TomTom Rider 550

jep en als de TT beslist dat tie het niet wil gaat tie alsnog een omleiding verzinnen, er is niks wat MRA daaraan kan veranderen
 
jep en als de TT beslist dat tie het niet wil gaat tie alsnog een omleiding verzinnen, er is niks wat MRA daaraan kan veranderen
IN MRA is het in ieder geval gelukt om de route compleet te krijgen op de genoemde manier.
Doel jij nu erop dat TT bij het rijden alsnog dan de omleiding gaat maken tijdens de rit?
 
Ja, als volgens de TomTom kaart op de Rider die weg op het moment van rijden is afgesloten zal hij een omweg berekenen.

Kleine aanvulling. Als de weg niet toegankelijk is volgens TomTom Traffic maar wel volgens de TomTom kaart dan zal de Rider je wel gewoon over die weg sturen. (De Go App berekent dan ook een alternatief)

Met GPX Track 2 OV2 | Roadrider kun je ook de originele track punten als poi in beeld krijgen. Dan kun je zien of je de originele track of een herberekende route volgt. (Werkt wel op de Rider maar niet met de Go App)
 
Laatst bewerkt:
zo nu ben ik ff stil.
Had ik alle routes gemaakt lees ik jouw posting.
Voor mijn duidelijkheid, TT zal alleen maar een alternatief voorstellen als hij straks "ziet of weet " dat iets niet klopt met de weg.
Denk dan aan verkeersinfo TT Traffic.
Voor de rest verwacht ik toch dat hij gewoon "netjes" alles zal volgen wat ik nu in MRA heb aangegeven toch.
Behoudens dat ene punt / die pas waar ik het over had....maar dat weet ik nu en kan het beïnvloeden.

Verder zie ik soms hick-up's van de kaart die waarbij TT mij dwingt een zijweg te nemen die eigenlijk volgens streetview gravel en onlogisch is.
Ook met extra punten krijg ik het systeem niet zover om toch de hoofdweg te volgen.....maar ik neem dat maar voor lief.

Jouw programma.....diepe buiging.
Zo te zien ben je iets verder dan de gemiddelde rijder die toertochten maakt.
Compliment.

Zal mij er eens in gaan verdiepen, tot nu toe nog nooit iets gedaan met overlays.

Mijn dank

jan
 
Bij het rijden van een Track doet de Rider niets met de Traffic informatie het wordt alleen en in de routebalk getoond.

Bij het rijden van een ITN route is het meenemen van Traffic informatie afhankelijk van de route instellingen. Kronkelwegen zal de file negeren en snelste route zal deze proberen te ontwijken.

Zowel routes als tracks zullen alleen over op de op de Rider active kaart beschikbare wegen gaan. Bij kronkelwegen is de kans om op een onverharde weg te komen iets groter.
 
Verder zie ik soms hick-up's van de kaart die waarbij TT mij dwingt een zijweg te nemen die eigenlijk volgens streetview gravel en onlogisch is.
Bedoel je dat ie je even van de weg afstuurt en laat omdraaien? Dat zijn glitches, die naar verluidt met MRA te maken hebben. Maar zeker weten doe ik dat niet. Zijn hoogst irritant. Dat wel :)
 
Bedoel je dat ie je even van de weg afstuurt en laat omdraaien? Dat zijn glitches, die naar verluidt met MRA te maken hebben. Maar zeker weten doe ik dat niet. Zijn hoogst irritant. Dat wel :)
Die glitches heb ik idd ook. En als je daarna de route terugkijkt op MyDrive, dan zie je ze niet terug :?
 
Het lijkt er op dat die glitches verschillende oorzaken hebben.
  1. Je bent afgeweken van je track. Herberekenen brengt je terug op je track maar stuurt je eerst de tegengestelde rijrichting in (deze maak ik zelf het vaakst mee)
  2. De trackpunten liggen iets naast de weg volgens de TomTom kaart. (op sommige punten kunnen de verschillen tussen kaarten verassent groot zijn. Dit kun je zien met GPXTrack2OV2)
  3. Sommige tracks hebben de glitches gewoon echt in de route opgenomen. (ik heb dit met een aantal gedownloade tracks gezien) Soms was dit ook de bedoeling om verderop in de straat de eten of tanken. De Rider probeert deze uitstapjes te verminderen en verkorten zodat hij je al voor de tankstop laar keren.
  4. Je gebruikt niet de track zelf maar een track die TomTom MyDrive of je Rider heeft herbekeken uit de route informatie uit hetzelfde .GPX bestand. (nooit de uit de route berekende track gebruiken maar alleen de echte track in het GPX bestand.) (ik het hier ooit Keep Track voor gemaakt om dit probleem te voorkomen)
  5. Zo zijn er vast nog meer waar ik geen kijk op heb.
 
De glitches waar ik het over heb, daar loopt de track perfect op de kaart. Bv netjes over een dijk.
Track wordt via de Save as Beta -> Go App opgeslagen. Ga ik rijden, wordt er een afslag genomen en 50m verder weer omdraaien.
Ik verwacht als die 50 m detour niet in MRA/TT-kaart voorkomt, hij ook niet in de Go App voorkomt. That's all.
 
Heeft volgens mij te maken met onderliggende trackpunten. Wanneer zo'n trackpunt in de zijstraat terecht komt, bestaat er een kans dat je zo'n glitch krijgt.
GPX tracks zijn niets anders dan een stapel coördinaten van trackpunten. De Rider of GO App zet dit om naar een route met de routebegeleiding. Bij dit omzetten gaat het volgens mij mis. De Software corrigeert het enigzins maar soms valt het gewoon buiten de correctie variabelen.
 
Even een vraag met betrekking tot de Tomtom 550. Zijn er forumleden die deze gebruiken op een apple laptop?
Ik krijg Mydrive Connect niet geladen op mijn MacBook ben er helemaal schijtziek van!!! wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend systeem!!!
Heb verscheidene keren contact gehad met TT maar die zetten de aflulmotoren bij en verbreken de verbinding.
 
Ik gebruik zonder problemen Mydrive op een nieuwe Apple Air. Maak er ritten op die ik dan op mijn TT gebruik... Je hebt toch wel degelijk de versie voor macOS trachten inladen?
 
Nee is geen glitch die ik soms zie, voorbeeld...voor een t splitsing is een gravelweg die verderop aansluit als je op de T rechtsaf slaat.
Bij het planen van de route neemt die steeds die gravelweg ipv doorrijden tot aan de T en dan rechtsaf te slaan.
Streetview laat niets zien mbt borden of situaties die dit kunnen veroorzaken...sterker nog, je ziet op streetview zelfs een groep motorrijders stil staan bij die gravelweg tuurende op hun navis LOL
 
Even een vraag met betrekking tot de Tomtom 550. Zijn er forumleden die deze gebruiken op een apple laptop?
Ik krijg Mydrive Connect niet geladen op mijn MacBook ben er helemaal schijtziek van!!! wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend systeem!!!
Heb verscheidene keren contact gehad met TT maar die zetten de aflulmotoren bij en verbreken de verbinding.
Last van geheugenverlies toevallig? Op 27 december postte je dit zelfde bericht ook al, neem aan dat de boodschap nu wel duidelijk is?

 
Toevallig mijn updates gisteren gedaan, ging wel wat langzamer via de laptop maar alles is nu weer up-to-date….:Y

Verder heb ik er niets aan omdat ik toch nu niet op de motor rij, .._O-
 
Toevallig mijn updates gisteren gedaan, ging wel wat langzamer via de laptop maar alles is nu weer up-to-date….:Y

Verder heb ik er niets aan omdat ik toch nu niet op de motor rij, .._O-
hier ook pas nog gedaan
al staat die bij mij ook nog wel een tijdje stil
zelfs de helm er aan hangen
ik hou het maar liever vol:Y
 

Bijlagen

  • IMG_20200920_102128.jpg
    IMG_20200920_102128.jpg
    110,7 KB · Weergaven: 30
dan zal die er wel geen zin meer aan hebben
dan zullen de accu's wel rot zijn-O-
Nou, gisterenavond de accu erin gezet en tot mijn verbazing sprong de gopro2 zelfs aan....reserve accu ook redelijk. Dus vannacht aan de lader gehangen en beiden goed..... _O- en ook een update gedaan...het werkte na de update ook nog...H264 dacht ik... :?
 
Hoe krijg ik nu gpx bestanden van mijn pc of Mac naar de TomTom? Ik zie de GPS zelf niet staan in finder of verkenner?
 
Terug
Bovenaan Onderaan