TomTom Rider 550

Spannende route intikken is dus geen moeite doen om zelf een route voor te bereiden lijkt me. Dus dat beetje begrijpen ect snap ik niet helemaal als je dat zegt.
TT ging er namelijk prat op dat je zonder moeilijk gedoe nu met spannende route zomaar kon gaan rijden zonder zelf een route oid vooraf te maken.
Dat is wat ik me althans nog herinner.

Dan blijft het toch jammer dat je dan gewoon een stad of een deel ervan doorgestuurd wordt vaak.
Maar het zal wel aan mij liggen wslijk dat het gebeurt.
Gaat vaak ook goed duszzzz..
Tja, die apparaten zijn niet feilloos…en ik ben er al gewend dat ik grote plaatsen mijd. Gelukkig woon/rij ik in rustige gebieden hier langs de grens…
 
Spannende route intikken is dus geen moeite doen om zelf een route voor te bereiden.
TT ging er namelijk prat op dat je zonder moeilijk gedoe nu met spannende route zomaar kon gaan rijden zonder zelf een route oid vooraf te maken.
Dat is wat ik me althans nog herinner.

Dan blijft het toch jammer dat je dan gewoon een stad of een deel ervan doorgestuurd wordt vaak.
Maar het zal wel aan mij liggen wslijk dat het gebeurt.
Gaat vaak ook goed duszzzz..

Punten zetten ect doe ik nooit gewoon spannende route en een kleine plaats ergens intikken.
Ik doe het wel. En ik rijd dus nooit ongewild door woonwijken of grote plaatsen. Kijk, het is net hoeveel moeite je wilt doen.

Sommigen trekken een zwembroek aan en springen in de Rijn. Anderen nemen zwemles, halen diploma A en B en gaan dat zwemmen (ook met zwembroek :+ ) in het zwembad of open water. Je hoort vaker dat het misgaat bij de eersten.....
 
Ik doe het wel. En ik rijd dus nooit ongewild door woonwijken of grote plaatsen. Kijk, het is net hoeveel moeite je wilt doen.

Sommigen trekken een zwembroek aan en springen in de Rijn. Anderen nemen zwemles, halen diploma A en B en gaan dat zwemmen (ook met zwembroek :+ ) in het zwembad of open water. Je hoort vaker dat het misgaat bij de eersten.....
Hoeveel moeite je wilt doen en je zwem voorbeeld is helemaal niet relevant vindt ik.

Ik maak in My Drive ook weleens routes vooraf dat gaat meestal wel goed.
Punt is gewoon dat een spannende route mijns inziens niet door grotere plaatsen of steden hoort te gaan. En daar blijf ik bij 😊
 
Als voorbeeld: we waren in schotland en daar met behulp van een kaart gewoon een aantal plaatsen ingegeven in TT ( om door een bepaald gebied te kunnen rijden) gekozen voor spannende route. Tot het eerste stadje ging het perfect. Voor het stad ergens afgeslagen richting volgende plek ( borden gevolgd) en daar ging het mis. Hij heeft echt heeel lang lopen drammen om terug te gaan naar het centrum van dat eerste stadje. Ik heb dus nu al dagen zitten zoeken hoe je het apparaat een punt kunt laten “ vergeten”.

Probeer dat helemaal in het buitenland even van tevoren te doen. Gewoon via je tablet of zo. Het is handiger om gewoon een route te maken en hem dan naar je TomTom te sturen dan heb je helemaal geen via punten.

Kijk op de site van mrgps.nl die heeft een ontzettend leuke cursus voor de TomTom voor weinig die alles uitlegt met video's :)
 
Tja, die apparaten zijn niet feilloos…en ik ben er al gewend dat ik grote plaatsen mijd. Gelukkig woon/rij ik in rustige gebieden hier langs de grens…
Wij komen ook overal hoor 😊.
Niet feilloos snap ik.
Maar ik heb mijn mening over het spannende route gedoe nu gemeld hoe ik erover denk dus.. Klaarrr.. 😊
 
Wij komen ook overal hoor 😊.
Niet feilloos snap ik.
Maar ik heb mijn mening over het spannende route gedoe nu gemeld hoe ik erover denk dus.. Klaarrr.. 😊
Schrijf ik ook, paar jaar geleden ook tegenaan gelopen tijdens een tochtje naar Drenthe…wou me dwars door Emmen sturen na een mooi stukje door Dld vlak ervoor…ik erom heen en dat ding maar mekkeren.

Maar voor de rest prima apparaat voor leuke en onbekende wegen waar geen grote steden zijn. Heb ik gelukkig ook niet….randstad lijkt mij een ramp met dat ding. Gelukkig kom ik daar zo weinig mogelijk en zeker met de motor niet.

Gisterenavond mijn gewoonte ronde en met de optie/eigenwijs vanaf geweken toch weer wat leuke wegen kunnen rijden. Heerlijk waar ik woon….

5D0CE6E9-226B-4320-9B6C-394325DE60D0.jpeg





:]
 
Ik doe het wel. En ik rijd dus nooit ongewild door woonwijken of grote plaatsen. Kijk, het is net hoeveel moeite je wilt doen.

Sommigen trekken een zwembroek aan en springen in de Rijn. Anderen nemen zwemles, halen diploma A en B en gaan dat zwemmen (ook met zwembroek :+ ) in het zwembad of open water. Je hoort vaker dat het misgaat bij de eersten.....
Beetje jammer deze opmerking. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd in de TT gestoken om uit te vogelen hoe je een mooie route maakt. Alleen als ‘s morgens blijkt dat het in je route gebied de hele dag plenst, wil ik wel vlot een alternatief kunnen inkloppen. En ik weet niet hoeveel rommel jij meesleept in zo’n weekje maar een tablet of laptop is wel het laatste op mijn lijstje.
Dus nogmaals: ik dacht: ik tik ‘s morgen even snel 8 plaatsen in en hij verzint wel een leuke route LANGS die plekjes. Dat ie die dan aan wil doen kan ik ook nog begrijpen maar dat ie dan nog zeurt als ik zelf al bijna naar de volgende plek ben gereden vind ik vreemd. En ik heb niet de illusie dat ik dat met een cursus op ga lossen.
 
Schrijf ik ook, paar jaar geleden ook tegenaan gelopen tijdens een tochtje naar Drenthe…wou me dwars door Emmen sturen na een mooi stukje door Dld vlak ervoor…ik erom heen en dat ding maar mekkeren.

Maar voor de rest prima apparaat voor leuke en onbekende wegen waar geen grote steden zijn. Heb ik gelukkig ook niet….randstad lijkt mij een ramp met dat ding. Gelukkig kom ik daar zo weinig mogelijk en zeker met de motor niet.

Gisterenavond mijn gewoonte ronde en met de optie/eigenwijs vanaf geweken toch weer wat leuke wegen kunnen rijden. Heerlijk waar ik woon….

Bekijk bijlage 1782068




:]
Ik woon in Ede dus op de Veluwe.. 😊
En eigenlijk ook vlakbij Duitsland.
Rij nooit veel in Nederland meestal werk en verder het liefste over de Nederlandse grens 🛂.
Beetje jammer deze opmerking. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd in de TT gestoken om uit te vogelen hoe je een mooie route maakt. Alleen als ‘s morgens blijkt dat het in je route gebied de hele dag plenst, wil ik wel vlot een alternatief kunnen inkloppen. En ik weet niet hoeveel rommel jij meesleept in zo’n weekje maar een tablet of laptop is wel het laatste op mijn lijstje.
Dus nogmaals: ik dacht: ik tik ‘s morgen even snel 8 plaatsen in en hij verzint wel een leuke route LANGS die plekjes. Dat ie die dan aan wil doen kan ik ook nog begrijpen maar dat ie dan nog zeurt als ik zelf al bijna naar de volgende plek ben gereden vind ik vreemd. En ik heb niet de illusie dat ik dat met een cursus op ga lossen.
Ik denk dat die opmerking richting mij was 😊. Laptop ect mee doe ik ook niet. Mobiel en de TT 550 vindt ik genoeg.
 
Als voorbeeld: we waren in schotland en daar met behulp van een kaart gewoon een aantal plaatsen ingegeven in TT ( om door een bepaald gebied te kunnen rijden) gekozen voor spannende route. Tot het eerste stadje ging het perfect. Voor het stad ergens afgeslagen richting volgende plek ( borden gevolgd) en daar ging het mis. Hij heeft echt heeel lang lopen drammen om terug te gaan naar het centrum van dat eerste stadje. Ik heb dus nu al dagen zitten zoeken hoe je het apparaat een punt kunt laten

Ik heb hem pas vandaag binnen dus nog niet getest.
Maar als er een punt in de stad staat, kun je dan niet de optie Sla volgende stop over in het menu Huidige route gebruiken?
Ik denk dat je de stop wel kan overslaan maar dat de TomTom je toch over de route door de stad leid. Wel kan je denk ik om de stad heenrijden en vervolgens het punt in het centrum overslaan
 
Beetje jammer deze opmerking. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd in de TT gestoken om uit te vogelen hoe je een mooie route maakt. Alleen als ‘s morgens blijkt dat het in je route gebied de hele dag plenst, wil ik wel vlot een alternatief kunnen inkloppen. En ik weet niet hoeveel rommel jij meesleept in zo’n weekje maar een tablet of laptop is wel het laatste op mijn lijstje.
Dus nogmaals: ik dacht: ik tik ‘s morgen even snel 8 plaatsen in en hij verzint wel een leuke route LANGS die plekjes. Dat ie die dan aan wil doen kan ik ook nog begrijpen maar dat ie dan nog zeurt als ik zelf al bijna naar de volgende plek ben gereden vind ik vreemd. En ik heb niet de illusie dat ik dat met een cursus op ga lossen.
Dat zou ook niet moeten , ten eerst ik wil dat niet heb er geen lol in om met dat apparaat bezig te zijn.
Het ding moet voor jou werken en niet andersom.

Als tomtom hier eens een paar keer mee leest en dan met de bv 600 op de proppen komen met dingen waar je wel wat aan hebt.
Bv hoe ik een route naar een andere tomtom stuur euh sta je met twee man te kijken hoe dan.
Ik wil gewoon rijden klaar niet door de steden soms wil ik een deel van een route of dan weer een deel overslaan.
Of ik wil de route gewoon andersom rijden. zijn simpele dingen toch.
 
Delen en of bebouwde kom overslaan kan makkelijk (nog makkelijker als je ff checkt dat hij niet door bebouwde kom van grote plaats gaat), maar niet als je zelf tussenpunten intikt die in zo'n bebouwde kom liggen.

Je zegt tegen je TomTom "daar wil ik langs" :)
It's not broken, it's a feature
 
...
en afgelopen weekend via WiFi update ook weer…als een speer naar 91% en dan traag als dikke strond door een trechter voor de laatste 9%…. _O- Gewoon een nachtje overheen en de volgende ochtend was het gelukt.
Gisteren ook de 2 updates erop gezet. 220 Mb zag ik, flitspalen en laadpalen.
Meer dan 4 uur bezig geweest :X , maar ok, we weten het dus updaten wanneer je hem niet gebruikt.
Het blijft brak dat Wifi.
 
Gisteren ook de 2 updates erop gezet. 220 Mb zag ik, flitspalen en laadpalen.
Meer dan 4 uur bezig geweest :X , maar ok, we weten het dus updaten wanneer je hem niet gebruikt.
Het blijft brak dat Wifi.
Mijn eerste ervaring met updaten was goed.
Gisteren uit de doos gehaald, via Wifi een aantal GB aan updates binnen gehaald.
Allemaal zonder problemen verlopen.
 
Mijn eerste ervaring met updaten was goed.
Gisteren uit de doos gehaald, via Wifi een aantal GB aan updates binnen gehaald.
Allemaal zonder problemen verlopen.
Dat is ook het probleem, soms gaat het erg snel en soms gaat het echt heel langzaam.
Kortom, winnende tip: Nooit een update doen vlak voordat je hem gaat gebruiken.
 
Dat is ook het probleem, soms gaat het erg snel en soms gaat het echt heel langzaam.
Kortom, winnende tip: Nooit een update doen vlak voordat je hem gaat gebruiken.
Goeie tip!

Mijn 550 doet het erg goed met updates. Enkel de eerste keer duurde een paar uur.
Daarna kwestie van een paar minuten tot een kwartier.

Maar hun app en het uploaden van routes blijft extreem slecht.
 
Ik ben in het bezit van een TT550. Afgelopen dagen valt me op dat als ik aan het rijden ben met de motor dat de TT soms een korte tijd zwart beeld heeft. En vanmorgen starten die tijdens het rijden opnieuw op 🤷
Iemand dit "probleem" ook gehad en wat kan ik er aan doen?
 
Ik ben in het bezit van een TT550. Afgelopen dagen valt me op dat als ik aan het rijden ben met de motor dat de TT soms een korte tijd zwart beeld heeft. En vanmorgen starten die tijdens het rijden opnieuw op 🤷
Iemand dit "probleem" ook gehad en wat kan ik er aan doen?
Probeert die dan niet te switchen tussen oriëntatie. Landscape of portrait.
 
Cashback is inmiddels teruggestort.
Net de 6 maanden Go app en garantie geactiveerd. Ik heb alleen geen idee waar je kunt zien of de garantie verlengd is.

Heb hem al gemount op de motor. Moet alleen nog de stroom aansluiten.
Heb vorige week al wel genavigeerd op de accu. En dat ging in principe prima.
 
Stadsverlichting….

Ik heb de mijne rechtstreeks op de accu…ook geen probleem want ik heb de accu tijdens het stallen altijd aan de optimate….
 
Terug
Bovenaan Onderaan