onderweg zie ik het wel…en dat samen met mijn motormaat…:]
 
zijn ook leuk. maar met een grote groep is het niet handig en prefereer ik een goed uitgekauwde route. Niet iedereen is goed in anders verhard en keren op de weg
 
Heb ik er genoeg van dan snelste route naar huis…klaar.

En vooral niet met planners vooraf op de laptop prutsen, erop klikkenen gewoon gaan, onderweg zie ik het wel…en dat samen met mijn motormaat…:]
Bij een ritje door het dorp of rond de kerk geef ik je gelijk, zelfs een dag door de Eifel is kronkelroutes nog uitstekend....alhoewel ik dan ook al vooraf thuis de route plan omdat ik dan mooi gebruik maak van bijv specifieke POI die ik wil zien.
Maar andere routes plan ik toch van tevoren, zeker vakanties in de alpen en dolomieten...en dan raad ik plannen vooraf toch zeer sterk aan.
 
Zowel routes plannen als je op de bonnefooi laten verassen door de kronkelwegen optie en daar spontaan van afwijken als je iets moois ziet heeft allebei zijn charme. Ik wissel beide methoden daarom graag af.
(Hoewel in dichtbevolkte gebieden de kronkelroute optie niet optimaal is.)
 
Iemand bekend met "seizoensgebonden afsluitingen "binnen de TomTom kaart ?
Ben bezig met een route door de Dolomieten met Myrouteapp.
Schetst mijn verbazing als ik een route die gemaakt is met Here als kaart onmogelijk correct krijg als ik overschakel naar TT kaart.
Blijkt dat Here de optie kent om een pas die grotendeels het jaar gesloten is ( in hoogzomer dus open en goed bereikbaar / berijdbaar ) bij de opties op de kaart dus kan "openen".
Je haalt dan vinkje weg bij Toolkit uitschakelen seizoensafsluitingen.
De TomTom kaart kent die optie binnen RMA niet en blijft deze pas dus permanent weigeren.
Routepunten verplaatsen en of dichterbij brengen werkt niet, de pas blijft bij TT gesloten.
 
TomTom heeft zelf in MyDrive wel de optie om de dag van vertrek in te voeren. Zo kun je de seizoensafsluitingen voorkomen.
MRA heeft deze functie nog niet je kunt wel de Here of OSM kaart gebruiken in dat geval.
Of je gebuikt de offroad optie van MRA voor het afgesloten stuk.
 
Volgens mij wordt MRA de verkeersinfo deels gebruikt tijdens het maken van de route. Alleen zie je die verkeersinfo niet. Wegafsluitingen word je in MRA dus netjes omheen geleid maar je weet alleen niet waarom.

Ook voor rondom huis gebruik ik vooraf geplande routes best vaak. Op deze manier kan ik eens weg kiezen die ik nog niet gereden heb. Dat kan met kronkelroutes/spannende route op de TomTom gewoon veel minder goed.
 
TomTom heeft zelf in MyDrive wel de optie om de dag van vertrek in te voeren. Zo kun je de seizoensafsluitingen voorkomen.
MRA heeft deze functie nog niet je kunt wel de Here of OSM kaart gebruiken in dat geval.
Of je gebuikt de offroad optie van MRA voor het afgesloten stuk.
Binnen MRA kan ik de datum ook invoeren, maar dat heeft verder geen effect op seizoensafsluitingen.
Het "probleem" doet zich alleen voor met de TomTom gold kaart, die kent off road en afsluitingen niet....gaat gewoon netjes omleiden.
Heb het voor nu afgevangen door een routepunt te maken tot het moment dat die niet meer verder gaat en mij laat omdraaien....op dat moment weet ik dan dat daar gewoon stug moet doorgaan en de TT moet uitzetten. Op het einde van die pas zal de TT dan hopelijk weer de route oppikken.
 
MyDrive gebruikt dezelfde API's als MRA gebruikt als de TomTom kaart actief is. Het kan dus wel met de TonTom API's maar MRA moet hiervoor nor iets aanpassen.
 
De updates verlopen vlekkeloos en snel.
Maar dat is dan ook het enige wat goed gaat.
Verbinding met mijn iPhone 7 is (bekend) problematisch. En Mydrive op de foon en iPad willen ook niks te maken hebben met mijn 550.
Nee, ben dr klaar mee.
De verbinding met een iPhone is inderdaad erg slecht, voor de rest ben ik er eigenlijk erg tevreden over.
 
De verbinding met een iPhone is inderdaad erg slecht, voor de rest ben ik er eigenlijk erg tevreden over.
Recentelijk een nieuwe iPhone 12 gekocht, met ios15 erop…..nog niet de moeite genomen om hem te koppelen aan de 550…

problemen ermee stel ik uit tot het voorjaar als ik weer op de motor stap….._O-

Qua navi een prima apparaat….:t
 
Bij een ritje door het dorp of rond de kerk geef ik je gelijk, zelfs een dag door de Eifel is kronkelroutes nog uitstekend....alhoewel ik dan ook al vooraf thuis de route plan omdat ik dan mooi gebruik maak van bijv specifieke POI die ik wil zien.
Maar andere routes plan ik toch van tevoren, zeker vakanties in de alpen en dolomieten...en dan raad ik plannen vooraf toch zeer sterk aan.
Klopt, regio etc, de grens hier over ook. Verder kom ik niet, blijf sinds ‘80 op 1,5 tankafstand van mijn huis….:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan